2014-09-30, 21:52
Medlem
Tja

Vet inte hur jag skall förklara detta utan att låta dum haha

Firefox: Det finns en lång ruta högst upp i fönstret där man skriver in hemsidan man vill till (Websöken) och så finns det sökrutan till höger (där man tex kan ställa in vilken sökmotor man vill använda)

Hur fan gör man för att totalt rensa/nollställa historiken i Websöken?

Har kört CCleaner flera gånger och rensat sökhistoriken i Firefox inställningar flera gånger men jag får fortfarande upp förslag på tidigare sidor/sökningar som jag har vart inne på även fast allt rimligtvis borde vara rensat...så hur gör man för att få bort det?

Anledningen till att jag frågar är för att jag gjorde en historikrensning för att tömma datorn men nu så får jag fortfarande upp specifika sidor som jag hänvisas till istället på tex Flashback, Facebook etc istället för att som vanligt skriva in hemsidans startsida så att säga

Det borde väl vara helt tomt i webhistoriken efter att man har rensat?
Citera
2014-09-30, 23:19
Medlem
Ctrl + shift + delete om jag inte minns fel.

EDIT: Om jag var lite otydlig; när du är i Firefox (har det som aktivt program), tryck på ctrl + shift + delete. Du kommer få upp en ruta som heter något i stil med rensa historik. Välj vilka du vill rensa, i ditt fall sökhistorik och tidigare platser (något sånt). Glöm inte att ändra hur långt bak som den ska radera, förslagsvis everything.

Om du i framtiden vill surfa utan historik, starta privat läge. Det gör du i menyn eller ctrl + shift + p.
Senast redigerad av Vavsso 2014-09-30 kl. 23:25.
Citera
2014-10-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavsso
Ctrl + shift + delete om jag inte minns fel.

EDIT: Om jag var lite otydlig; när du är i Firefox (har det som aktivt program), tryck på ctrl + shift + delete. Du kommer få upp en ruta som heter något i stil med rensa historik. Välj vilka du vill rensa, i ditt fall sökhistorik och tidigare platser (något sånt). Glöm inte att ändra hur långt bak som den ska radera, förslagsvis everything.

Om du i framtiden vill surfa utan historik, starta privat läge. Det gör du i menyn eller ctrl + shift + p.

Ja men det är ju exakt samma sak som när man går in i inställningar och rensar historik, precis som jag redan har gjort fem gånger.

Det jag menar är att så fort jag börjar skriva tex Flashback i webrutan så dyker det automatiskt upp förslag på tidigare trådar jag har vart inne på på Flashback, fastän jag har rensat ALL historik, det ska väl rensa bort all tidigare förslagshistorik också!?

Det är det jag inte fattar varför det inte försvinner
Citera
2014-10-01, 08:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hämtar hem detta program annars -> http://privazer.com/

Konfigurera programmet och kör igenom en djup analys. Rensar rent efteråt. Då bör du inte ha något kvar under sökmenyn.
Citera
2014-10-01, 09:50
Medlem
Har samma problem..
Får upp sidförslag på jättegamla besök (saker jag inte ens kan minnas) trots att jag rensat all historik..
Citera
2014-10-01, 10:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messier11
Har samma problem..
Får upp sidförslag på jättegamla besök (saker jag inte ens kan minnas) trots att jag rensat all historik..

Har du provat ovan program?
Citera
2014-10-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Ja men det är ju exakt samma sak som när man går in i inställningar och rensar historik, precis som jag redan har gjort fem gånger.

Det jag menar är att så fort jag börjar skriva tex Flashback i webrutan så dyker det automatiskt upp förslag på tidigare trådar jag har vart inne på på Flashback, fastän jag har rensat ALL historik, det ska väl rensa bort all tidigare förslagshistorik också!?
Har du ändrat det översta alternativet från last hour till everything i den rutan?

Var webbläsaren fortfarande öppen när du använde CCleaner?
I listan på vad som rensas, stod det skiped bredvid Firefox?
Har du tittat på vad som rensas i CCleaner / applications / firefox?

Har du massor av sparade bokmärken som den använder för att ge dig förslag?
Citera
2014-10-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Har du ändrat det översta alternativet från last hour till everything i den rutan?

Var webbläsaren fortfarande öppen när du använde CCleaner?
I listan på vad som rensas, stod det skiped bredvid Firefox?
Har du tittat på vad som rensas i CCleaner / applications / firefox?

Har du massor av sparade bokmärken som den använder för att ge dig förslag?

Hade ingenting uppe när jag använde CCleaner

På alla ställen där jag har rensat historik så har det alltid varit "All historik"

Firefox och allt som hör till är ikryssat i CCleaner.

Jag använder mig inte av bokmärken alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in