Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-09, 12:09
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Jupp. Win 10 pro på usb. 2400kr

ok, kan nog inte bidra med något mera, tyvärr, har mest bara uppgraderat, men nyinstallerade win 7 för ett år sedan, och tror inte jag laddade ner någonting i förväg...
Citera
2016-01-09, 17:14
Medlem
ubiconcordias avatar
Hej.

Min kompis har idag fått en ny dator av en polare, en dator som fungerat felfritt med Windows 7. När han då skulle, med hjälp av en USB, fixa Windows 10 så fungerade även det felfritt. Att välja språk etc. och appar, ja ni vet den grejjen. Han gick sedan och pissade och då kommer han tillbaka till en dator med total blackscreen. Fungerar icke! Inte ens tangentbord eller mus fungerar. Nu till frågan:

Hur fan löser man detta? Vi kan inte systemåterställa skiten då tangentbord/mus är ur funktion. Vi vet heller inte om den håller på att installera något, men han säger att den stått och surrat med blackscreen efter sitt toalettbesök i ca 40 min+. Så lång tid borde det väl inte ta att installera Windows 10?

Just nu är vårt mission att komma in på datorn, vi skiter med andra ord i Windows 10 just nu, men vill gärna installera det senare. Hjälp please.

Edit: Ingen skärm verkar fungera, inte den som fungerar till hans gamla dator.
Senast redigerad av ubiconcordia 2016-01-09 kl. 17:17.
Citera
2016-01-09, 17:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubiconcordia
Hej.

Min kompis har idag fått en ny dator av en polare, en dator som fungerat felfritt med Windows 7. När han då skulle, med hjälp av en USB, fixa Windows 10 så fungerade även det felfritt. Att välja språk etc. och appar, ja ni vet den grejjen. Han gick sedan och pissade och då kommer han tillbaka till en dator med total blackscreen. Fungerar icke! Inte ens tangentbord eller mus fungerar. Nu till frågan:

Hur fan löser man detta? Vi kan inte systemåterställa skiten då tangentbord/mus är ur funktion. Vi vet heller inte om den håller på att installera något, men han säger att den stått och surrat med blackscreen efter sitt toalettbesök i ca 40 min+. Så lång tid borde det väl inte ta att installera Windows 10?

Just nu är vårt mission att komma in på datorn, vi skiter med andra ord i Windows 10 just nu, men vill gärna installera det senare. Hjälp please.

Oklart på punkten om W10 vart installerat, förtydliga!?

Stäng av datorn och reparera med hjälp av installationsmediat alternativt installera om.
Citera
2016-01-10, 03:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ubiconcordia
Hej.

Han pissar bra länge din vän (40min+).... :-)

Kommer ni in i BIOS vid omstart?
Citera
2016-01-10, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
ok, kan nog inte bidra med något mera, tyvärr, har mest bara uppgraderat, men nyinstallerade win 7 för ett år sedan, och tror inte jag laddade ner någonting i förväg...
Vet inte om jag var otydlig, men jag menar typ vad är det man måste styra upp först när man börjar från scratch, och gärna också i vilken ordning. Jag tänker på drivare, OS, BIOS osv.

Jag kan ju gissa att det är något i den här stilen:
1. in i BIOS o fixa minnet, diskar, boot ordning, klockan osv.
2. Installera OS
3. Moderkortsdrivare.
Sen??

Har ej någon cd/dvd heller utan endast usb på denna burk.

edit: hur är windoze update nu för tiden? Kanske är så att det räcker o köra en sån, så löser sig allt? men jag tvivlar ju
Senast redigerad av discoHITLER 2016-01-10 kl. 04:06.
Citera
2016-01-10, 13:12
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Han pissar bra länge din vän (40min+).... :-)

Kommer ni in i BIOS vid omstart?

Haha, 40-minuterna var efter att han kom till datorn och den stod med svart skärm och surrade! Men, det verkade som att han tog ur och satte i RAM igen, och då fungerade det... ytterst konstigt.
Citera
2016-01-10, 16:34
Medlem
Whatsnexts avatar
Uppdaterade till windows 10 och efter det går min ena hårddisk supersegt.
Laggar när man går in på mappar för musik, film, foton osv.

Köpte en ny hårddisk för att kopiera över filerna men det tar evighet och jag kan tex inte lyssna på musik samtidigt, kolla på youtube eller när jag försöker kolla på egna filmklipp så är bilden "fucked" hackar och har sig.
Tror att innehållet hunnit bli skadat tyvärr.
Kan knappt skriva här ens under kopiering...
Är inte komponenterna som är för slöa så det är uteslutet.
Har kört diskkontroll utan att den hittar fel på disken.

Kan vara hårddisken som håller på att ge upp?
Kopiering från disk 1(gamla) till disk 2(nya) ligger på ca 500kb-3mb/sec?

Hur lång tid ska det ta att kopiera 100gb mellan två diskar, Båda är: Sata 6.0/GB/Sec 7200RPM 64mb cache?

Vill kopiera hela innehållet på disk 1 till disk 2. Det är ca 1,5TB data.
Hur gör jag det utan windows(misstänker att det är något knas med behörigheter/rättigheter nämligen hela disken måste formateras).
Citera
2016-01-11, 18:41
Medlem
Behöver hjälp att få Windows 10 transparent internetbrowsern och toolbars

Tjena.

Nyligen skaffat Win 10 vilket jag absolut inte ville men har inget val då dom har slutat att supporta Win7 med nya updates.

Men har nu fått till så att win 10 ser ut som det gamla men det jag gillade starkt med 7 var det transparent internetbrowsern och toolbars. Detta får jag bara inte till. Har även varit inne i regedit och ändrat men det har inte hjälpt.
Även browser som är firefox har jag även testat glassmyfox med inte gjort någon skillnad.

Det enda jag får till är taskbaren du har på desktopen som är helt transparent via Aero glass men det är allt tyvärr.

Några tips vad jag har missat/inte gjort?
Citera
2016-01-11, 18:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Här finner du diverse tips -> http://www.tenforums.com/tutorials/?filter[1]=Appearance%20Personalize
Citera
2016-01-11, 19:44
Medlem
jipeesss avatar
Tjabba
Ladda ner classicshell så kan du ställa in så att hela alltihop ser ut som xp eller vad du vill...
Citera
2016-01-11, 20:44
Medlem
Eol för win7 är väl 2020?
Citera
2016-01-11, 20:55
Medlem
JensPulvers avatar
Jag håller på och uppdaterar till Windows 10 i min mammas typ fem år gamla Thinkpad, hon hade Windows 7 innan. Nu har den stått i läget Söker uppdateringar och snurrat ett par timmar. Är det normalt?

Fungerar som det ska!
Senast redigerad av JensPulver 2016-01-11 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in