2014-09-27, 08:55
Medlem
Milizers avatar
Min flickväns mamma har en hund, en ung tik, en strävhårig tax som heter Elsa. Hon är hur söt som helst. Min flickväns mamma är dock psykiskt instabil och är då och då intagen för psykiatrisk vård. Då bor den lilla söta Elsa hos min tjej. Och det är helt okej för mig.

Problemet är dock att när min tjej och jag har samlag så blir Elsa väldigt upphetsad och vill liksom "vara med". Hon hoppar upp i sängen och börjar jucka mot oss och slickar på oss. Detta upplever jag som störande. Går det att få stopp på detta hund-beteende och i så fall hur?
Citera
2014-09-27, 09:10
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Låt hunden vara med, ju fler desto bättre.
Citera
2014-09-27, 09:12
Medlem
Stäng hund ute och stoppa propp i öronen medan ni har sex
Citera
2014-09-27, 14:40
Medlem
Skojar du? Du kastar väl ut den ur rummet?
Citera
2014-09-27, 14:45
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exedome
Skojar du? Du kastar väl ut den ur rummet?
Verkar vanligt att folk med hundar låter dom vara kvar i rummet under sex.
Citera
2014-09-27, 14:52
Bannlyst
En hund som hoppar upp och juckar är en stressad äcklig jävel som inte vet vad den ska göra.. Antingen juckar du hunden bakifrån eller så slänger du den i väggen och skrämmer den då gör den aldrig om det, var lite bestämd.
Citera
2014-09-27, 15:35
Medlem
Milizers avatar
Allstå, att slänga henne i väggen känns lite för mycket. Hon är ju ändå en söt liten tax. Men dåligt uppfostrad. Går det att uppfostra en 2-årig hund eller är det för sent?
Citera
2014-09-27, 15:40
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpee
Verkar vanligt att folk med hundar låter dom vara kvar i rummet under sex.

Det är inget konstigt alls. Hundar parar sig inför andra hundar och människor. Då kan vi människor lika gärna para oss framför hunden.

Så länge ts inte tar fel och trycker in sitt spjut i hunden ser jag inga problem med detta. Och skulle det bli ett problem framledes får man helt enkelt träna bort ts beteende så han slutar antasta hunden.
Citera
2014-09-27, 16:00
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Allstå, att slänga henne i väggen känns lite för mycket. Hon är ju ändå en söt liten tax. Men dåligt uppfostrad. Går det att uppfostra en 2-årig hund eller är det för sent?
Det är kört.
Citera
2014-09-27, 16:02
Medlem
Vad vi gjorde var att knuffa ner hunden fran sangen bara, gang pa gang, den larde sig tillslut.
har en alaskan malamute, den larde sig.
Jobbigaste ar katt som inte forstor boundries. Kan ta och dyka ner fran en garderob landa pa ryggen eller bara ga ratt over ryggen
Citera
2014-09-27, 16:03
Bannlyst
Ni kan alltid bjuda in djuret så den får vara delaktig i det gottiga som den vill vara med om.
Annars får ni vara stränga mot djuret och ej tillåta.
Citera
2014-09-27, 16:15
Medlem
Milizers avatar
Jag börjar tröttna på detta. Min tjej bor på sjätte våningen. Jag funderar på att slänga in jycken i hissen och trycka på våning 2. Och så får någon som bor där ta hand om hunden. Vore det lagligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in