Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-10-04, 19:52
Medlem
Japp. Jag bor i köping. Jag är vit. Jag är 18 år. Jag blev misshandlad av en kille med sparkar tills jag började blöda om huvudet. Efter att jag kallat honom för ett jävla psykfall.

Mamma hade kommit hem från idioten, som för övrigt är kriminell sedan tidigare, suttit i fängelse, sålt narkotika, stöldgods etc. Mamma visste såklart inte om detta. Som vanligt så dyker hon upp gråtande hemma, ringer honom, han håller på och hotar henne i telefonen...

Han har som vanligt tagit stryptag på henne, sagt att man inte får så många år i finkan för mord nuförtiden. Morsans "brott": "Vi kanske ska se på film?"
"FILM??!!! VAFAN DUGER DET INTE MED SERIER ELLER!???" *Stryptag* *Hot* Etc.

Väl hemma i köket så säger hon på tele till honom:

- Känns det kul att ha makt över mig? gråter hon.
Jag:
- Lägg på. Sluta ringa det där jävla psykfallet
Idioten säger något i telefon jag inte hör.
Mamma:
- Nej det gör du inte! (till idioten)
- Han är ett jääääävla PSYYYYKFALLL. Så LÄGG PÅ... FÖR FAAAAN! skriker jag.

Idioten ska dyka upp och "döda" mig. Vi ska gömma oss på vinden tycker mamma.
Jag vägrar.

- Tror du det är ett skämt? säger mamma.

Idiotet kommer uppför trappen, jag ringer polisen under tiden. Hinner larma med adress o allt. Medan han sparkar sönder brevlådan, så öppnar mamma dörren(!). Han hade säkert brutit sönder den annars med ren muskelkraft ändå.

Han börjar sparka mig och får lätt ner mig på golvet, iom att han är en gym bög som alla fängelsekunder och jag en sedvanlig spinkig datanörd ungdom. Han sparkar mig i huvudet om och om igen.

Mamma går emellan. Idioten slutar då misshandla mig. Jag blöder lite från huvudet, men inget allvarligt. Han hade säkert slagit ihjäl mig annars. Idiotens egen mamma har bland annat sagt att han kommer döda min mamma om hon inte lämnar honom snart.

Sedan går han hem.

Polisen dyker upp, sisådär en 45 minuter senare (!)

Nu till saken, så här elegant beter sig köpings polisen:

Två snubbar som ser fett förbannade ut (på mig) dyker upp. Jag förklarar vad som hänt. De ser svinförbannade ut. Räcker fram stop-handflatan åt mig.

- "Ja. Vi känner [idiotens namn] sedan tidigare. Han är väl känd hos oss. Men åka hem till folk och ge dem stryk, det... det är inget han brukar syssla med", säger de och tittar ifrågasättande på mig.
- "Ja, jag kallade honom för ett jävla psykfall efter att han sagt att han ska döda min mamma, och tagit stryptag på henne osv."

Snutarna från Köping ser fortfarande svinförbannade ut.

"Ja, vi kan låsa in honom x dygn (minns inte exakta siffran), men när han kommer ut, då kommer han inte att vara glad", säger de psykopat viskande tyst och blänger surt och ifrågasättande på mig.

"Jaha, ska jag inte göra en polisanmälan då tycker ni alltså?"
"Det är upp till dig", säger de och skakar på huvudet(!)

Så jag anmäler inte till polisen.

Är detta hur Köpingspolisen eller polisen i allmänhet arbetar? Var i själva verket polisen inga "svin" utan förklarade för mig att polisen helt enkelt inte kan skydda mig från idioten?

Att sparka någon i huvudet är alltså inget man hamnar i fängelse för? Det kanske inte rankas som "grov" misshandel? Någon påstod att bara spotta på någon räknas som grov misshandel, gör det det? (han spottade inte på mig, bara undrar).

Tacksam för svar på detta.
Senast redigerad av Barnkalaset 2014-10-04 kl. 20:04.
Citera
2014-10-04, 20:00
Medlem
Unikos avatar
Jag har inga ord. Är detta ett skämt?

Personligen hade jag sänkt snubben med ett järnrör om han nu är så mycket större än dig. Sen gå till polisen själv och fråga om det är grov misshandel nu då.
Citera
2014-10-04, 20:10
Bannlyst
Ja, det är så snuten ofta beter sig mot vanligt folk som anmäler ganska grova brott. Hade någon däremot sparkat en kollega till dem i huvudet hade det varit en helt annan femma.

Men varför är din mor med en sådan jävla idiot? Hon verkar inte ha det bästa omdömet.
Citera
2014-10-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnkalaset
Japp. Jag bor i köping. Jag är vit. Jag är 18 år. Jag blev misshandlad av en kille med sparkar tills jag började blöda om huvudet. Efter att jag kallat honom för ett jävla psykfall.

