2014-09-27, 20:35
Medlem
Jag satt och diskuterade detta med mina vänner för ett par dagar sen. Ponera att ryssen anfaller (jag tror inte det kommer hända) eller någon annan för den delen. Vad gör alla sverigedemokrater då?

Kommer man ta tillfället i akt och visa hur bra teorin om att få "hjälp på plats" fungerar? Eller kommer de göra som alla andra och fly?

Svar där man påstår att alla skulle slåss för Sverige undanbedes.
Citera
2014-09-27, 20:45
Medlem
Stormakts avatar
Ja, har man nån sorts ideologisk anknytning till partiet så stannar man väl tills hjälpen kommer från andra länder.
Citera
2014-09-27, 20:48
Medlem
svallerbyttans avatar
SD pratar inte om "hjälp på plats", utan om "hjälp i närområdet". Är ju en ganska stor skillnad som man måste vara rätt efterbliven för att inte fatta. Dvs. faller bomber över Sverige från en överlägsen stormakt skulle vi antagligen fly till grannländerna och få hjälpinsatser där ifrån världssamfundet.
Citera
2014-09-27, 20:53
Medlem
Att strida mot ryssen skulle jag nog inte göra, för vad finns det att försvara? Nissarna i Stockholms innerstad som skjutit landet i sank? Vad ska jag strida för? Genusforskarnas rätt att utöva genusvetenskap på småungar. Aldrig att jag skulle kämpa för de välbärgade hen fjantarna från Östermalm. Men flytt, det hade jag nog inte gjort! Hade inte velat parasitera i ett annat land. Så mitt svar: Hade stannat. Och ja, jag röstade på SD.
Citera
2014-09-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
SD pratar inte om "hjälp på plats", utan om "hjälp i närområdet". Är ju en ganska stor skillnad som man måste vara rätt efterbliven för att inte fatta. Dvs. faller bomber över Sverige från en överlägsen stormakt skulle vi antagligen fly till grannländerna och få hjälpinsatser där ifrån världssamfundet.

Okej så man skulle dra till Danmark och sitta i ett äckligt flyktingläger?
Citera
2014-09-27, 20:58
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Okej så man skulle dra till Danmark och sitta i ett äckligt flyktingläger?
Ett flyktingläger där du får mat, medicin, tak över huvudet och en skyddad tillvaro är antagligen bättre än svält och bomber.
Citera
2014-09-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Ett flyktingläger där du får mat, medicin, tak över huvudet och en skyddad tillvaro är antagligen bättre än svält och bomber.

Ja självklart är ju det bättre än svält och bomber...om det funkar. Men vi ska inte gå in på själva förhållandena i flyktingläger osv. Frågan gällde egentligen bara om man skulle fly eller inte.
Citera
2014-09-27, 21:02
Medlem
Opiumtal18s avatar
Ytterligaren en TS som är opåläst om SD. de är stor skillnad på "plats" och "närområdet"

Jag skulle nog gå med i gerilla om det skulle hända.
Citera
2014-09-27, 21:05
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Ja självklart är ju det bättre än svält och bomber...om det funkar. Men vi ska inte gå in på själva förhållandena i flyktingläger osv. Frågan gällde egentligen bara om man skulle fly eller inte.
Sverigedemokrater verkar ju ganska vapenkåta och vurmar mycket för försvaret, men man fick ju visst inte välja att slåss. Så ja då drar man nog till något europeiskt land och söker tillfälligt skydd. Inte fan lär man åka igenom hela Europa, kasta passet och försöka snylta in sig i något rikt asiatiskt land i alla fall.
Citera
2014-09-28, 00:15
Medlem
Hegernatarens avatar
Jag tror inte TS förstår. SD är ett ryssvänligt parti. Ifall ryssarna invaderar så kommer SD att erbjuda sig att regera landet på ett ryssvänligt vis, sedan åker ryssarna hem och alla är nöjda.

Hell Putin!

Funkar inte det så kan jag tänka mig att stödja en rysk annektering av Sverige så länge all rasfrämlingar repatrieras.

Hell Putin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in