Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-10-04, 13:39
Medlem
Jag är medveten om att kommande text skriven av mig, värkar enligt många osannolik och som en ända stor överdriven historia. Kanske ett påhitt för att få uppmärksamhet och? - vad vet jag.
Ännu mer osannolikt och "troll-aktigt" med tanke på mitt nystartade konto jag skriver ifrån.

Nej, det är inget påhitt och jag har skapat ett nytt konto för jag är oerhört rädd om min integritet.
Hoppas att detta kommer respekteras.

Jag är en man i 35 års åldern som lever ensam med mina två barn, en pojke och en flicka.
Båda är i ålderspannet 8 - 12 år och ska jag vara riktigt ärlig är det väldigt svårt och jobbigt att vara ensam förälder och trots att det har gått 5 år sedan min fru gick bort har jag ännu inte "vant" mig.

För er som undrar dog min fru i en trafikolycka, rättare sagt en mc olycka som även jag var involverad i. Ja, det var jag som körde motorcykeln och mitt livs kärlek satt bakom. Jag drömmer varje natt om den tragiska olyckan och även om jag konkret vet att det inte var mitt fel, utan den alkoholpåverkade bilisten som rammade oss över ett par rödlysen är det svårt att inte lägga skulden på sig själv.

Jag fick en kronisk ryggskada och är halvt stelopererad och har svårt för att arbeta vilket resulterar i att (såklart) socialen lixom försäkringskassan är inblandade i en ända stor gröt och jag har under alla dessa år egentligen aldrig fått ekonomin att gå ihop. Jag har ungefär 6000 sek som ska fördelas ut på oss tre som innefattar mat, nöje, kläder och dylikt.

Nu kan jag inte arbeta, inte inom det jag är utbildad inom (gick bygg gymnasium) Jag behöver ett arbete med flexibla arbetstider där jag inte lyfter tungt. Äsch, jag har sökt över 700 jobb och jag har inte fått något. Där kom det!

Vilket som, det är inte det som ni precis har läst som är det stora problemet.
Med hjälp av socialen efter olyckan blev vi placerade i en förort som är extremt invandrartätt.
Om jag ska vara helt ärlig, tror jag att vi är dom ända etniska svenskarna på flera höghus som innefattar hundratals hyresgäster. Och JA, självklart har jag sökt annat boende.

Det har jag gjort i flera år, men eftersom en kombination av extremt dålig inkomst kombinerat med en depression har jag samlat på mig betalningsanmärkningar. Jag kan inte få något annat boende, jag har sökt så fatalt många lägenheter och arbeten och försökt lösa den ohållbara situationen men det känns som ingen lyssnar. Jag får ingen hjälp.

Den senaste månaden har jag tvättat bort "Svennefittor" på våran lägenhetsdörr. Dygnet runt är det bråk och skrik och störningsjouren är ett stort jävla skämt här. Min son har blivit av med två mobiltelefoner inom loppet av detta år. Jag har tappat räkningen hur många gånger han har kommit hemspringades i tårar, skräck och panik. Det vanliga, "Dom andra grabbarna säger att vi inte får bo här och att vi ska bort, om vi inte sticker från deras område kommer dom döda mig" säger han.

Jag har fått min bil ( som jag för övrigt fick av en släkting, han ville vara snäll och hjälpa mig på traven ) sönderslagen, förstörd så många gånger att jag inte har varken energi eller råd att fixa den.
Den står nu med krossade rutor, sönder skurna däck på en avlägsen parkering några hundra meter från våran lägenhet.

Jag känner mig inte ens trygg i mitt egna hem, även fast jag låser dörren. Folk djävlas med oss dygnet runt, bankar på dörren skriker "svennefittor" "äckelsvennar" genom brevinkastet mitt i nätterna.

Det är som rena rama krigszonen, det känns som en film fast det är verklighet.
För exakt tre veckor sedan kom min dotter hem och sa att två grannpojkar hade tvingat henne att äta hennes spott. Ja, dom hade tvingat henne att öppna munnen och därefter spotta i hennes mun och sedan tvingat henne att svälja det. Jag ringde självklart polisen lixom många andra gånger, det tar som standard helt oseriöst lång tid för dom att komma och oftast (tro det eller ej) är det icke etniska svenskar som dessutom bryter på svenska, som kommer. Polisen alltså, "det är inte lätt" sa ena polisen och log samtidigt när jag förklarade vad som hade hänt med min dotter.

