2014-09-27, 09:46
Medlem
hejsan!
igår fann jag mig i en situation där jag hade möjlighet att ta subetex gratis.
men jag tog det ej! framsteg.
nu till frågan.
har en lätt avstängning på subetex..
idag är det 7 dagar sedan jag tog..

har haft otroliga svårigheter med
kryp i benen.. 2-3 timmars sömn om natten.
igår var första natten jag sov ok
dock med hjälp av 900mg lyrica utan tolerans.
idag känner jag att det kommer tillbaks.
när fan släpper det!?

jag har tagit subetex i runt en månad.
men inte varje dag.
så här har det sett ut.

köper en 8mg.
snortar 4mg, och 4mg under tungan.

går två dagar utan symtom.
brukar få ångest på dag två.
3e dagen känner jag mig krasslig.

köper en 8a till.

går två till tre dagar, tar igen.

så har det sett ut i runt en månad.
benso tramadol fentanyl hash har jag tagit imellan också.
inte regelbundet dock..

jag vill inte längre! jag gör verkligen inte det.
ge mig sinnesro gud. eller lusifer....
Citera
2014-09-27, 10:06
Medlem
Håll i dig! Håller själv på med en nedtrappning på oxynorm (dock laglig metod, men har blivit "miss"bruk också för de är så underbara).

Det är alltid de första dagarna som är värst, sedan känner man att man bara mår bättre och bättre.
Gick på Oxynorm 40mg om dagen i en månads tid, trappade ned under 5 dagar, men på den fjärde dagen var det slut så nedtrappningen gick snabbare än vad den egentligen skulle, men det var ju trots allt mitt egna fel. Detta var riktigt jobbigt, nu är det precis en vecka sedan jag slutade helt och jag känner redan nu att det börjar lätta men psyket lider fortfarande extremt. Kallsvettningarna och frossan är över verkar det som, kan få det ibland på natten dock.

Jag använder själv Lyrica (försök dock inte ta för mycket då din tolerans skjuter med höjden och allt över 900mg är onödigt då kroppen inte hinner bearbeta medicinen och du får ett rus som är likvärdigt med 300-400, (samt kan du råka ut för panikattacker) använder även benso, och om jag överlever det så gör du det också! Tänk bara på att varje dag blir bara bättre och bättre. Nu kan jag ibland känna mig glad t.o.m vilket jag verkligen inte gjorde tidigare. Drack mängder av theralen, alkohol och nozinan för att sova bort det värsta.

Problematiskt att man kan ta ut ett nytt recept på oxycontin nu nästa vecka

Kan ju dock nämna att jag gick på 200mg tramadol om dagen i nästan två år konstant och under denna vecka gick cold turkey när jag började med oxyn.
Citera
2014-09-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Håll i dig! Håller själv på med en nedtrappning på oxynorm (dock laglig metod, men har blivit "miss"bruk också för de är så underbara).

Det är alltid de första dagarna som är värst, sedan känner man att man bara mår bättre och bättre.
Gick på Oxynorm 40mg om dagen i en månads tid, trappade ned under 5 dagar, men på den fjärde dagen var det slut så nedtrappningen gick snabbare än vad den egentligen skulle, men det var ju trots allt mitt egna fel. Detta var riktigt jobbigt, nu är det precis en vecka sedan jag slutade helt och jag känner redan nu att det börjar lätta men psyket lider fortfarande extremt. Kallsvettningarna och frossan är över verkar det som, kan få det ibland på natten dock.

Jag använder själv Lyrica (försök dock inte ta för mycket då din tolerans skjuter med höjden och allt över 900mg är onödigt då kroppen inte hinner bearbeta medicinen och du får ett rus som är likvärdigt med 300-400, (samt kan du råka ut för panikattacker) använder även benso, och om jag överlever det så gör du det också! Tänk bara på att varje dag blir bara bättre och bättre. Nu kan jag ibland känna mig glad t.o.m vilket jag verkligen inte gjorde tidigare. Drack mängder av theralen, alkohol och nozinan för att sova bort det värsta.

Problematiskt att man kan ta ut ett nytt recept på oxycontin nu nästa vecka

Kan ju dock nämna att jag gick på 200mg tramadol om dagen i nästan två år konstant och under denna vecka gick cold turkey när jag började med oxyn.

starkt av dig! :-)
skönt att det börjat lätta.

jag kan inte riktigt hålla med om det där med lyrica dock.
tycker det är en otrolig skillnad på att ta 400mg och 900
jag hade tagit mer om jag haft chansen :-P

det dryga är att jag har fullt av sömn mediciner på apoteket. men inga pengar till att hämta ut det haha..

pengarna försvann när jag flippade ut på benso. slutade hos polisen...

PS kanske ska ta väck det receptet.
hade nog ej klarat av att ha det på apoteket.
Citera
2014-09-27, 11:03
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollads
starkt av dig! :-)
skönt att det börjat lätta.

jag kan inte riktigt hålla med om det där med lyrica dock.
tycker det är en otrolig skillnad på att ta 400mg och 900
jag hade tagit mer om jag haft chansen :-P

det dryga är att jag har fullt av sömn mediciner på apoteket. men inga pengar till att hämta ut det haha..

pengarna försvann när jag flippade ut på benso. slutade hos polisen...

