2015-04-01, 15:16
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Den yngre brodern (Janne) blev mördad för ganska exakt 10 år sedan.

(Olöst knivmord, det andra "offret" en 19åring överlevde, hände vid myrgatan alldeles vid polisstationen)
Vilken chock för den stackars familjen. Usch, hoppas mamman och systern orkar hämta sig efter denna tragiska smäll och inte går under totalt. :/
Citera
2015-04-03, 10:21
Medlem
anordmans avatar
Vad hände igår vid Bengtsbo egentligen?
Eftersom det inte knappt skrivs något om det så gissar jag att det inte direkt var en "olycka"

http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2911851-tagtrafiken-ater-igang-efter-olycka

Citat:
Enligt polisen har det skett en olycka där en person har avlidit. Olycksplatsen var nära Bengtsbo
Någon som vet vem det var?
Citera
2015-04-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Vad hände igår vid Bengtsbo egentligen?
Eftersom det inte knappt skrivs något om det så gissar jag att det inte direkt var en "olycka"

http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2911851-tagtrafiken-ater-igang-efter-olycka

Någon som vet vem det var?

Nej, att det inte var någon olycka är ingen högoddsare precis. Men man vet ju aldrig, det vore ju inte första gången någon bara ska gena över spåren och missar att kolla om det kommer nått tåg.

Man brukar kunna läsa på facebook när nån dött, oavsett orsak men jag har inte läst nånting så jag tippar på att det är någon äldre iaf.
Citera
2015-04-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Den yngre brodern (Janne) blev mördad för ganska exakt 10 år sedan.

(Olöst knivmord, det andra "offret" en 19åring överlevde, hände vid myrgatan alldeles vid polisstationen)

Var är "19-åringen" nu för tiden Och vem är han?
Citera
2015-04-05, 17:33
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkAngel75

Det var många år sedan jag hade nån större koll på vad som händer i Avesta/Krylbo och den andra killen hörde inte till min umgängeskrets eller deras närmaste så jag vet inte vem han var eller vart han finns nu. Jag "kände" Janne pga att Leo ingick i den grupp folk jag umgicks med när jag var i Krylbo. Folket i och kring "replokalen" i det gamla mejeriet i krylbo.
Citera
2015-04-05, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pesp-one
Han gick bort igår kväll vid 8 tiden, hjärtat stannade.. Men inget sånt, han hade problem med hjärtat. Vila i frid, han får vara med sin bror nu iaf...

Fast vaddå "inget sånt"? Han har ju hållt på, och klart det sätter sina spår. Han ska även ha hört sig för om anabola nu när han fick för sig att börja träna. Tragiskt hursom.
Citera
2015-04-06, 09:11
Medlem
pesp-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timshel
Fast vaddå "inget sånt"? Han har ju hållt på, och klart det sätter sina spår. Han ska även ha hört sig för om anabola nu när han fick för sig att börja träna. Tragiskt hursom.

Jo, men ingen överdos eller självmord. Och sen vet ju varken du eller jag om hjärtat gav upp pga hans förra liv eller om de faktiskt va något medfött/ärvt hjärtfel, eller hur? Och ja, han kanske hört sig för om anabola, men han hade inte börjat med de ännu så de hör inte hit just nu heller.
Citera
2015-04-06, 09:12
Medlem
pesp-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkAngel75

De hör absolut inte på något sätt hit vem han är och vart han finns
Citera
2015-06-05, 19:59
Medlem
anordmans avatar
Kan vi inte försöka ha den här tråden lite uppdaterad vad som faktiskt händer här i lilla Avesta/Krylbo?

Vi har ju näst-senast stackaren som "gick vidare" från arresten.

Idag fick jag meddelande om att en kille i (25-28år?) också valt en alternativ framtida utväg till next life i går...

men det var nog inte av överdos utan beslutat så att säga, av den skrala info jag har nu...
(men "Knark" finns tydligen i bakgrunden även där vet jag)

Enamn: Gr******
Korrekt källuppgift?
Senast redigerad av anordman 2015-06-05 kl. 20:18.
Citera
2015-06-08, 09:22
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Kan vi inte försöka ha den här tråden lite uppdaterad vad som faktiskt händer här i lilla Avesta/Krylbo?

Idag fick jag meddelande om att en kille i (25-28år?) också valt en alternativ framtida utväg till next life i går...

men det var nog inte av överdos utan beslutat så att säga, av den skrala info jag har nu...

Korrekt källuppgift?
Var tydligen denna killen som nämns i slutet på denna tråden
(FB) Rån i Avesta
Citera
2015-07-05, 21:23
Medlem
Så var det dags igen... I torsdags avled en N*k**s M*g*** 34år, drogrelaterat av vad jag hört, men även akut blödande magsår. N. var inte ifrån Avesta ifrån början, men är känd i missbrukskretsar. Han hade hört på något behandlingshem att om man tar Loperamid/Dimor i höga doser ska det ge ett morfinliknande rus, vilket dock INTE STÄMMER OCH ABSOLUT INTE REKOMMENDERAS. Har pratat med både läkare och apotekare och det enda som händer är ju att i normal dos så stoppar det diarré.

Grejen är att Loperamid/Dimor fungerar som en opiat i magen, men det passerar inte hjärnbalken och ger därför inget rus. Men som vi alla vet kan tron försätta berg. Jag avråder starkt ifrån att käka till sig diverse problem tex överdos och akut blödande magsår. Ta hand om er därute!

Vila i Frid N.M. Mina tankar går till mamman till dina två vackra döttrar, som tyvärr inte är så gamla och till dom så klart och resten av din familj.

Citat:

Korrekt källuppgift?
Senast redigerad av Skejthora 2015-07-05 kl. 21:54.
Citera
2015-07-06, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Så var det dags igen... I torsdags avled en N*k**s M*g*** 34år, drogrelaterat av vad jag hört, men även akut blödande magsår. N. var inte ifrån Avesta ifrån början, men är känd i missbrukskretsar. Han hade hört på något behandlingshem att om man tar Loperamid/Dimor i höga doser ska det ge ett morfinliknande rus, vilket dock INTE STÄMMER OCH ABSOLUT INTE REKOMMENDERAS. Har pratat med både läkare och apotekare och det enda som händer är ju att i normal dos så stoppar det diarré.

Grejen är att Loperamid/Dimor fungerar som en opiat i magen, men det passerar inte hjärnbalken och ger därför inget rus. Men som vi alla vet kan tron försätta berg. Jag avråder starkt ifrån att käka till sig diverse problem tex överdos och akut blödande magsår. Ta hand om er därute!

Vila i Frid N.M. Mina tankar går till mamman till dina två vackra döttrar, som tyvärr inte är så gamla och till dom så klart och resten av din familj.

stämmer mycket väl... och informationen du gav av "Loperamid/Dimor"
tycker jag folk ska ta till sig, Avesta folk är kända att bara dra i sig utan att fråga!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in