För en tid sedan när jag blev utsatt för rånförsök när jag var påväg hem från Willys ringde jag oxå polisen. Dom var i närheten vid det tillfällen och jag lyckades peka ut vilka det var. Ena polisen verkade vara bekant med en utav dom, gjorde en såndär "gangsterkram" och drog något skämt efter dom hade snackat med dom. Inte hört ett skit av den anmälan.

Det jag vill komma fram till är att jag blir dagligen utsatt för hot, våld och även mina barn.
Vi får inte hjälp av polisen, socialen eller någon annan myndighet. Jag sitter fast! Jag kommer ingenstans och har en inre panik som jag snart inte längre kan hantera.

Jag har fått ett arbete i Norge som, "löpbands monterare" eller hur man ska förklara. Jag ska montera ihop stoppknappar till industrier och kommer arbeta från 12.00 till 20.00. Tur nog har jag en gammal lumparkompis som flyttade dit för några år sedan, han fixade en lägenhet kvickt till mig och hans fru kunde hjälpa mig med barnen, jag har även löst skola och andra praktiska saker.

Är det såhär det går? Jag är ingen rasist men jag kan säga rakt ut att jag faktiskt hatar dom invandrare som bor här. Dom är helt dumma i huvudet.

Är detta en början på något mycket negativt emot sverige som håller på att utvecklas? Jag ska försöka starta om mitt liv i ett land som tog emot mig med öppna armar. Smidigare myndighet och andra praktiska saker får man leta efter.

Tack för mig
Senast redigerad av underligperson 2014-10-04 kl. 13:41.
Citera
2014-10-04, 13:56
Medlem
Beemos avatar
Tragiskt att det ska behöva gå så långt.
Citera
2014-10-04, 14:23
Medlem
AylaPendragons avatar
Tragiskt för dig att ha hamnat i en så dålig situation och det finns säkert fler "svennar"som sitter i invandrarområden och blir trakasserade.
Tur ändå att ni kommer iväg därifrån.

Önskar er verkligen lycka till i Norge.
Citera
2014-10-04, 14:30
Medlem
Qarabags avatar
Väldigt tråkigt att läsa. Det du beskriver är det Sverige som blir allt vanligare, men som politikerna inte vill se. Massinvandringen bygger upp stora getton där den här typen av miljöer får sin grogrund. Till slut eskalerar det och mitt i allt sitter vanliga, hederliga människor som får ta smällen. Det är förjävligt.
Citera
2014-10-04, 14:42
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Det du skriver är ju tyvärr exakt som 7-klövern vill ha det i Sverige.
Rösta rätt ifrån Norge 2018 om du har för avsikt att komma tillbaka till Sverige.

För övrigt så skall du ha all respekt och heder för hur du nu agerar.
Lycka för djävulen till i Norge och välkommen hem när skiten förhoppningsvis har ordnat till sig.
Citera
2014-10-04, 14:46
Medlem
Blanzeflors avatar
Betala ingen skatt, och motarbeta all statlig inblandning i ditt liv. Det är en skandal att vi har de politiker vi har nu. Må de brinna som facklor framöver.
Citera
2014-10-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qarabag
Väldigt tråkigt att läsa. Det du beskriver är det Sverige som blir allt vanligare, men som politikerna inte vill se. Massinvandringen bygger upp stora getton där den här typen av miljöer får sin grogrund. Till slut eskalerar det och mitt i allt sitter vanliga, hederliga människor som får ta smällen. Det är förjävligt.
Det är sant. Vanliga svenskar som tvingas bo i invandrarområden blir oerhört illa behandlade. Inte heller får de någon hjälp. Dessa individer som trakasserar svenskar är nästan alltid ifrån Somalia eller MENA och sparkar neråt oerhört hårt mot svenskar som de upplever som svaga och utsatta. Tyvärr så är utlänningarna mycket lyhörda för vilka svenskar som är "fria byten", dvs föraktade och övergivna av andra svenskar, speciellt myndigheter.
Att ta sig ur detta helvete måste man göra själv, ingen vill hjälpa, ingen vill lyssna.
Att flytta utomlands som TS eller till svenska landsbygden är enda lösningen för dessa förföljda människor i förorterna. I praktiken är dessa svenskar flyktingar. Men det är omöjligt för PK att erkänna.
Citera
2014-10-04, 14:49
Medlem
Förlåt men jag garvade ihjäl mig. Och då menar jag verkligen garvade ihäl mig.

