Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-25, 17:49
Medlem
1FFs avatar
Förutom svaret i inlägg #3527 så gäller att du kan uppgradera eller nyinstallera. Nyinstallationer är problemfriare och du riskerar alltså inte att måsta göra en nyinstallation hursom helst. Nyinstallation kräver inmatning av lic.nyckeln.
Citera
2016-04-26, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Förutom svaret i inlägg #3527 så gäller att du kan uppgradera eller nyinstallera. Nyinstallationer är problemfriare och du riskerar alltså inte att måsta göra en nyinstallation hursom helst. Nyinstallation kräver inmatning av lic.nyckeln.
Ligger den inte i BIOS? Annars får man väl läsa ut den med någon applikation innan man börjar sin installation.
Citera
2016-04-26, 09:50
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Ligger den inte i BIOS? Annars får man väl läsa ut den med någon applikation innan man börjar sin installation.

Jo det gör den men enligt infon från Ms så är det så det är - https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10.
Citera
2016-04-26, 10:08
Medlem
Går det att ordna så att alla fönster/mappar/program etc. som är öppna/igång innan en omstart/uppdatering av datorn öppnas lika dant efter omstart/uppdatering av datorn?
Citera
2016-04-26, 11:01
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yalouque
Går det att ordna så att alla fönster/mappar/program etc. som är öppna/igång innan en omstart/uppdatering av datorn öppnas lika dant efter omstart/uppdatering av datorn?

Om man använder edge webläsare så öppnar den sina fönster likadant som före omstarten, gäller även vid uppdateringar, testade senast igår.
Citera
2016-04-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Om man använder edge webläsare så öppnar den sina fönster likadant som före omstarten, gäller även vid uppdateringar, testade senast igår.
Tack, men det gör Chrome också. Det är allt annat jag vill slippa öppna, t.ex. mappar och PDF-läsare (använder Foxit reader).

En annan fråga: Kortkommando för att markera sökrutan på en hemsida, finns det? Inte Ctrl+L som markerar sökfältet i webläsaren, utan kortkommando för sökfältet som finns på de flesta sidor.
Citera
2016-04-26, 15:22
Medlem
"Uppgradera till Windows 10 Home, version 1511, 10586"

Får upp att en omstart krävs hela tiden uppdatering se ovan, har startat om direkt och både schemalagt en senare omstart men icke! Ingenting sker och meddelandet dyker upp stup i kvarten. Vad ska jag ta mig till?
Citera
2016-04-26, 16:27
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderssson
"Uppgradera till Windows 10 Home, version 1511, 10586"

Får upp att en omstart krävs hela tiden uppdatering se ovan, har startat om direkt och både schemalagt en senare omstart men icke! Ingenting sker och meddelandet dyker upp stup i kvarten. Vad ska jag ta mig till?

Vad handlar det om - uppgradering eller uppdatering?

Backa tillbaka/avinstallera upp..... och börja om.
Citera
2016-04-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vad handlar det om - uppgradering eller uppdatering?

Backa tillbaka/avinstallera upp..... och börja om.
• Uppgradera till Windows 10 Home, version 1511, 10586.
Hur backar man tillbaka och avinstallerar upp?
Citera
2016-04-26, 17:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Kolla om du har valt:
"Hämta uppdateringar för andra MS produkter när jag uppdaterar Windows".
Finns under Avancerade alternativ i Windows Update.

Bocka ur om du nu har Office eller andra MS produkter. Dessa produkter updateras med Microsoft Update och det verkar krångla för några att välja det alternativet.
Citera
2016-04-26, 18:24
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Gå tillbaka - http://www.howtogeek.com/235474/how-to-roll-back-builds-and-uninstall-updates-on-windows-10/.

Prova igen med kabel, låt stå över natten.

Eller - gör en nyinstallation då de krånglar mindre både före, medans och efter installation. Ms rekommenderar att man gör en sådan förr eller senare.
Citera
2016-04-27, 21:52
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Får upp ett meddelande dagligen som säger något i stil med "Logga in på ditt Microsoft-konto igen". Klickar man på fel/varningsmeddelandet så slungas jag vidare till Säkerhet och underhåll där jag inte ser skymten av något fel (Microsoft-konto OK).

Jag har givetvis loggat in på account.microsoft.com, och allt ser i övrigt ut att fungera som det skall.

Hur får jag bort skiten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in