• 1
  • 2
2014-10-03, 19:20
Medlem
Hallå där ! Sitter nu om dagarna inne i skogen och spejjar efter djur att fotografera..
Men det är nästan omöjligt att vara still/tyst då dessa satans flugor anfaller en direkt man kommer in i skogen..
Hur tusan ska man få iväg dom ? Hur ska jag betee mig / Klä mig så dom tappar intresset!?
Citera
2014-10-03, 19:40
Medlem
Jeppeboypros avatar
Sorry för lite OT, men bara jag som tycker det är extremt mycket älglöss i år? Blir galen på de här förbannande krypen!
Citera
2014-10-03, 19:59
Medlem
psflaxs avatar
Läste i en annan tråd att dom inte gillar citrondoft.
Kan det kanske vara ett uppslag ?
Citera
2014-10-03, 20:00
Medlem
Ptolemaioss avatar
Beckolja
Citera
2014-10-03, 20:16
Medlem
bjonndroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppeboypro
Sorry för lite OT, men bara jag som tycker det är extremt mycket älglöss i år? Blir galen på de här förbannande krypen!

Nej det är inte bara du, jag trodde det skulle lugna ned sig efter en frostnatt nu men idag var det fullt av de små jävlarna i skogen.
Citera
2014-10-03, 20:28
Medlem
Tradingfin1983s avatar
Jo, mycket kräk i år, även här i Finland. Som tur reagerar jag inte så mycket på deras bett.
Citera
2014-10-03, 21:52
Medlem
zemeks avatar
Fan vad mycket det är av dom i Finland, var i skogen en kväll och hade 5 stycken på mig dagen efter fastän jag var i duschen och bytte kläder
Senast redigerad av zemek 2014-10-03 kl. 21:56.
Citera
2014-10-03, 22:05
Bannlyst
klä dej inte i mörka kläder , de dras till det då de tror du är en älg eller nått , vidriga djur
Citera
2014-10-03, 22:09
Medlem
ekerilars avatar
Jag röjer i skogen och har varje kväll mellan 5 och 15 av dessa i huvudet efter avslutat arbetspass trots hjälm med hjälmdok och visir. ska prova med balaclava på måndag.

Men jag ska prova med citron ock beckolja först. Det kanske hjälper. Tack för tipsen, värt att pröva.
Citera
2014-10-03, 22:56
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag röjer i skogen och har varje kväll mellan 5 och 15 av dessa i huvudet efter avslutat arbetspass trots hjälm med hjälmdok och visir. ska prova med balaclava på måndag.

Men jag ska prova med citron ock beckolja först. Det kanske hjälper. Tack för tipsen, värt att pröva.

Exakt samma här med, fruktansvärt jävla jobbigt att titt som tätt ha de jävlarna krypandes i ansiktet och på halsen. Brukar använda Mygga (myggmedel) framför allt för att slippa fästingar, och det verkar även hålla älglössen borta. Iallafall första timmen efteråt, sen svettas man ju bort myggmedlet...
Citera
2014-10-03, 23:14
Medlem
Pankreatits avatar
Haha, plockade svamp härom dagen och fick flera stycken på mig. När jag sen kom hem så kände jag att en kröp på kinden så jag tog och mosade den snabbt mellan tummen och pekfinger.

Bara det att det inte vara någon älgfluga - utan en bärfis! Fy fan vilken jävla stank.
Citera
2014-10-03, 23:19
Bannlyst
ett annat tipps är att testa biltemas kylspray på de
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem