Hej, vet inte riktigt om det här är rätt tråd, men kör på ändå!
För lite mer en ett år sedan bestämde en nära vän till mig att para mig och hennes kompis. för att göra en lång historia kort träffades vi alla tre, tog några cigg o snacka. vid flera tillfällen blev situationen ganska obekväm/awkward. senare fick jag hans nummer o bad om ursäkt för hur det blev och efter dess började vi messa extremt mycket om allt eller inget, det kunde gå från de djupaste samtalen där både jag och han tog upp känsliga saker till att vi kunde snacka om typ zombies.
vi kom varandra ganska nära, och inte en dag går utan att jag tänker på honom.
problemet blev nog att vi väntade och drog ut som fan på att träffa varandra igen

till slut så slutade vi att skriva till varandra då jag tror att både vi (iaf jag) märkte att det inte ledde någon vart.
Men tillslut börja vi skriva igen och samma visa upprepade sig, sen nån månad efter vi slutade skriva ytterligare en gång så hade min kompis (som skulle para ihop oss

) fest och både vi var där men jag är så jävla dålig på att småprata, men jag ställde några frågor men fick bara korta svar tillbaka och han verkade totalt ointresserad av att prata med mig.
Men för någon vecka sen hade han och min kompis vart på samma fest, och han berättade att han är kär i mig. (min kompis är en säker källa, känt henne sen barnsben o vi vet allt om varandra).
Nu har jag ingen aning om hur jag ska göra, borde jag ta tag i saken och hur isåfall eller borde jag bara släppa det här helt?
ps, förlåt om rubriken är as konstig men jag tänker att det kanske påverkar situationen på något sätt, för ser inte asperger som något problem för mig för de flesta jag känner har diverse diagnoser.