Mamma hade kommit hem från idioten, som för övrigt är kriminell sedan tidigare, suttit i fängelse, sålt narkotika, stöldgods etc. Mamma visste såklart inte om detta. Som vanligt så dyker hon upp gråtande hemma, ringer honom, han håller på och hotar henne i telefonen...

Han har som vanligt tagit stryptag på henne, sagt att man inte får så många år i finkan för mord nuförtiden. Morsans "brott": "Vi kanske ska se på film?"
"FILM??!!! VAFAN DUGER DET INTE MED SERIER ELLER!???" *Stryptag* *Hot* Etc.

Väl hemma i köket så säger hon på tele till honom:

- Känns det kul att ha makt över mig? gråter hon.
Jag:
- Lägg på. Sluta ringa det där jävla psykfallet
Idioten säger något i telefon jag inte hör.
Mamma:
- Nej det gör du inte! (till idioten)
- Han är ett jääääävla PSYYYYKFALLL. Så LÄGG PÅ... FÖR FAAAAN! skriker jag.

Idioten ska dyka upp och "döda" mig. Vi ska gömma oss på vinden tycker mamma.
Jag vägrar.

- Tror du det är ett skämt? säger mamma.

Idiotet kommer uppför trappen, jag ringer polisen under tiden. Hinner larma med adress o allt. Medan han sparkar sönder brevlådan, så öppnar mamma dörren(!). Han hade säkert brutit sönder den annars med ren muskelkraft ändå.

Han börjar sparka mig och får lätt ner mig på golvet, iom att han är en gym bög som alla fängelsekunder och jag en sedvanlig spinkig datanörd ungdom. Han sparkar mig i huvudet om och om igen.

Mamma går emellan. Idioten slutar då misshandla mig. Jag blöder lite från huvudet, men inget allvarligt. Han hade säkert slagit ihjäl mig annars. Idiotens egen mamma har bland annat sagt att han kommer döda min mamma om hon inte lämnar honom snart.

Sedan går han hem.

Polisen dyker upp, sisådär en 45 minuter senare (!)

Nu till saken, så här elegant beter sig köpings polisen:

Två snubbar som ser fett förbannade ut (på mig) dyker upp. Jag förklarar vad som hänt. De ser svinförbannade ut. Räcker fram stop-handflatan åt mig.

- "Ja. Vi känner [idiotens namn] sedan tidigare. Han är väl känd hos oss. Men åka hem till folk och ge dem stryk, det... det är inget han brukar syssla med", säger de och tittar ifrågasättande på mig.
- "Ja, jag kallade honom för ett jävla psykfall efter att han sagt att han ska döda min mamma, och tagit stryptag på henne osv."

Snutarna från Köping ser fortfarande svinförbannade ut.

"Ja, vi kan låsa in honom x dygn (minns inte exakta siffran), men när han kommer ut, då kommer han inte att vara glad", säger de psykopat viskande tyst och blänger surt och ifrågasättande på mig.

"Jaha, ska jag inte göra en polisanmälan då tycker ni alltså?"
"Det är upp till dig", säger de och skakar på huvudet(!)

Så jag anmäler inte till polisen.

Är detta hur Köpingspolisen eller polisen i allmänhet arbetar? Var i själva verket polisen inga "svin" utan förklarade för mig att polisen helt enkelt inte kan skydda mig från idioten?

Att sparka någon i huvudet är alltså inget man hamnar i fängelse för? Det kanske inte rankas som "grov" misshandel? Någon påstod att bara spotta på någon räknas som grov misshandel, gör det det? (han spottade inte på mig, bara undrar).

Tacksam för svar på detta.

Ta reda på namnen på poliserna och prata/anmäl händelsen. Det kanske inte leder någonstans, men gör det iallafall. Jag bor också i Köping och skulle gärna vilja veta vilka detta kan vara.
Citera
2014-10-04, 21:46
Medlem
H1ONEs avatar
Din mamma vill ha psykfallet i sitt liv annars hade psykfallet inte varit kvar i hennes liv. Hon kommer inte att vilja ha bort psykfallet för att hon vill ha kvar psykfallet.

Du kan bara rädda dig och det är bäst för dig om du lämnar hålan du bor och letar dig ut i den stora världen, livet är för kort brukar jag säga för att slösas bort på att bli sparkad i huvudet av psykfall som ens morsa bjuder hem.

Ja, ja JA. HON BJÖD INTE ÖVER HONOM ORDAGRANT "KOM ÖVER OCH SPARKA MIN SON I HUVUDET PROMPT ÄR DU BUSSIG", men hennes beteende mot psykfallet var som en inbjudan. Hon vill ha psykfallet mer i sitt liv än hon vill att du ska slippa bli sparkad i huvudet och det är inget du kan resonera med eller emot. Rädda dig själv, det är redan kört för din morsa.
Citera
2014-10-04, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE
Din mamma vill ha psykfallet i sitt liv annars hade psykfallet inte varit kvar i hennes liv. Hon kommer inte att vilja ha bort psykfallet för att hon vill ha kvar psykfallet.

