2014-09-28, 09:05
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlosson
Jag är intresserad av hur ett parti som SD är positivt till att Ryssland invadering av Ukraina.
Fast det där har du själv hittat på. Läs vad vår utrikespolitiska taleskvinna Julia Kronlid sa om saken. SD fördömer Rysslands agerande i Ukraina.

Citat:
1. Söndring av EU
Ja, för att vi måste absolut vara med i en överstatlig union som bestämmer över hälften av våra lagar för att försvara oss när ryssen kommer?

Citat:
2. Värderingar, konservativa värderingar, anti judar & bögar samt mer kristna värderingar
3. Anti USA och väst-"alliansen".
Ja, Fria Tider tycker sådär, men de representerar knappast SD. Du kan inte klandra SD för att både mainstream-media och extrema krafter från höger vill klumpa ihop SD med partier som Front National. Missat att SD förespråkar fortsatt sammarbete med NATO?
Citera
2014-09-28, 13:28
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Saken är den, att med den information du fått från just svensk och väst-MSM, så har du rätt inställning.
Problemet är alltså att MSM ägnar sig åt hjärntvätt.

För att helt kort förklara grundproblemet: Ryssland har trängts in på sin bakgård av väst, och därför blir Ryssland aggressivt. Så agerar alla nationer.

Det är ett ryskt facistiskt svar på ett problem som inte fanns, "instängningen". Det är ett påhitt vi ser hos alla fascistiska länder i historien, följt av det fascistiska landets, i detta fall Ryssland, invasion/annektering av grannländer. Detta måste alltid mötas med hårt motstånd och den fascistiska cancersvulsten avlägsnas, bäst för landet är om detta skötes internt av folket självt. Annars får man hjälpa dom med sanktioner till exempel, eller likvidation av för fascisterna viktiga personer och vinkla det som interna uppgörelser så galningarna inte blir "martyrer" (folk är irrationella ja...)

Svaret är alltså simpelt: SD och Ryssland är fascister, självklart stödjer de varandra.
Senast redigerad av Xelious 2014-09-28 kl. 13:30.
Citera
2014-09-28, 16:23
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlosson
Här ignoraras inget, jag är imponerad av hur du kan lyckas få mig att stödja saker jag aldrig sagt något om.

Det är intressant att föra en diskussion. Jag är intresserad av hur ett parti som SD är positivt till att Ryssland invadering av Ukraina. Och om jag förstått det rätt så är det:

1. Söndring av EU
2. Värderingar, konservativa värderingar, anti judar & bögar samt mer kristna värderingar
3. Anti USA och väst-"alliansen".
4. Anti marknadsekonomi

Det är ganska mycket anti och att vara emot i dessa inlägg. Det är inte så mycket vad man är för, och vad man vill åstakomma och bygga upp. Det vore betydligt mer intressant.

Att jag skulle vara anti Ryssland är inte korrekt, dock är jag inte så positiv till politiker. Jag hoppas att Putin (för det är han som bestämmer, inse det alla svenskar) försöker att ta bort militär hotet och inse att Ukraina måste få bestämma självt. Han har pushat hela landet mot EU. Det kan man ha många åsikter om. Tyvärr så har SD inte stött Ukraina i HUR landet byggs upp, utan bara sett till Rysslands invasion.

Kritiska till EU och konservativa värderingar kan jag gå med på resten låter som SvP men vad jag känner till så är resten tokigheter som vi nog vill se källor på... SD lider av växtvärk så det är möjligt att en och annan har gjort nåt något knäppt utspel som inte bör ses som representativt för SD som parti.
Citera
2014-09-28, 16:35
Moderator
Tinuviels avatar
Trots moderatormeddelande har OT fortsatt strömma in. Detta har raderats. Den som inte håller topic riskerar framgent att varnas utan pardon. Om oklarhet om topic råder, läs rubrik och trådstart.
//mod
Citera
2014-09-28, 21:28
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
Fast det där har du själv hittat på. Läs vad vår utrikespolitiska taleskvinna Julia Kronlid sa om saken. SD fördömer Rysslands agerande i Ukraina.
...

Nix, det jag refererade till var uttalanden från SD som gjorts i riksdagen, men det var tidigt i Ukraina krisen. Även ett par uttalanden som gjorts, men då kanske mer av SDare som talade "privat".

