Håll i dig! Håller själv på med en nedtrappning på oxynorm (dock laglig metod, men har blivit "miss"bruk också för de är så underbara).
Det är alltid de första dagarna som är värst, sedan känner man att man bara mår bättre och bättre.
Gick på Oxynorm 40mg om dagen i en månads tid, trappade ned under 5 dagar, men på den fjärde dagen var det slut så nedtrappningen gick snabbare än vad den egentligen skulle, men det var ju trots allt mitt egna fel. Detta var riktigt jobbigt, nu är det precis en vecka sedan jag slutade helt och jag känner redan nu att det börjar lätta men psyket lider fortfarande extremt. Kallsvettningarna och frossan är över verkar det som, kan få det ibland på natten dock.
Jag använder själv Lyrica (försök dock inte ta för mycket då din tolerans skjuter med höjden och allt över 900mg är onödigt då kroppen inte hinner bearbeta medicinen och du får ett rus som är likvärdigt med 300-400, (samt kan du råka ut för panikattacker) använder även benso, och om jag överlever det så gör du det också! Tänk bara på att varje dag blir bara bättre och bättre. Nu kan jag ibland känna mig glad t.o.m vilket jag verkligen inte gjorde tidigare. Drack mängder av theralen, alkohol och nozinan för att sova bort det värsta.
Problematiskt att man kan ta ut ett nytt recept på oxycontin nu nästa vecka
Kan ju dock nämna att jag gick på 200mg tramadol om dagen i nästan två år konstant och under denna vecka gick cold turkey när jag började med oxyn.