Du har bara dig själv att skylla, du får för fan bidrag och klagar ändå. Ryck upp dig. Sen att du har 6000kr att leva för. Det är fan i mig inte lite, du får din hyra betald av soc. Och du klarar dig inte?

Du får en bil av en släkting, enligt socialen får du inte ha bil, så antagligen mörkar du det genom att inte stå som ägare = du lurar staten på pengar din äckliga bidragstagare.

Sen att du fått betalningsanmäkrningar får du faktiskt skylla dig själv. Är du sån djävla idiot att du har 2 barn och skaffar betalningsanmärkningar förtjänar du inte att ha barn.

Och inom loppet av ett år har din son fått sin mobil stulen 2 ggr. Dvs 3 mobiltelfoner har u köpt, och du säger att du inte har det bra ställt? Du har råd med en bil, bensin och massa annat. Men du har det dåligt ställt? DU HAR EN BIL, dålig ställt?

Djävla hycklare. En unge på8-12 år som har mobil..

Och med det sagt, så tror jag inte ett skit på ett av orden du sagt, förutom att du är en snyltare, djävla tattare.
Citera
2014-10-04, 15:01
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Sjoberg

Du har bara dig själv att skylla, du får för fan bidrag och klagar ändå. Ryck upp dig. Sen att du har 6000kr att leva för. Det är fan i mig inte lite, du får din hyra betald av soc. Och du klarar dig inte?

Du får en bil av en släkting, enligt socialen får du inte ha bil, så antagligen mörkar du det genom att inte stå som ägare = du lurar staten på pengar din äckliga bidragstagare.

Sen att du fått betalningsanmäkrningar får du faktiskt skylla dig själv. Är du sån djävla idiot att du har 2 barn och skaffar betalningsanmärkningar förtjänar du inte att ha barn.

Och inom loppet av ett år har din son fått sin mobil stulen 2 ggr. Dvs 3 mobiltelfoner har u köpt, och du säger att du inte har det bra ställt? Du har råd med en bil, bensin och massa annat. Men du har det dåligt ställt? DU HAR EN BIL, dålig ställt?

Djävla hycklare. En unge på8-12 år som har mobil..

Och med det sagt, så tror jag inte ett skit på ett av orden du sagt, förutom att du är en snyltare, djävla tattare.

Seså, kila tillbaks till sandlådan istället för att med ett hånleende slå ned på folk som uppenbarligen redan har det illa ställt.
Citera
2014-10-04, 15:02
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Fördjävligt tragisk historia. Hoppas ni får det bättre i Norge. Är inte ett dugg förvånad. Jag skulle önska att alla vidriga hipsterfamiljer på söder blev placerade i TS skor med sina barn. Det skulle göra dem gott. Må kulturmarxisterna brinna i helvetet i all tid och evighet.
Citera
2014-10-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Sjoberg

Och inom loppet av ett år har din son fått sin mobil stulen 2 ggr. Dvs 3 mobiltelfoner har u köpt, och du säger att du inte har det bra ställt? Du har råd med en bil, bensin och massa annat. Men du har det dåligt ställt? DU HAR EN BIL, dålig ställt? Djävla hycklare. En unge på8-12 år som har mobil..
Och du är säkert en parasit ifrån MENA eller Somalia som tycker att bara ni skall ha gratis bostäder och bara era barn ha mobiltelefoner. Varje fattig svensk som ni kan mobba och ta ut ert svensk hat på är guld för er. När någon sådan försvarslös handikappad som TS, eller en ensam mamma, lyckas ta sig ur ert område så blir ni rasande. Svenne offret är borta! Vem skall vi nu trakassera och tvinga att suga k*k? Så tänker MENA gubben och kliar sitt loppbitna skägg.
Citera
2014-10-04, 15:18
Bannlyst
Tragiskt..

Jo många invandrare i förorten tycks ligga i lägre neandertalarstadiet när det kommer till beteende har jag erfarit och dom har 0 förståelse eller respekt för varken sig själva eller främst andra...

snart kommer det gå så långt att problemet med Invandrare och invandringen blir för stort så det förhoppningsvis leder till en massdeportering av dessa ut ur landet och om vi som värnar om landet får bestämma så skickar vi gärna med våra kära politiker på den långa båtresan till södra delar av ekvatorn så dom får gotta sig i mångkulturfrossa hela vägen...

bäst för dig att du flyttar fortare än kvickt innan din son blir huggen eller din dotter våldtagen av dessa ''krigsoffer'' vi så snällt ska ta om hand..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in