2015-02-02, 12:14
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smilla70
Du hade väl en i fors på nyår (droger)
En kille för en vecka sen som är allmänt känd för (var) att både sälja mycket och använda droger. Han låg i respirator en vecka för att han fått EPELEPSI????
förra veckan ytterligare en kille som ingick i "epelepsi killens "gäng"
Polisen tystar nog inte ner detta vad jag vet men föräldrar till de som dött. varför inte rädda några andra ungdomar från att gå samma dystra öde till mötes?
Jag håller absolut med dig om det du skriver angående att vi måste göra allt vi kan för att få stopp på alla jävla onödiga dödsfall pga droger. Inge snack om saken, du har alldeles rätt i det.

Men resten du skriver, t.ex. att det "väl var en i fors på nyår", samt att en som är "känd för att sälja mycket och ta droger", känns ju mer som hörsägen än fakta. Visserligen kan jag def. tänka mig att en hel del föräldrar skulle försöka dölja ett sånt dödsfall, de är väl för "fina" för att vilja erkänna att deras barn hade drogproblem, men antingen polisen eller sjukvården skulle nog garanterat ha snappat upp en ev. kraftig ökning av dödsfall pga droger. Speciellt i ett litet ställe som Avesta.
Citera
2015-02-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag håller absolut med dig om det du skriver angående att vi måste göra allt vi kan för att få stopp på alla jävla onödiga dödsfall pga droger. Inge snack om saken, du har alldeles rätt i det.

Men resten du skriver, t.ex. att det "väl var en i fors på nyår", samt att en som är "känd för att sälja mycket och ta droger", känns ju mer som hörsägen än fakta. Visserligen kan jag def. tänka mig att en hel del föräldrar skulle försöka dölja ett sånt dödsfall, de är väl för "fina" för att vilja erkänna att deras barn hade drogproblem, men antingen polisen eller sjukvården skulle nog garanterat ha snappat upp en ev. kraftig ökning av dödsfall pga droger. Speciellt i ett litet ställe som Avesta.
Man kan önska att fler föräldrar gick ut och vandra i grupp på helgerna och höll uppsikt över våra ungdomar.Knarket måste stoppas i tid och ungdomarna måste ha fler intressen sport och annat på fritiden.
Citera
2015-02-28, 20:45
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedebyborna
Man kan önska att fler föräldrar gick ut och vandra i grupp på helgerna och höll uppsikt över våra ungdomar.Knarket måste stoppas i tid och ungdomarna måste ha fler intressen sport och annat på fritiden.
Instämmer till 110%.
Citera
2015-03-12, 16:47
Medlem
Filantropis avatar
Citat:

Jag kan bekräfta att båda var killar födda omkring 1992 och att det stämmer. På nyår dog personen av den sk. Superman-ecstasyn.
Citera
2015-03-15, 12:05
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedebyborna
Kan det bero på arbetslösheten och att dem är uttråkade på livet? Dem som dött är ju inte i tonåren tänker jag

Det ligger nåt i det du säger!
Citera
2015-03-30, 14:50
Medlem
Stor skuld vill jag lägga på föräldrarna också.De är deras uppgift att fostra och lära barna sina.Vissa föräldrar är som barn själva och tar inge ansvar.Hur ska man då kunna vänta sig någe av barna?
Citera
2015-03-31, 01:09
Medlem
Det trillade en till av pinnen för någon dag sedan, L*o Tui*ka. Någon som har koll på orsaken?
Citera
2015-03-31, 10:34
Medlem
pesp-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleaIactaEst
Det trillade en till av pinnen för någon dag sedan, L*o Tui*ka. Någon som har koll på orsaken?

Han gick bort igår kväll vid 8 tiden, hjärtat stannade.. Men inget sånt, han hade problem med hjärtat. Vila i frid, han får vara med sin bror nu iaf...
Citera
2015-03-31, 17:14
Medlem
Sereenas avatar
Minns dem båda från min ungdoms dagar som jag ibland spenderade i krylbo.
Citera
2015-04-01, 10:42
Medlem
pesp-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Minns dem båda från min ungdoms dagar som jag ibland spenderade i krylbo.

Janne va en av mina närmsta vänner och Leo va bra han också.. Jag lider med deras mamma och syster
Citera
2015-04-01, 12:37
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pesp-one
Han gick bort igår kväll vid 8 tiden, hjärtat stannade.. Men inget sånt, han hade problem med hjärtat. Vila i frid, han får vara med sin bror nu iaf...
Usch vad tragiskt. Men hur stort odds är det på att två bröder dör? Dog den första brodern av droger?

Som sagt, lider med familjen som är kvar.
Citera
2015-04-01, 15:06
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Usch vad tragiskt. Men hur stort odds är det på att två bröder dör? Dog den första brodern av droger?

Som sagt, lider med familjen som är kvar.

Den yngre brodern (Janne) blev mördad för ganska exakt 10 år sedan.

(Olöst knivmord, det andra "offret" en 19åring överlevde, hände vid myrgatan alldeles vid polisstationen)
Senast redigerad av Sereena 2015-04-01 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in