2023-04-23, 03:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
https://www.getblackbird.net/screenshots/

Bästa mjukvaran för sin privacy i 10an.
10/10
Intressant tips!
Har du erfarenhet av den själv ? Funkar den bra ?
Citera
2023-04-23, 03:53
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forstpoplats
Intressant tips!
Har du erfarenhet av den själv ? Funkar den bra ?

Yes den gör precis den det säger Jag tipsar enbart det jag själv provat/provar

Mvh
Citera
2023-04-28, 14:46
Medlem
1FFs avatar
Stopp för nya egenskaper till W 10.

Början till slutet för W 10. - https://www.ghacks.net/2023/04/28/windows-10-version-22h2-is-the-final-windows-10-version/

Detta slut betyder ju också en ny början för W 10. Utan andra uppdateringar annat än säkerhets- och bugguppdateringar kommer W 10 bara bli stabilare och bättre hela tiden, och upplevas perfekt när det pensioneras. Lite som med W 7, lades ner när det var som bäst.

Ms har en konstig strategi.
Citera
2023-05-06, 10:05
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Stopp för nya egenskaper till W 10.

Början till slutet för W 10. - https://www.ghacks.net/2023/04/28/windows-10-version-22h2-is-the-final-windows-10-version/

Detta slut betyder ju också en ny början för W 10. Utan andra uppdateringar annat än säkerhets- och bugguppdateringar kommer W 10 bara bli stabilare och bättre hela tiden, och upplevas perfekt när det pensioneras. Lite som med W 7, lades ner när det var som bäst.

Ms har en konstig strategi.

Jag har inga problem med det, vill ha ett stabilt windows, inte bli påtvingad massa nya funktioner och skit, vill man sånt bör man ju gå till win 11 men inget fel på 10 man kan sitta lätt 2 år till på det.
Citera
2023-05-06, 14:09
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jag har inga problem med det, vill ha ett stabilt windows, inte bli påtvingad massa nya funktioner och skit, vill man sånt bör man ju gå till win 11 men inget fel på 10 man kan sitta lätt 2 år till på det.

Mitt moderkort stödjer inte 11an, så måste få nya delar tills dess.. sjukt irriterande för vissa
Citera
2023-05-06, 15:36
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Mitt moderkort stödjer inte 11an, så måste få nya delar tills dess.. sjukt irriterande för vissa

Det går att kringgå.
Vad är det som felar?
Citera
2023-05-16, 02:12
Bannlyst
Windows 10 är "not that bad" fortfarande, hur länge tror ni OS:et kommer att hålla sig?
Citera
2023-05-16, 06:31
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeatherFlower
Windows 10 är "not that bad" fortfarande, hur länge tror ni OS:et kommer att hålla sig?

https://www.howtogeek.com/741245/dont-panic-you-can-keep-using-windows-10-until-2025/
Längre än så bör man inte använda ett operativsystem..
Citera
2023-05-16, 12:13
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeatherFlower

Det vanliga Windows 10 (Home/Pro) slutar få säkerhetsuppdateringar 2025. Windows 10 Enterprise LTSC liksom Windows Server får uppdateringar under en längre tid än så, fram till 2029 eller 2032 beroende på version.

I dagsläget kör 71% av alla Windowsanvändare Windows 10.

Det finns ju folk som fortfarande kör Windows 7 idag. De köper säkerhetspatchar från 0patch för en slant och kör väl webbläsaren i Sandboxie. Ett växande problem lär dock vara att fler och fler Windowsprogram (detta lär även innefatta antivirusprogram) överger kompabiliteten för Windows 7.
Citera
2023-05-17, 11:10
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Det vanliga Windows 10 (Home/Pro) slutar få säkerhetsuppdateringar 2025. Windows 10 Enterprise LTSC liksom Windows Server får uppdateringar under en längre tid än så, fram till 2029 eller 2032 beroende på version.

I dagsläget kör 71% av alla Windowsanvändare Windows 10.

Det finns ju folk som fortfarande kör Windows 7 idag. De köper säkerhetspatchar från 0patch för en slant och kör väl webbläsaren i Sandboxie. Ett växande problem lär dock vara att fler och fler Windowsprogram (detta lär även innefatta antivirusprogram) överger kompabiliteten för Windows 7.

Det här med 0patch var väldigt intressant. Jag har missat det helt o hållet! Tack som fan för tipset, gratis varianten är nice också Tror jag ska köpa patcher sen. Kan vara värt det om du har grannar som hatar dig.
Citera
2023-05-17, 11:39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Det här med 0patch var väldigt intressant. Jag har missat det helt o hållet! Tack som fan för tipset, gratis varianten är nice också Tror jag ska köpa patcher sen. Kan vara värt det om du har grannar som hatar dig.

0Patch är en bra och intressant lösning, men som är rätt onödig för en normal användare. Nya egenskaper kommer inga, buggar upplever man vanligen inte som W7 användare, bara kompatibilitetsproblem, och säkerheten ordnar man själv. Det ska mycket till för att en s.k normalanvändare ska ha behov av 0Patch.
Citera
2023-05-18, 15:17
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
0Patch är en bra och intressant lösning, men som är rätt onödig för en normal användare. Nya egenskaper kommer inga, buggar upplever man vanligen inte som W7 användare, bara kompatibilitetsproblem, och säkerheten ordnar man själv. Det ska mycket till för att en s.k normalanvändare ska ha behov av 0Patch.

Självklart har du rätt! Men många normalanvändare glömmer detta med säkerheten i just windows 10.
Det finns extremt mycket hål i tian som du kan använda för att göra en exploit.. Hatar du din granne väldigt mycket, är det inte svårt att komma in i ditt system
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in