• 1
  • 2
2014-09-26, 23:47
Medlem
diskretpunkts avatar
en polare beskyllde mig för slösa min tid. har suttit vid datorn från 5 års ålder till 20, det var den ungdomen. Har väl haft rätt kul emellanåt.
Han har mest bara pluggat. jag tycker han kastade bort sin ungdom också, fast på något annat, jag vill inte ha det som det leder till, det livet med stress å krav. så varför skaffa de?
när fan slösar man sin tid? sa när ja va 5 kan sätta mig under ett träd sitta här till 65, så meningsfullt har livet kännt sen den åldern. De e ju meningslöst totalt så när fan slösar man sin tid? o när gör man de inte?
Citera
2014-09-26, 23:52
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
en polare beskyllde mig för slösa min tid. har suttit vid datorn från 5 års ålder till 20, det var den ungdomen. Har väl haft rätt kul emellanåt.
Han har mest bara pluggat. jag tycker han kastade bort sin ungdom också, fast på något annat, jag vill inte ha det som det leder till, det livet med stress å krav. så varför skaffa de?
när fan slösar man sin tid? sa när ja va 5 kan sätta mig under ett träd sitta här till 65, så meningsfullt har livet kännt sen den åldern. De e ju meningslöst totalt så när fan slösar man sin tid? o när gör man de inte?
största slöseriet är att umgås med personer som man egentligen inte vill umgås med. allt från gamla klasskompisar till personalfesten.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2014-09-26 kl. 23:54.
Citera
2014-09-26, 23:56
Medlem
Riddarhusets avatar
När man gör saker som inte leder till de mål man har. Har man inga mål så spelar det ingen roll vad man gör. Vad vill du göra om tio år? Om 20 år? Hur vill du bo? vill du ha en bil? Vill du ha barn?
Vill du resa till USA och delta i världens största datortävling? vill du bli spelutvecklare? vill du starta eget inom event? MM. berätta och se om det du gör idag kan anses som slöseri med din tid.
Citera
2014-09-26, 23:59
Medlem
Man slösar sin tid var sekund som tickar. Det är totalt ofrånkomligt.

Tidens ständiga flykt gör allt lika menlöst.

Därför mynnar det ut i detta; som någon skrev i en annan tråd: "De gustibus non est disputandum."

Eller, som vi säger på svenska: Smaken är som baken!
Citera
2014-09-27, 00:09
Medlem
Vissa slösar tid, vissa förbereder sig för annan tid.
Vissa skiter i tid.
Citera
2014-09-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Vissa skiter i tid.
Och vissa skiter i tid och otid?
Citera
2014-09-27, 05:47
Medlem
När slösar man inte sin tid är väl mer frågan?
Citera
2014-09-27, 08:04
Bannlyst
Att studera i skola kan vara väldigt onödig förlorad tid, varför plugga i 4 år för att bli något, det är onödigt mycket lära tyvärr, även onödig.
Citera
2014-09-27, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Att studera i skola kan vara väldigt onödig förlorad tid, varför plugga i 4 år för att bli något, det är onödigt mycket lära tyvärr, även onödig.

Säkert sådant som man kan lära sig hemifrån i dessa tider. Teorin då, praktiken blir kanske lite svårare. Känns ändå som att man slipper en massa problem.
Citera
2014-09-27, 21:31
Medlem
imperatrixs avatar
När man låter bli att tillfredsställa sina behov till förmån för något som inte alls är hälsofrämjande för en?
Citera
2014-09-27, 21:44
Medlem
Mustands avatar
Hälsa att han kan börja med att sluta slösa sin egna tid genom att försöka styra andras liv.
Citera
2014-09-27, 23:06
Medlem
Slösa bort sin tid.

Vid varje tillfälle förändras ens värderingar utefter hur man tänker.
Ingen kan värdera något för någon annan utefter dennes situation eftersom de inte lever i någon annans mockasiner.

Det handlar alltså om något annat,
Dessa personer saknar troligen något som dom vill ha med uttalandet.

Jag har själv suttit några minuter av mitt liv vid datorn,
kanske ett åttio miljoner sådana och har inte ångrat den kunskap jag fått genom det.

Mor och far sa till mig som liten att det var en fantasivärld och bortkastad tid.
Tja, dom hade fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in