Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-29, 10:56
Medlem
Kommer inte in på windows säkerhet på win10

Får detta meddelande "Sidan Ej tillgänglig. Din IT-Administratör har begränsat åtkomsten till vissa områden i denna appen. Kontakta din IT support för mer information"

Någon som har en aning varför jag inte kommer in på windows säkerhet på win10?

Tack på förhand
Citera
2020-04-29, 10:58
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Får detta meddelande "Sidan Ej tillgänglig. Din IT-Administratör har begränsat åtkomsten till vissa områden i denna appen. Kontakta din IT support för mer information"

Tack på förhand

Du har ju svaret ovan...
Citera
2020-04-29, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Du har ju svaret ovan...
Menas det att kontakta ens internetleverantör?
Citera
2020-04-29, 11:01
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Menas det att kontakta ens internet leverantör?

Det är inte en jobbdator utan din privata alltså?
Citera
2020-04-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Det är inte en jobbdator utan din privata alltså?
Privata, ja.
Citera
2020-04-29, 12:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Privata, ja.

Då bör du ju normalt vara administratör själv förutsatt att det inte är någon annan familjemedlem som är administratören och du bara har ett användarkonto.
Citera
2020-04-30, 13:34
Medlem
zixls avatar
Citat:

Tack på förhand

Kolla in dessa tips och kolla även reddit

http://windowsbulletin.com/sv/fixing-your-it-administrator-has-limited-access-solved/
Citera
2020-04-30, 22:25
Medlem
manfred85s avatar
Datorn startar efter viloläge men lampan blinkar som att denfortfarande är i viloläge.

Vad är det för fel?
Senast redigerad av manfred85 2020-04-30 kl. 22:39.
Citera
2020-05-01, 09:47
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Nu till en dum fråga säkerligen, men men...

Enklaste sättet att uppgradera Windows 7 till 10 gratis? Då jag saknar produktnyckel och licens och fan och hans moster, gissar jag att det behöver ske mindre legalt. Sedan vore det väl fint om man kan komplettera med dessa senare.

Tacksam för tips!
Citera
2020-05-01, 09:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN

Enklaste sättet att uppgradera Windows 7 till 10 gratis? Då jag saknar produktnyckel och licens och fan och hans moster, gissar jag att det behöver ske mindre legalt. Sedan vore det väl fint om man kan komplettera med dessa senare.

Tacksam för tips!
köp licens på ebay, betalade typ 2$ eller nåt för w10 pro.
Citera
2020-05-01, 11:21
Medlem
Citat:
Enklaste sättet att uppgradera Windows 7 till 10 gratis?
Bor du i lägenhet, så är ett tips att kolla i soprummet efter gamla datorer. Datorerna är ofta skräp, men riv av Windows 7-licensen och knappa in vid installation. Har även passat på att ta vara på hårddiskar och minnen från dessa datorerna. Känner mig som en scavenger

Ett annat tips är att använda ProduKey på en gammal W8/10-maskin och flytta licens på det sättet.

Sedan får man som Visual Studio prenumerant ett 30 tal Windows-nycklar, varav ett antal är Retail (dvs fungerar även efter att prenumerationen tagit slut).

Själv har jag använt samtliga metoder själv och aldrig behövt betala för en enstaka licens. Har Windows 10 Pro på samtliga maskiner här (7 datorer!).
Citera
2020-05-01, 13:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Tacksam för tips!
Cracka ditt Windows 7 på valfritt sätt så att det verkar vara äkta. Ladda sedan ner uppdateringsverktyget för W10 och välj sedan att uppgradera din dator och hey presto, du får ett äkta Windows 10.

Eller ja, det fungerade för ungefär en månad sen så vet inte om det fortfarande funkar. Men det är enklaste sättet att göra det på gratis. Givet att det fortfarande fungerar. Annars som sagt, billiga nycklar på eBay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in