2014-09-28, 17:52
Medlem
lrad070142s avatar
Väldigt lite information hittills: "Gottsunda köpcentrum utrymt";
Citat:
Gottsunda centrum i Uppsala har utrymts sedan man hittat en övergiven väska utanför en butik. Bombtekniker är på väg till platsen från Stockholm.

Enligt Uppsalapolisens talesperson Christer Nordström ska det inte ha framförts något hot eller liknande i samband med händelsen. Hela Gottsunda köpcentrum är nu avspärrat. Ett stort antal poliser finns på plats vid avspärrningarna. Utrymningsbeslutet kom klockan 15.16. Bombteknikerna beräknas vara på plats i Gottsunda vid 17.20-tiden.

Är det någon fb:are som är på plats?
Citera
2014-09-28, 19:47
Medlem
Vet inte det ska misstänkas vara något brott i storyn.

Men att man betraktar en kvarglömd väska som bombhot utan något som helst uttalat hot säger ju lite om stadsdelen, oavsett vad man försöker påstå om hur mycket bra som gjorts och pengar som satsats sedan 70-talet när det började bli stökigt.
Citera
2014-09-28, 19:54
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Vet inte det ska misstänkas vara något brott i storyn.

Men att man betraktar en kvarglömd väska som bombhot utan något som helst uttalat hot säger ju lite om stadsdelen, oavsett vad man försöker påstå om hur mycket bra som gjorts och pengar som satsats sedan 70-talet när det började bli stökigt.

Polisen har i varje fall tagit det på allvar och tagit dit sin bomgrupp. Men visst kan det vara falskt alarm - sådant här händer då och då - och då får någon mod PK:a denna tråd.

[EDIT:] Såg just detta: "Misstänkt bomb var kläder i en väska". Jag RP:ar min tråd, så kan den förpassas till papperskorgen!
Senast redigerad av lrad070142 2014-09-28 kl. 20:19.
Citera
2014-09-28, 21:40
Medlem
Måste vara zigenska tiggares tillhörigheter.

Har ringt in till Polisen i Stockholm som inte gör något åt problemet.
Citera
2014-09-28, 23:38
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 59N18E
Måste vara zigenska tiggares tillhörigheter.

Har ringt in till Polisen i Stockholm som inte gör något åt problemet.

Kanske beroende på att Gottsunda hör till Uppsala polisdistrikt, i Uppsala län...
Citera
2014-09-29, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Polisen har i varje fall tagit det på allvar och tagit dit sin bomgrupp. Men visst kan det vara falskt alarm - sådant här händer då och då - och då får någon mod PK:a denna tråd.

[EDIT:] Såg just detta: "Misstänkt bomb var kläder i en väska". Jag RP:ar min tråd, så kan den förpassas till papperskorgen!

Det var ju tur att de tog dit bomgruppen för en bomkörning

Falskt alarm.. jag vet inte om man kan påstå att det är ett alarm till att börja med.
Det kan lika gärna ligga bomber i varenda papperskorg runt omkring i köpcentrat tills motsatsen bevisats om man ska betrakta platsen med samma ögon som en uteservering i Tel Aviv eller internationell flygplats.
Citera
2014-10-07, 16:17
Medlem
Det var riktigt förjävligt när dom stängde ner pga "bomben". Blev utkastad ur badet, fick ingen kompensation för att det var för "bråttom". Dom hade hela centrum avspärrat hela kvällen så att ingen fick handla. Extremt otrevligt bemötande från dom 3 poliser jag talade med under dagen/kvällen, trots att jag inte var uppkäftig eller otrevlig alls. "råkade" gå innanför deras polistejp lite för att jag var tvungen att komma fram till bankomaten, och då blev det ett jävla liv med batonger redo och vrålande på mig (trots att detta var efter att dom fått reda på att väskan inte var en bomb sen på kvällen).

Tydligen så är polistejp världens grej, trots att den inte fyller någon funktion. Lärde jag mig något nytt
Senast redigerad av Jikad 2014-10-07 kl. 16:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in