PS kanske ska ta väck det receptet.
hade nog ej klarat av att ha det på apoteket.
Om du stoppar i dig andra droger mellan sub-uppehållen, blir din kropp aldrig drogfri. Du skjuter upp at:n och skapar at på det du "mellan-medicinerar". Blir typ bara att du staplar det ena på det andra. Ond cirkel.
Alkohol är också en drog, använder du det också?
Citera
2014-09-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Om du stoppar i dig andra droger mellan sub-uppehållen, blir din kropp aldrig drogfri. Du skjuter upp at:n och skapar at på det du "mellan-medicinerar". Blir typ bara att du staplar det ena på det andra. Ond cirkel.

jo jag har börjat inse det.
i förrgår kväll och igår på morgonen / dagen drack jag.

på dessa sju dagar har jag rökt en holk,
druckit då. o lyrica igår när alkoholen släppt igår.
Citera
2014-09-27, 11:50
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
jo jag har börjat inse det.
i förrgår kväll och igår på morgonen / dagen drack jag.

på dessa sju dagar har jag rökt en holk,
druckit då. o lyrica igår när alkoholen släppt igår.
Ja alltså du har då hela tiden droger i kroppen. Halveringstiden för sub är typ 24 timmar. Lyrica typ 6 timmar osv. Du blir en vandrande pillerburk. Du är inne i en mycket ond cirkel, som är jättesvår att ta sig ur.
Visst finns det dom som klarat det på egen hand, men det kräver en stenhård disciplin. Verkligen stenhård. Något vi missbrukare ofta saknar. Jag saknar den definitivt när det handlar om droger.
Ta en alvarlig fundering på att söka hjälp.
I droger finns ingen framtid.
/Lycka till!
Citera
2014-09-27, 12:06
Medlem
Citat:
Ja alltså du har då hela tiden droger i kroppen. Halveringstiden för sub är typ 24 timmar. Lyrica typ 6 timmar osv. Du blir en vandrande pillerburk. Du är inne i en mycket ond cirkel, som är jättesvår att ta sig ur.
Visst finns det dom som klarat det på egen hand, men det kräver en stenhård disciplin. Verkligen stenhård. Något vi missbrukare ofta saknar. Jag saknar den definitivt när det handlar om droger.
Ta en alvarlig fundering på att söka hjälp.
I droger finns ingen framtid.
/Lycka till!

när du lägger fram det så :-(
hjälp har jag sökt.
har varit på behandling. dom kickade mig 3 veckor innan jag fick min lägenhet.
var där i sju månader.
att komma ut så blev som en chock. och med massa droger runt mig.
hade ju ingen annan stans att sova?
tänkte i alla fall att jag skulle ta en gång.
kört igen...
tack så mycket
Citera
2014-09-27, 12:42
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:

Nämen se på fan, Morfar-72 är på plats och rapporterar självklarheter och slår sig på bröstet!!!
Citera
2014-09-27, 12:43
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
när du lägger fram det så :-(
hjälp har jag sökt.
har varit på behandling. dom kickade mig 3 veckor innan jag fick min lägenhet.
var där i sju månader.
att komma ut så blev som en chock. och med massa droger runt mig.
hade ju ingen annan stans att sova?
tänkte i alla fall att jag skulle ta en gång.
kört igen...
tack så mycket
Om du inte vill gå ner dig djupt, för att kanske aldrig resa dig igen, är det väl bara att ta den resan igen.
Se till att inte bli kickad igen, ändra din attityd till den hjälp du erbjuds.
Din "ursäkt" till att börja droga igen tycker jag är patetisk.
Jag blev drogfri på behandlingshem, varför skulle inte du kunna?
Citera
2014-09-27, 12:45
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Nämen se på fan, Morfar-72 är på plats och rapporterar självklarheter och slår sig på bröstet!!!
Det verkar inte varit självklart för TS.
Och du knarkar vidare?
Citera
2014-09-27, 13:15
Medlem
Citat:
Om du inte vill gå ner dig djupt, för att kanske aldrig resa dig igen, är det väl bara att ta den resan igen.
Se till att inte bli kickad igen, ändra din attityd till den hjälp du erbjuds.
Din "ursäkt" till att börja droga igen tycker jag är patetisk.
Jag blev drogfri på behandlingshem, varför skulle inte du kunna?

får inte en behandling till bara sådär...
det var min första dock.

gjorde inte det till 110% helt enkelt..
träning var det enda jag tänkte på.
6 dagar i veckan.

ja det kanske låter patetiskt..känner mig rätt patetisk också att det blir såhär efter en sju månaders behandling
Citera
2014-09-27, 13:40
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
får inte en behandling till bara sådär...
det var min första dock.

gjorde inte det till 110% helt enkelt..
träning var det enda jag tänkte på.
6 dagar i veckan.

ja det kanske låter patetiskt..känner mig rätt patetisk också att det blir såhär efter en sju månaders behandling
Du får väl göra det bästa du kan. Använd något av det du fick veta på behandlingen.

Gå till beroendecentrum? Vårdcentral eller soc.? Träffa några drogfria att umgås med?

Trappa ur så mycket du kan, du vet att du kommer må dåligt men det måste du ju ta.

Tycker inte DU är patetisk, bara "ursäkten". Den är ju så typisk för en instabil missbrukare.
Försök se framåt nu och gör det som är bäst för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in