Citat:
Ursprungligen postat av
Hakanb
Köpte en telefon via blocket, första & sista gången!
Fick med kvitto från operatören 3 på ett 24-månaders abonnemang, säljaren ville ha loss pengar.
Det var öppnat dagen före, och visst tyckte jag att det var lite mysko att binda sig i 2 år med en månadskostnad på 299:- för att sälja mobben för 4600:-
Nu - ca 6 veckor senare har 3 spärrat mobben. De har ju inte fått in nåra stålars!
De har blivit blåsta av någon som inte betalar för sig (de påstår att det är fråga om urkundsförfalskning) och jag i min tur har ju blivit blåst i och med att jag har en värdelös (?) telefon!
3 tycker att jag ska lägga den i nån byrålåda och acceptera, glömma och gå vidare. Polisen tycker att jag ska anmäla. Till saken hör att mobben INTE är anmäld stulen hos polisen, och innan den spärrades var jag i kontakt med 3 ang småfrågor och där var det inte heller några varningar..
Har du tagit kontakt med säljaren igen efteråt? Bara nyfiken på att veta vad han sa i såna fall.
Såvida inte telefonen man köper är en superdyr en, så bör man undvika att köpa begagnat, det kan vara värt att lägga ett par hundra kronor extra för att få en helt ny så att man vet att den fungerar felfritt osv.