Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
16-01-11, 20:56
Medlem
Lika bra som vanligt med svar här

Riktigt fin sida du gav mig CyrusGNetWork, ska pilla runt där.

Har redan prövat classicshell hjälper inte. gör bara taskbaren transparent inte toolbarsen.

Det är sant att det utgår 2020 men det gäller bara supporten, själva updates till win7 slutade dom med 2015
Citera
16-01-11, 21:29
Medlem
Jösses där ser man.
Ramlade över denna https://m.reddit.com/r/Windows10/comments/3fttoc/how_do_you_get_aero_glass_back_in_windows_10/
Den kanske kan hjälpa dig
Citera
16-01-12, 08:23
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver
Jag håller på och uppdaterar till Windows 10 i min mammas typ fem år gamla Thinkpad, hon hade Windows 7 innan. Nu har den stått i läget Söker uppdateringar och snurrat ett par timmar. Är det normalt?

Fungerar som det ska!
Det kan ta grymt lång tid, en gammal burk som jag har på jobbet lät jag stå över natten.
Citera
16-01-12, 10:23
Medlem
Jag har använt Windows 10 några veckor och även om det gått segt har det funkat. På senaste tiden har det dock bara blivit segare. Varje gång jag startar datorn står skärmen och blinkar i minst en 15-20 minuter. Nån som kan råda mig vad jag ska göra?

Jag har provat att avinstallera mitt virusprogram och det blev ingen skillnad.
Citera
16-01-12, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Jag har använt Windows 10 några veckor och även om det gått segt har det funkat. På senaste tiden har det dock bara blivit segare. Varje gång jag startar datorn står skärmen och blinkar i minst en 15-20 minuter. Nån som kan råda mig vad jag ska göra?

Står och blinkar i BIOS eller har W10 startat?
Min Hp står ofta ca 30 sekunder i BIOS och blinkar.
Citera
16-01-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Står och blinkar i BIOS eller har W10 startat?
Min Hp står ofta ca 30 sekunder i BIOS och blinkar.

Win 10 har startat när den blinkar. Har blinkat en timme nu.
Citera
16-01-12, 11:43
Medlem
1FFs avatar
Citat:

För laptop, installera den för modellen avsedda grafikdrivisen vilken finns att hämta på tillverkarens hemsida.

Kör sfc /scannow.

Gör en reparation av installationen med installationsmediat.

Om det var en uppgradering så gör en egen nyinstallation det har löst mångas nuvarande problem och potentiella framtida med W10.
Citera
16-01-12, 12:00
Medlem
Ursäkta min okunskap, men är det här nåt jag kan prova? Vad händer om jag gör som det rekommenderas i videon?

https://www.youtube.com/watch?v=x8xwH-juaCg
Citera
16-01-12, 12:25
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursäkta min okunskap, men är det här nåt jag kan prova? Vad händer om jag gör som det rekommenderas i videon?

https://www.youtube.com/watch?v=x8xwH-juaCg

Kanske.

Du lär väll se vad som händer.
Citera
16-01-12, 15:59
Medlem
JensPulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Det kan ta grymt lång tid, en gammal burk som jag har på jobbet lät jag stå över natten.

Ja, jag börjar förstå det. Men är det värt att byta till win 10? Win 7 funkar ju bra egentligen..
Citera
16-01-12, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver
Ja, jag börjar förstå det. Men är det värt att byta till win 10? Win 7 funkar ju bra egentligen..
Du får ju bla. betydligt snabbare uppstartstid.
Citera
16-01-13, 01:28
Medlem
HJÄLP!

Har windows 10.
Laddade ner en filmfil som verkade innehålla något virus el. liknande då min väldigt bra fungerande dator har packat ihop met ellet mindre plötsligt. Problemet är att jag kan inte stänga av den via programmet, måste alltså trycka på stömbrytaren alt. Ta ut batteriet. Jag kommer inte åt inställningar så den går inte att återställe eller något alls. Aktivitetsfältet funar ej heller, jag kan inte se datorns meddelande där, ändra ljusstyrkan, ändra volym osv. VAD FAN SKA JAG GÖRA!? Den funkar i övrigt med internet, bilder, filmer MEN den lilla detaljen med allt "viktigt" som inställningar som jag kan söka upp men inte reagerar när jag trycket på ikonen!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in