Citat:
Ursprungligen postat av
Riddarhuset
Varför skulle dom vilja bo hos dig när migrationsverket hjälper dom?
Säg till Abdullah att de söker på anhöriginvandringskonceptet. Det nekades bara 5 st förra året och släpptes in 25 000 enligt detta koncept.
Varför skulle jag vilja göra något så efterblivet? Det är ju perfekt att Abdullah är villig att låta mig trycka in hans syrra och hennes ungar i min källare. Inte för att jag sagt till honom att det är just källaren jag har i åtanke. Jag vill ju tjäna pengar fattar du väl? Vadå tror du jag gör detta för att va sjyst och ställa upp?
Här handlar det ju om att sko sig själv. Är främst intresserad av hur detta kan gå i lås och hur vida jag kan snacka mig ur en jobbig sits om mot förmodan grannen skulle upptäcka somalierna i källaren bakom plywooden när hon ska tvätta.
Men om mitt öppna ditt hjärta argument inte går hem hoppas jag det funkar att köra på att hon är en kronisk liten lögnerska om hon nu skulle skvallra till hyresvärden.
Om hyresvärden mot förmodan skulle upptäcka att innan min granne tänker jag ju ta helt avstånd och låtsas som att jag inte har en aning om vart dom kommit ifrån.