2014-11-20, 14:59
Medlem
Kongruensbojds avatar
Niklas Wikegård har numera egen podd. Intervjuar Foppa i första avsnittet.
Citera
2014-12-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thoring89
Svenskafans NHL podcast: Grym podcast med duktiga Niclas Viberg bland annat. Kommer ut en gång i veckan och de har ofta bra koll på alla dem olika lagen. Lite mer substans här än i Aftonbladets podd skulle jag säga.
Den podcasten som tillsammans med NHL-timmen har bäst koll när det kommer till NHL.
Citera
2014-12-10, 21:33
Medlem
Rofers avatar
Kan man dra ner Svenskafans NHL-podcast som mp3 på något sätt?
Citera
2014-12-11, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Kan man dra ner Svenskafans NHL-podcast som mp3 på något sätt?
Man kan väl ladda ner den i itunes? Den finns på itunes och på SvenskaFans sajt.
Citera
2014-12-21, 00:16
Medlem
snillet_1s avatar
Helber sade i sin intervju med Nyström att Calgary skeppade ut Iginla för att de missade slutspel och behövde därmed "skära ned på kostnaderna". Det är väl rent skitsnack? Fanns helt andra saker som låg bakom den flytten vad jag förstår, att man re-buildar, att Iginla ville ha en chans att vinna SC.

Det fungerar väl inte riktigt så i NHL?
Citera
2015-10-03, 01:29
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ny säsong i ligorna!

C More har ersatt "Tjomme" med Mike Helber jämte Björn Oldéen. Ni som lyssnat på C More hockeys podd i höst, vad tycker ni om upplägget? Jag håller ju Viasat hockeys podd som långt mer intressant fortfarande.

Och finns det fler, oupptäckta hockeypoddar så kör på!
Citera
2015-10-03, 01:38
Medlem
Damacys avatar
Kan rekommendera Eldebrink, i mitt tycke den bästa NHL-podden:

https://eldebrink.wordpress.com
Citera
2015-10-03, 10:52
Medlem
Rofers avatar
Har rätt svårt överlag för Björn Oldeen, och det är samma kackliga hönsgård nu med Mike, båda pratar i munnen på varandra och kan fastna i diskussioner om ovidkommande saker länge. Då är Eldebrink, NHL-timmen och Viasat långt bättre.
Räddningen för Viasat är nu med Jonathan Lindqvist. Tål inte den djävla målvakskärringgubben Erik.
Citera
2015-10-04, 21:05
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Kan rekommendera Eldebrink, i mitt tycke den bästa NHL-podden:

https://eldebrink.wordpress.com
Håller med! Det är den enda hockeypodden som gäller!
Citera
2015-10-06, 15:44
Medlem
PurrePs avatar
Lyssnar alltid på

NHL-timmen
Eldebrink
Svenskfans Podcast

Lyssnar ibland på

NHL-podden (AB)
Fokus-NHL, Två jeppar som är lite styltiga och torra men den kan vara ok...

Sen får man ju inte missa den fantastiska SSK-Podden! Så mycket pappa-humor och sketcher att man inte får missa den. "Tierp-kollen" är ett stående inslag som alltid är underhållande...
Citera
2015-10-07, 07:42
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Har rätt svårt överlag för Björn Oldeen, och det är samma kackliga hönsgård nu med Mike, båda pratar i munnen på varandra och kan fastna i diskussioner om ovidkommande saker länge. Då är Eldebrink, NHL-timmen och Viasat långt bättre.
Räddningen för Viasat är nu med Jonathan Lindqvist. Tål inte den djävla målvakskärringgubben Erik.

C Mores podd är så jävla TV4-mässig! Oldeen hade jag en gång respekt för då han var ung, lågmäld och seriös i tidiga Canal+-sändningar. Nu är det babbel och åter babbel, långt från Niklas Jihdes seriöst passionerade stil.

Erik Grankvist är väl bra? Lite väl mycket superlativer kanske, men i övrigt tillför han ju mycket med sitt kunnande. Jonatan Lindkvist har också ryckt upp sig från flamsandet han bidrog med till NHL-timmen förra säsongen. Viasat vinner poddkampen vågar jag säga.
Citera
2015-11-23, 16:10
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurreP
Lyssnar alltid på

NHL-timmen
Eldebrink
Svenskfans Podcast

Lyssnar ibland på

NHL-podden (AB)
Fokus-NHL, Två jeppar som är lite styltiga och torra men den kan vara ok...

Sen får man ju inte missa den fantastiska SSK-Podden! Så mycket pappa-humor och sketcher att man inte får missa den. "Tierp-kollen" är ett stående inslag som alltid är underhållande...

Jag gillar NHL-timmen skarpt. Djupa analyser, inget trams, konkreta programpunkter som avhandlas inom rimlig tidsram.
Gillar Viasats hockeypodcast även om den kan variera i kvalité. Ofta intressanta gäster och Jihde lyckas ofta hålla diskussionen på en bra nivå, även om han ibland tenderar till att leta efter lite för mycket efter anekdoter och hyllningar av spelare.
Aftonbladets NHL-pod är nog den jag gillar minst av alla. Massa trams och väldigt lite hockeysnack.
Lyssnar även bland på Svenska Fans podcast men gillar inte riktigt den heller. Känns som tre stycken nonchalanta mansgrisar. Tycker att det är intressant när man pratar kontrakt och lönesituationer som de ofta tar upp, men tyvärr drar det ofta ut på tiden och alla tre känns väldigt bajsnödiga.

Inte lyssnat på Eldebrinks ännu så ingen kommentar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in