Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
Var W10 installationen en uppgradering till d.o eller en nyinstallation?
Ta ur sladden och batteriet pumpa sedan strömknappen c:a 5sek. Låt datorn stå 10-15min. Stoppa endast i sladden och prova med att starta.
Skapa ett W10 installationsmedia och använd reparations möjligheten på detsamma för att köra en startup reparation, en sfc /scannow eller använda en återställningspunkt.
Jag hade Windows 7 innan så antar att det var en nyinstallation.
Tack för tipsen men det säger mig verkligen ingenting. Jag vet inte hur man tar ut batteriet från laptopen (det ser inte ut som att det går att göra på den modellen jag har, Dell Vostro 3360), och vad innebär pumpa strömknappen?
Jag vet heller inte hur man skapar installationsmedia eller vad en återställningspunkt är.
Alltså, sorry, men jag vet inget om teknik alls. Jättetack för svar ändå men om du kan förklara det hela lite mer basic så skulle jag uppskatta det.
Citat:
Ursprungligen postat av
CyrusGNetWork
Smaksak helt enkelt när det gäller Windows. Men det är bara några dagar kvar av den fria delen om man nu vill använda Windows 10.
Hade jag varit dig så hade Windows 10 varit mitt val. Får du inte ordning på ovan tips och hur man backar tillbaka till sitt föregående operativsystem så kan man boota om datorn med en installationsskiva med Windows 10 på.
Windows 10 är också mitt val då Windows 7 har en efterbliven layout, men om man stöter på sådan problem så verkar det ju inte värt det?
Jag testar ditt tips iaf om att köra felsäkert läge och ser vart det landar.