Tack för länken. Klart och tydligt uttalanade från partiet!
Citera
2014-09-29, 01:24
Medlem
jugbandbluess avatar
idiotisk trådstart. du har ju hittills inte länkat till något underlag som bekräftar att nämnda parti stödjer ryssland.

för övrigt anser jag att slaviska broderfolk borde hålla ihop mot de globalistiska krafter som försöker så split emellan dem.
Citera
2014-09-29, 12:00
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Är det här försök nr: 694879 till att få folk att inte rösta på SD?
Antagligen.
men är väl så här.
SD är enda partiet som i flera år hävdat att Sveriges försvar ska rustas upp,värn plikt etc.
reinfeldt hävdade ju i fjol att försvaret var ett särintresse,vars enbda uppgift är att under natos kontroll åka och klappa negerbarn på huvudet i tredje världen.
Sd har hela tiden motsatt sig Nato och dess ökade kontroll över svenska försvaret,vilket även försvarsanställda stöder.
Nu när Ryssland skakade på sig så blev ju alla byxis och låtsas intressera sig för försvaret,och folkpartiet tex börjar direkt gagga om Natomedlemskap.
Men faktum är ju att det är Natos och EU,s närmande till de gamla sovjetiska sattellitstaterna som oroar Ryssland,och får dom att agera.
Det är SD medvetna om,och påpekar ,vilket med våran äckliga media innebär att man framställs som att Stödja Ryssland.
Citera
2014-09-30, 08:29
Bannlyst
Så är det inte alls. SD består till 100% av paranoida islamofober till svennar och counterjihad judar som inte skulle förstå sig på världsläget om det så slog dom i röven.

Islamofob = pro-america = rysshatare.
Citera
2014-09-30, 12:47
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOBurr
Så är det inte alls. SD består till 100% av paranoida islamofober till svennar och counterjihad judar som inte skulle förstå sig på världsläget om det så slog dom i röven.

Islamofob = pro-america = rysshatare.
Nja SD anhängare förstår nog världspolitiken betydligt bättre än palestinakramare i vaje fall.
Och islam är ju inte direkt något världsproblem ,eller hur?
Citera
2014-09-30, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Nja SD anhängare förstår nog världspolitiken betydligt bättre än palestinakramare i vaje fall.
Och islam är ju inte direkt något världsproblem ,eller hur?

Det är möjligt men det är ju efterblivna som leder efterblivna isåfall. SDare drivs främst av sin rädsla för det okända, totalt indoktrinerade av jänkarna. Det är förvisso standard mänsklig psykologi att frukta det okända och främmande och har varit biologiska drag som tidigare har kunnat rädda livet på oss men det är ett tankegods 2014 att vara islamofob som tyder på att man är totalt cementerad intellektuellt.
Krig och terror är ett världsproblem. Gubbar i himlen är inget världsproblem utan bara vuxna människor som tror på hittepå och religion är lika fördummande och dåligt oavsett vilken gubbe bland molnen man tror på.
Citera
2014-09-30, 16:40
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:
Det är möjligt men det är ju efterblivna som leder efterblivna isåfall. SDare drivs främst av sin rädsla för det okända, totalt indoktrinerade av jänkarna. Det är förvisso standard mänsklig psykologi att frukta det okända och främmande och har varit biologiska drag som tidigare har kunnat rädda livet på oss men det är ett tankegods 2014 att vara islamofob som tyder på att man är totalt cementerad intellektuellt.
Intressant konspirationsteori men det är konstigt att säga att SD är indoktrinerade av jänkarna när SD är emot NATO. Ditt post är bara 100% blaja och påstår det ena och det andra om SD väljare utan något belägg. Är du säker på att du inte projicerar dina egna rädslor på SD väljarna eller läser du expressen varje dagen kanske? Påstår du verkligen att du kan veta så mycket om en grupp människor som växer varje år? Dags att byta synvinkel kanske?
Senast redigerad av naknaindianen 2014-09-30 kl. 17:18.
Citera
2014-10-02, 16:21
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Det är möjligt men det är ju efterblivna som leder efterblivna isåfall. SDare drivs främst av sin rädsla för det okända, totalt indoktrinerade av jänkarna.
Tvärtom SD drivs av rädsla för der KÄNDA framför allt!! Visst tar man till sig av utvecklingen och problemen i USA ,givetvis. men knappast att man är indoktrinerade.
Citat:
Det är förvisso standard mänsklig psykologi att frukta det okända och främmande och har varit biologiska drag som tidigare har kunnat rädda livet på oss men det är ett tankegods 2014 att vara islamofob som tyder på att man är totalt cementerad intellektuellt.
Islam är inget "okänt" för någorlunda välutbildade människor,islams kamp för världsherravälde har varit känt i över tusen år. Att sekten blivit extremt aggresiv beror på att den är döende,och då tar extrimisterna till alla medel för att hålla kvar tillbedjarna. Islamsk terror är alltså bara fantasier enligt dig?
Citat:
Krig och terror är ett världsproblem.
de demokratiska delarna av världen har kommit ifrån grejen med att kriga med varannn,nu är det bara diktaturer som krigar. problemet är att stormakterna gärna lierat sig med mindre "onda" diktaturer mot "ondare" regimer,vilket är väldigt farligt,och oftast ytterst korkat,men man slipper offra sin egen befolkning i striderna.
Citat:
Gubbar i himlen är inget världsproblem utan bara vuxna människor som tror på hittepå och religion är lika fördummande och dåligt oavsett vilken gubbe bland molnen man tror på.
Om man tror att gubben i himlen ger en mängder av jungfrur och privilegier i nästa liv ,om man dödar de som tillhör andra religioner är det definitivt ett reellt problem.
Senast redigerad av Erk Swede 2014-10-02 kl. 16:23.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in