Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-24, 10:16
  #157
Medlem
Spännande.

Mitt tips är att du mäter avståndet mellan träden i skogen du nämnde. Välj ett träd att starta med och mät avståndet till alla andra träd i skogen.
Citera
2020-07-24, 10:26
  #158
Medlem
Dofternas avatar
Jag skulle börja med att ta skallmått på alla i kvarteret. Sen kanske mäta avståndet mellan allt? Vore kul att veta vad genomsnittsavståndet i Sweden är.

Infartens 11,0 låter helt otroligt i mina öron. 11,0, bara sådär, lite av en blixt från klar himmel.
Citera
2020-07-24, 10:27
  #159
Medlem
Köp en laser range finder så kan du snabbt mäta avstånd och höjd på träden.
Citera
2020-07-24, 10:29
  #160
Medlem
Hamsterbolls avatar
Kul!

Glöm inte att man kan mäta uppåt också! Mät hur höga/långa björkarna är! Höjden till närmsta fågelholk, lägsta och högsta grenen. Husets höjd med och utan skorsten är också mycket intressant.

Lycka till!
Citera
2020-07-24, 10:52
  #161
Medlem
Dempa19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Kul!

Glöm inte att man kan mäta uppåt också! Mät hur höga/långa björkarna är! Höjden till närmsta fågelholk, lägsta och högsta grenen. Husets höjd med och utan skorsten är också mycket intressant.

Lycka till!

Det hade jag inte ens tänkt på. Tomtens största björk ska bli ordentligt mätt nu på eftermiddagen. Är en jävel på att klättra, så jag vet inte hur det kom sig att jag inte kom på det tidigare.
Citera
2020-07-24, 15:56
  #162
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19
Jag såg det, var en jävla tråd Barney Calhoun lyckades dra fram — ytterst fascinerande läsning
Ja den är guld värd.

Hoppas hjärtinnerlig trådskaparen lyckades med sina mätningar.
Citera
2020-08-15, 15:23
  #163
Medlem
mankers avatar
Mät trädets grenar över tid och mappa ut det i en graf för att se om de växer olika. Så kan du ordna så att de bäxer fint ihop.

Mät grannarnas saker. Uppfarter, bilar, fruar osv och se om du lär dig något intressant. Bemöt dem beroende på deras respektive mått på saker.
Citera
2020-08-15, 20:20
  #164
Medlem
MrRainess avatar
Personligen föredrar jag att mäta skallar. Mycket intressant studiematerial har under senare år strömmat in över rikets gränser vilket ger förut otänkbara möjligheter. Kanske vore något?
Citera
2020-09-05, 21:22
  #165
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Antingen är detta ett troll, eller en av världens dummaste frågor.

Nästan i klass med personen på en mat-recept-site som frågade hur man får pannkakorna RUNDA!.

Haha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback