2014-10-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Vad man däremot kan säga om finskorna är att de är roliga, och väldigt lätta att ha att göra med. De skäms inte för särskilt mycket, har skön humor, gnäller inte ideligen om jobbet, och är inte det minsta upptagna av funderingar på hur kränkta och förfördelade kvinnor är i samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av tobes
.Däremot kan jag hålla med om finskor i allmänhet inte lider av samma genushybris som många svenskor gör, och kanske även är mer lojala i slutändan. Traditionella familjevärderingar verkar slå högre här på östra rikshalvan, kanske både bland kvinnor och män.

Vill inte ens tänka på hur det skulle ha varit att skaffa ett barn med en svenska

Flikar in med att mina erfarenheter är samma om isländskor och norskor. Länder där jag har bott en del. Utseendemässigt är det ju samma, men dom är mycket gladare, skämtar mer, gnäller mindre. Det är mer avslappnat och roligt att umgås med dom, helt enkelt.

Det gäller nog för övrigt för killar också, men nu är ju tjejer topic här.

Om man tar feminister som exempel så är liksom många tjejer (såklart) det även på Island och i Norge, men dom är inte så... hatiska liksom. Inte så extrema med vita kränkta mannen retorik och sånt. Sverige och svenskarna sticker helt klart ut på ett negativt sätt.

Är själv ihop med en tjej från Island och trivs mycket bättre där än i Sverige. Det är mer avslappnat helt enkelt. Sverige är så jävla hetsigt och hatiskt. Folk går runt med en underlig kombination av att vara dumsnälla och konflikträdda men ändå med extrema åsikter (aldrig lagom) och fullständigt dömande om en person i fråga råkar säga ett jävla ord fel. Ingen lyssnar på någon annan. Alla vet bäst själv. Man grupperar ihop både män och kvinnor och sätter negativa epitet på dom. Istället för att slappna av, umgås, prata, lyssna, ta hand om varandra.

Vet dock inte vad det beror på och jag känner att jag inte riktigt lyckas sätta fingret på det jag menar men någon annan som kanske känner igen sig kan bygga vidare.
Citera
2014-10-01, 15:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elver
Så du har tagit tre bilder på olika finskor och har konstaterat att dom är snyggare än Svenskar, vilken otrolig analys

Håller med, grym akademisk slutsats. Kan ju inte vara så att smaken är olika.
Citera
2014-10-01, 15:31
Bannlyst
Dina exempel var inget speciellt, liksom den första var ju blatte . Känner många snyggare svenska tjejer.
Citera
2014-10-01, 15:36
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eero94
Inte pga dessa bilder. Jag har åkt till Sverige ca. 20 ggr så att jag vet vad jag pratar om.

Ah dåså. Då får det anses som vetenskapligt säkerställt. Jag har varit i Finland ett tiotal gånger och min vetenskapliga slutsats gäller inte så mycket utseende som personlighet. Finska tjejer är betydligt starkare och coolare än svenska tjejer och börjar inte tramsa för struntsaker. Finlands-svenskor är dock mer lika svenskor i det avseendet. Feminismen har ju inte alls en lika stor plats i Finland som i S verige och den som finns är nästan uteslutande på den finlandssvenska sidan.

En kvinnlig president i två perioder är en liten indikator på att finska kvinnor inte gnäller utan levererar.
Citera
2014-10-01, 15:37
Medlem
pojkhelvetes avatar
Nejnej! Svenska tjejer är topnotch
Citera
2014-10-01, 15:57
Medlem
Jellohs avatar
Som invandrare från Finland upplever jag svenskor som havandes bättre ytliga förutsättningar för snygghet. Men svenska tjejer har alla samma stil och sällan ens en egen åsikt om nånting. Ur raggningssynpunkt är finskor lättare eftersom de i högre grad är sexuella subjekt än svenskor som är mer objekt. Med finska tjejer behöver man som kille inte hela tiden vara den drivande parten utan man kan låta sig föras och låta henne leda emellanåt utan problem. Eftersom jag är uppvuxen med finskor är jag inte förvånad att min tjej( som är svenska) anses "vulgär" och "grabbig" men också "modig" och "driven" av sina tjejkompisar. Jag behöver liksom raka puckar för att kunna fungera i en relation.
Citera
2014-10-01, 16:44
Medlem
RosaSockervadds avatar
Jag är "halvfinne" boendes på Åland. Själv föredrar jag faktiskt finlandssvenska män om jag måste välja mellan svenska och finska.
Nu handlade ju detta om kvinnfolket men kan ju bara säga att jag gillar finnar
Citera
2014-10-01, 17:31
Medlem
Min första tanke var en trolltråd, finns väl ingen normal person som tycker att en genomsnittlig finsk tjej ens är i närheten av en dito svensk.
https://www.google.se/search?q=finska+tjejer&client=firefox-a&hs=pLi&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&channel=nts&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ei=CR4sVKezFMemygPF94KQAQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1093 &bih=506
https://www.google.se/search?q=finska+tjejer&client=firefox-a&hs=pLi&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&channel=nts&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ei=CR4sVKezFMemygPF94KQAQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1093 &bih=506#rls=org.mozilla:sv-SEfficial&channel=nts&tbm=isch&q=svenska+tjejer
Citera
2014-10-03, 01:01
Medlem
crippe-flippes avatar
Enligt min erfarenhet så är Finskor Jäävligt mer kåta och kinky och tar för sig mer i sängen, än svenska bitches! Vilket självklart är ett plus i kanten!
Citera
2014-12-06, 19:12
Medlem
Håller med dig! Finska tjejer är så snygga och vackra! Jag är själv finsk men jag tycker också att svenskor är snygga och vackra också men föredrar hellre finsk tjej då jag pratar finska
Citera
2014-12-06, 19:16
Medlem
3 dryga brudar, varav en blatte och 2 svenskättade. Jag förstår att TS vill bli av med dessa.
Citera
2014-12-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Min första tanke var en trolltråd, finns väl ingen normal person som tycker att en genomsnittlig finsk tjej ens är i närheten av en dito svensk.
https://www.google.se/search?q=finska+tjejer&client=firefox-a&hs=pLi&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&channel=nts&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ei=CR4sVKezFMemygPF94KQAQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1093 &bih=506
https://www.google.se/search?q=finska+tjejer&client=firefox-a&hs=pLi&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&channel=nts&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ei=CR4sVKezFMemygPF94KQAQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1093 &bih=506#rls=org.mozilla:sv-SEfficial&channel=nts&tbm=isch&q=svenska+tjejer

Om man tittar noggrant finns det ett och annat fail i sökningen...
https://4.bp.blogspot.com/-2J634LgzW5Y/UCaDEshZnTI/AAAAAAAA0S0/qwDZ8N6aCfY/s720/427197_444683122228767_1062757399_n.jpg
http://www.qx.se/nyheter/bilder/200603/20060316185235.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in