Så var det dags igen... I torsdags avled en N*k**s M*g*** 34år, drogrelaterat av vad jag hört, men även akut blödande magsår. N. var inte ifrån Avesta ifrån början, men är känd i missbrukskretsar. Han hade hört på något behandlingshem att om man tar Loperamid/Dimor i höga doser ska det ge ett morfinliknande rus, vilket dock INTE STÄMMER OCH ABSOLUT INTE REKOMMENDERAS. Har pratat med både läkare och apotekare och det enda som händer är ju att i normal dos så stoppar det diarré.
Grejen är att Loperamid/Dimor fungerar som en opiat i magen, men det passerar inte hjärnbalken och ger därför inget rus. Men som vi alla vet kan tron försätta berg. Jag avråder starkt ifrån att käka till sig diverse problem tex överdos och akut blödande magsår. Ta hand om er därute!
Vila i Frid N.M. Mina tankar går till mamman till dina två vackra döttrar, som tyvärr inte är så gamla och till dom så klart och resten av din familj.
Citat:
Ursprungligen postat av
anordman
Kan vi inte försöka ha den här tråden lite uppdaterad vad som faktiskt händer här i lilla Avesta/Krylbo?
Vi har ju näst-senast stackaren som "gick vidare" från arresten.
Idag fick jag meddelande om att en kille i (25-28år?) också valt en alternativ framtida utväg till next life i går...
men det var nog inte av överdos utan beslutat så att säga, av den skrala info jag har nu...
(men "Knark" finns tydligen i bakgrunden även där vet jag)
Enamn: Gr******
Korrekt källuppgift?