2014-10-03, 19:35
Medlem
Hej! jag har stött på ett problem med min dator att så fort jag ställer in skärmen på 1920x1080 så börjar en massa röda prickar uppstå där det egentligen ska vara svart (antar jag) och det är över hela skärmen. Det hände för första gången igår när jag spelade, dock varade det endast en sekund eller så. Men nu har det kommit flera gånger, och nu senast så hände det för 15 minuter sedan. Det går inte över heller nu. Jag trixade runt lite och kollade, sänkte upplösningen och då försvann det. Men inte så kul att sitta med 1600x900 på en 24-tums skärm.
Förövrigt så är allt nytt, skärmen och datorn.

Grafikkortet är en AMD r9 280 (överklockad, dock klocka jag ner den nyss för att kolla om det var problemet) och skärmen är en AOC g2460pq 144hz.

Jag kan bifoga bild ifall det behövs. Tack på förhand.
Citera
2014-10-03, 19:38
Medlem
Det verkade lösa sig när jag kopplade in min andra skärm, startade den, och sedan stängde av den (lät den fortsätta vara inkopplad i grafikkortet dock) och sedan bytte tillbaka till min AOC. Testade sätta på 1080p och det funkar. Ska dock se ifall problemet uppstår ifall jag spelar eller något.
Citera
2014-10-03, 19:46
Medlem
nehepp. Det uppstod igen så fort jag testade att spela. Måste sänka upplösningen till 1600x900 för att det ska bli bättre. Jag antar att det är något med antingen grafikkortet eller skärmen. jag har märkt att det försvinner tillfälligt om jag slår lite på skärmen.
Citera
2014-10-03, 20:37
Medlem
Zimows avatar
Skulle chansa på grafikortet
Citera
2014-10-03, 23:21
Medlem
Fruktkonfektyrs avatar
Jag skulle gissa på att skärmen du måste slå på är boven i dramat...
Citera
2014-10-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktkonfektyr
Jag skulle gissa på att skärmen du måste slå på är boven i dramat...

Japp, jag tog ut sladden ur grafikkortet, satte dit det riktigt ordentligt och nu funkar det perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in