Citat:
Vad man däremot kan säga om finskorna är att de är roliga, och väldigt lätta att ha att göra med. De skäms inte för särskilt mycket, har skön humor, gnäller inte ideligen om jobbet, och är inte det minsta upptagna av funderingar på hur kränkta och förfördelade kvinnor är i samhället.
Citat:
.Däremot kan jag hålla med om finskor i allmänhet inte lider av samma genushybris som många svenskor gör, och kanske även är mer lojala i slutändan. Traditionella familjevärderingar verkar slå högre här på östra rikshalvan, kanske både bland kvinnor och män.
Vill inte ens tänka på hur det skulle ha varit att skaffa ett barn med en svenska
Vill inte ens tänka på hur det skulle ha varit att skaffa ett barn med en svenska

Flikar in med att mina erfarenheter är samma om isländskor och norskor. Länder där jag har bott en del. Utseendemässigt är det ju samma, men dom är mycket gladare, skämtar mer, gnäller mindre. Det är mer avslappnat och roligt att umgås med dom, helt enkelt.
Det gäller nog för övrigt för killar också, men nu är ju tjejer topic här.
Om man tar feminister som exempel så är liksom många tjejer (såklart) det även på Island och i Norge, men dom är inte så... hatiska liksom. Inte så extrema med vita kränkta mannen retorik och sånt. Sverige och svenskarna sticker helt klart ut på ett negativt sätt.
Är själv ihop med en tjej från Island och trivs mycket bättre där än i Sverige. Det är mer avslappnat helt enkelt. Sverige är så jävla hetsigt och hatiskt. Folk går runt med en underlig kombination av att vara dumsnälla och konflikträdda men ändå med extrema åsikter (aldrig lagom) och fullständigt dömande om en person i fråga råkar säga ett jävla ord fel. Ingen lyssnar på någon annan. Alla vet bäst själv. Man grupperar ihop både män och kvinnor och sätter negativa epitet på dom. Istället för att slappna av, umgås, prata, lyssna, ta hand om varandra.
Vet dock inte vad det beror på och jag känner att jag inte riktigt lyckas sätta fingret på det jag menar men någon annan som kanske känner igen sig kan bygga vidare.

. Känner många snyggare svenska tjejer.
Jag har varit i Finland ett tiotal gånger och min vetenskapliga slutsats gäller inte så mycket utseende som personlighet. Finska tjejer är betydligt starkare och coolare än svenska tjejer och börjar inte tramsa för struntsaker. Finlands-svenskor är dock mer lika svenskor i det avseendet. Feminismen har ju inte alls en lika stor plats i Finland som i S verige och den som finns är nästan uteslutande på den finlandssvenska sidan.
fficial&channel=nts&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ei=CR4sVKezFMemygPF94KQAQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1093 &bih=506
Vilket självklart är ett plus i kanten!