Du kan bara rädda dig och det är bäst för dig om du lämnar hålan du bor och letar dig ut i den stora världen, livet är för kort brukar jag säga för att slösas bort på att bli sparkad i huvudet av psykfall som ens morsa bjuder hem.

Ja, ja JA. HON BJÖD INTE ÖVER HONOM ORDAGRANT "KOM ÖVER OCH SPARKA MIN SON I HUVUDET PROMPT ÄR DU BUSSIG", men hennes beteende mot psykfallet var som en inbjudan. Hon vill ha psykfallet mer i sitt liv än hon vill att du ska slippa bli sparkad i huvudet och det är inget du kan resonera med eller emot. Rädda dig själv, det är redan kört för din morsa.

Där har du tyvärr rätt. Det är t.o.m. ännu mer upprörande än snutarnas attityd.
Citera
2014-10-05, 02:19
Medlem
sebnies avatar
Bästa du kan göra här är:
1: Om du bor hemma och är över 18 år:
Flytta hemifrån. Försök hitta egen lägenhet.
Mycket mer kan du inte göra.
Är du över 18 år är det du som bestämmer över dig, och det är då ditt ansvar att sätta dig i säkerhet om mamman bjuder in farligt folk hela tiden. Rätt som det är så kanske mamman ger ut nycklar till killen och sedan dödar killen dig & mamman medans ni sover.

2: Om du bor hemma och är under 18 år:
Då bestämmer du inte själv över ditt liv. Om du försöker fly hemifrån kommer mamman antagligen ringa polisen och då blir du hemförd mot din vilja.

Därför:
Ring BRIS:
116 111

Förklara din situation. De kan hjälpa dig att få kontakt med Socialen och Socialen kan då ta ett beslut att ta ifrån mamman vårdnaden över dig, iom att din mamma utsätter dig för risker för både liv och lem genom att bjuda hem den mannen i eran gemensamma lägenhet.
Det som händer sedan är att du placeras på ett familjeboende eller skyddsboende, beroende på hur allvarligt hotet från killen och din mamma är.

Det är det LAGLIGA man kan göra.
Polisen har redan tagit sitt beslut - att välja att inte tro på din historia. Det spelar ingen roll om du gör en anmälan såhär i efterhand, eftersom poliserna som var på plats hos dig vid händelsen har noterat i din "akt" hos polisen vad som hänt och polisens beslut.

Det finns inte så mycket mer att göra.

Lyssna inte på Uniko's uppåt-väggarna-förslag med att ta lagen i egna händer. Det kan man åka in för grov misshandel för.
Citera
2014-10-05, 02:49
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE

Hårt och brutalt, men det är nog tyvärr med sanningen överensstämmande.

Ett tillägg till TS, dock: Tig ihjäl den här störde mannen. Var nog också det, och som du själv också är inne på, "Köpingpolisen" försökte säga dig, men inte kunde säga rakt ut. För det är inte bara polisen i Köping som tvingas arbeta på detta sättet, det att inte kunna rycka ut när de egentligen ska och vill och måste, o. s. v. för så här ser Sverige av idag ut.
Ta inga fler strider med den här mannen, för som du självt har märkt och förstått så är det så här det ser ut idag.
Du verkar också behöva, så ung du är, ta ansvar för din mamma. Du kanske också måste stå upp för henne gentemot den här störde mannen? I sådana fall bör du göra detta på samma nivå som mannen här nu kom undan lagen(valfritt för dig hur du här i sådana fall går tillväga som).
Men du har märkt och förstått hela saken rätt, mest det jag ville förmedla till dig.
Stå på dig.
Citera
2014-10-05, 14:17
Medlem
SoTireds avatar
Till TS. Synd att du inte körde Bullen-trixet och skrev att en kompis hade blivit misshandlad av mammans manlige vän. Nu har du ju sabbat dina chanser att namnge idioten.
Dessutom när han får se den här tråden så är du bränd.
Citera
2014-10-05, 17:56
Beklagar, du har ingen polare, eller någon "gymbög psykopat" som hatar kvinnomisshandlare som kan hjälpa dig? Hade jag bott i köping hade du bara gett mig namnet så hade han inte kommit tillbaka till er igen.
Citera
2014-10-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Beklagar, du har ingen polare, eller någon "gymbög psykopat" som hatar kvinnomisshandlare som kan hjälpa dig? Hade jag bott i köping hade du bara gett mig namnet så hade han inte kommit tillbaka till er igen.
This. Din morsas pojkvän har väl fler ovänner än vänner så som han beter sig?
Citera
2014-10-05, 19:18
Medlem
UncleBerts avatar
Om du dödar honom kan polisens agerande vara jävligt förmildrande vid eventuell rättegång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in