2014-10-02, 14:39
Medlem
Hej allesammans, nu är det så här att i förrgår fick jag mitt studiebidrag som ligger på 1050 kronor, vilket hamnade på morsans konto men hon förde över 800 kronor till mig. Då, idag, den andra i tionde kollade jag på ett kontoutdrag, då till min förvåning stod det "Kortavgift 250:-". Vart fan kommer den där höga summan ifrån? Det enda jag gjorde igår var att jag köpte ett steamspel för 170 kronor, tog ut 100 kronor från banken och åt mcdonnalds för 50 kronor. Utav det kan det väl KNAPPAST komma en kortavgift på 250 spänn?! Det resulterade i att på 1 dag har jag gjort av med 550 kronor vilket jag definitivt inte har gjort. Skulle någon kunna förklara detta för mig?

Tack på förhand.

PS. Anledningen till ny tråd är för att den gamla tråden som man egentligen ska skriva på är ca 4 år gammal och det är rätt liten chans att man får svar där.
Citera
2014-10-02, 14:40
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddel8
Hej allesammans, nu är det så här att i förrgår fick jag mitt studiebidrag som ligger på 1050 kronor, vilket hamnade på morsans konto men hon förde över 800 kronor till mig. Då, idag, den andra i tionde kollade jag på ett kontoutdrag, då till min förvåning stod det "Kortavgift 250:-". Vart fan kommer den där höga summan ifrån? Det enda jag gjorde igår var att jag köpte ett steamspel för 170 kronor, tog ut 100 kronor från banken och åt mcdonnalds för 50 kronor. Utav det kan det väl KNAPPAST komma en kortavgift på 250 spänn?! Det resulterade i att på 1 dag har jag gjort av med 550 kronor vilket jag definitivt inte har gjort. Skulle någon kunna förklara detta för mig?

Tack på förhand.

PS. Anledningen till ny tråd är för att den gamla tråden som man egentligen ska skriva på är ca 4 år gammal och det är rätt liten chans att man får svar där.
Förmodligen är det bankens avgift som har dragits. De tar ju betalt av dig för att du ska få ha ett kort.
Citera
2014-10-02, 14:45
Medlem
frank_pes avatar
Vilken bank har du?
Citera
2014-10-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Förmodligen är det bankens avgift som har dragits. De tar ju betalt av dig för att du ska få ha ett kort.

JAG VAR JU SÅ JÄVLA GLAD FÖR ATT JAG FÖR EN GÅNGS SKULL SEN JULI HADE PENGAR. MEN DÅ GÖR SJÄLVA BANKFAN MIG FATTIG IGEN.
Citera
2014-10-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vilken bank har du?

Handelsbanken.
Citera
2014-10-02, 14:53
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddel8
Handelsbanken.
Vill du inte betala avgiften nästa gång så byt till Frikort Maestro eller byt bank, här är ett par alternativ för dig:

Forex Bank
GE Money Bank
Citera
2014-10-02, 15:11
Medlem
Det kanske inte är gratis att ha kort hos handelsbanken, du får skilja på student och vanlig då studenter brukar får förmåner /(Gratis). Som Swedbank har bl a.
Tråkigt att du inte insåg det förrens det hänt.
Citera
2014-10-02, 16:30
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Årsavgiften för Handelsbankens Bankkort eller Allkort är 250 kronor.

http://www.handelsbanken.se/shb/inet/icentsv.nsf/vlookuppics/a_konton_&_kort_prislista_kortguide/$file/prislista_kortguide.pdf
Citera
2014-10-02, 17:04
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Hos Swedbank kan man dela upp kostnaden för kort och konto till månadsavgift, som kan vara att föredra för personer med låg inkomst.
Citera
2014-10-02, 17:14
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Hos Swedbank kan man dela upp kostnaden för kort och konto till månadsavgift, som kan vara att föredra för personer med låg inkomst.
Varför betala för något man kan få gratis? För min del var det många år sedan jag hade årsavgifter hos banken!
Citera
2014-10-05, 19:34
Medlem
drutgers avatar
Tror avgiften dras i förskott så gå dit och säg upp kortet å byt till kort utan avgift eller byt bank så får du tillbaka dina 250 kr
Citera
2017-05-31, 03:40
Medlem
kulturstrategs avatar
Lånar tråden.

Fick också för första gången i juni förra året en högre avgift. Stod dock inte kortavgift utan "vardagspaketet" som det alltid dras varje månad, 24 kr, men i Juni förra året drogs 168 kr för första gången - aldrig hänt innan och då har jag ju haft visakort i många år. Gick inte o få nån info från banken(nordea) heller om varför det var 168 kr istället för 24 som alltid.
Nu när Juni snart är här undrar jag om nån känner igen det här och om det VARJE år dras en högre avgift nån av årets tolv månader? Behöver veta för annars övertrasseras kontot och jag får avgift för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in