• 1
  • 2
2014-10-04, 01:15
Medlem
Hej Flashback.

Jag funderar på att bli seriemördare och undrar om ni har några generella tips.

Kriterier som måste uppfyllas, i slumpvald ordning:

- Jag skall utföra morden ensam.
- Jag skall vara aktiv i någon av Sveriges storstäder.
- Jag skall ha en personlig koppling till offren.
- Morden skall vara mycket svåra eller omöjliga att bestämma som mord.
- Jag skall inte kunna kopplas till morden eller bli påkommen.
- Jag skall kunna leva ett hyfsat normalt liv med jobb och familj.

Utvecklande:

- Jag skall utföra morden ensam.

Det är endast jag som skall utföra morden. Jag vill heller inte behöva beblanda mig personligen med andra kriminella personer, för att till exempel få tillgång till vapen. Jag ska antingen tillverka mina egna vapen och/eller gift, eller så skall dessa kunna beställas med stor anonymitet över nätet.

- Jag skall vara aktiv i någon av våra storstäder.

Detta innebär mer kameraövervakning och fler eventuella vittnen och/eller "hjältar". Färdmedel kan spela stor roll här. En bil kan vara lätt spårbar, en cykel kan vara mindre spårbar. Jag ska välja det bästa alternativet för varje tillfälle.

- Jag skall ha en personlig koppling till offren.

Min egen personliga "dödslista" skall tillslut tömmas på namn. Med tanke på att dessa personer har en personlig koppling till mig så bör jag ha antingen en viss tid mellan varje mord, eller möjligtvis alternera dessa personer med "andra" personer.

- Morden skall vara mycket svåra eller omöjliga att bestämma som mord.

Här kan tänkas att gift kan fungera bra, eller andra "naturliga" dödsorsaker så som hjärtfel, drunkning, fall från hög höjd, brand o.s.v..

- Jag skall inte kunna kopplas till morden eller bli påkommen.

Ingen skall kunna identifiera mig. Jag skall inte lämna några spår som kan knyta mig till ett brott eller en brottsplats.

- Jag skall kunna leva ett hyfsat normalt liv med jobb och familj.

Jag skall kunna jobba åtminstone deltid, ha en småbarnsfamilj och ha tid med fritidsaktiviteter. Dock skall jag ha möjlighet att ta ledigt från jobbet ett par veckor för att ibland kunna utföra spaningsarbete och/eller planering.

Det känns såklart som en ganska otrolig plan vid första anblick. Men om jag nu väljer att göra detta till mitt livsverk, skulle det då ändå inte kunna gå ihop?

Har ni på flashback några tips, trix eller andra tankar? Läsvärda böcker kring ämnet? Något att tillföra till någon av punkterna?
Citera
2014-10-04, 01:23
Bannlyst
Nu är du ju inte seriös med dina planer, men nej, varken vid första eller andra anblicken går det ihop. Du skulle åka fast efter första mordet.
Citera
2014-10-04, 01:29
Bannlyst
Du kan ju prova att läsa böcker om seriemördaren Ted Bundy

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ted_Bundy#B.C3.B6cker
Citera
2014-10-04, 01:31
Medlem
Ditt användarnamn säger mig att du är oseriös, men om det nu är så att du är allvarlig med detta så sök hjälp för i helvete.
Citera
2014-10-04, 01:37
Medlem
ska man klara sig så är det ju mord på måfå och i hela landet och inte bara samma stad då man får mycket uppmärksamhet efter ett par gånger och man får byta olika vapen varje gång och sådant och mordvapnen ska man ju dumpa någon stans där dom försvinner snabbt eller så smälter man ner dom
Citera
2014-10-04, 09:29
Medlem
Pinwheels avatar
Jag tror våra storstäder är för små för att en seriemördare ska gå obemärkt förbi en längre tid.. Särskilt om offren ska ha någon sorts koppling till dig, och kanske därmed även till varandra.

Har du kollat för mycket på Dexter?
Citera
2014-10-04, 10:24
Medlem
Kom igen nu flashback, bättre kan ni!

Jag semi-trollar. Jag har mina anledningar och ser mig inte som sjuk. Jag är en sympatisk person. Jag är också hyfsat smart och förstår att det mycket väl kan vara omöjligt att genomföra med de kriterier jag nämnt.

Tack bigbanana74 för ditt tips! Att läsa på om enskilda seriemördare är defenetivt något som kan gynna en framtida seriemördare på flera sätt.

Något som jag dock vill förtydliga för alla som inte ännu förstått det är att:

Jag kommer endast att mörda folk som jag tycker faktiskt förtjänar det. Jag kan tänka mig att många mördare drivs av en sjuklig mördarlust. Min drivkraft kommer att vara hämnd och rättvisa.
Citera
2014-10-04, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av troligt-troll
Jag skall ha en personlig koppling till offren...
Jag kommer endast att mörda folk som jag tycker faktiskt förtjänar det. Jag kan tänka mig att många drivs av en sjuklig mördarlust. Min drivkraft kommer att vara hämnd och rättvisa.

Om jag hade en personlig koppling till så många människor, som var sådana ärkesvin att de förtjänade att bli mördade, skulle jag tagit livet av mig för länge sedan.

Mvh
Citera
2014-10-04, 11:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Kom igen nu flashback, bättre kan ni!

Jag semi-trollar. Jag har mina anledningar och ser mig inte som sjuk. Jag är en sympatisk person. Jag är också hyfsat smart och förstår att det mycket väl kan vara omöjligt att genomföra med de kriterier jag nämnt.

Tack bigbanana74 för ditt tips! Att läsa på om enskilda seriemördare är defenetivt något som kan gynna en framtida seriemördare på flera sätt.

Jag kommer endast att mörda folk som jag tycker faktiskt förtjänar det. Jag kan tänka mig att många mördare drivs av en sjuklig mördarlust. Min drivkraft kommer att vara hämnd och rättvisa.

Mitt bästa tips är: Gå in på tråden FRÅGA POLISEN
Citera
2014-10-04, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Nu är du ju inte seriös med dina planer, men nej, varken vid första eller andra anblicken går det ihop. Du skulle åka fast efter första mordet.
TS skulle förresten inte ens klara av första mordet. Han skulle bli övermannad av sitt offer.
Citera
2014-10-04, 17:42
Medlem
Citat:

Och därför kommer du åka fast.
Att du ens har tänkt dessa tankar är inte något du borde avfärda, du borde helt ärligt talat söka hjälp.

Hämnd och rättvisa säger du, har dessa människor mördat dig kan jag väl anse att ja - det är riktig hämnd... Men du lever, så jag antar att du bara mår dåligt över att "alla trampar på dig"?

Du låter som en feg människa, du kallar dina planer för rättvisa - men du vill inte åka fast...
Antagligen för att du vet att det inte är rättvisa, jag tror bara du mår dåligt och känner dig maktlös i ditt liv.

Börja arbeta med dig själv och din självkänsla istället för att gå runt och tyck synd om dig själv.
De människorna du tycker förtjänar att dö är ett jävla översitteri...
och gissa vad - de kommer dö! det gör alla människor.
Citera
2014-10-04, 19:13
Bannlyst
Ganska säker indikation på att man inte är av det rätta virket för att lyckas få tag på/genomföra det ena eller det andra: att man startar en tråd där man frågar andra om råd om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in