Citat:
NATO (= USA) trycker successivt ihop Ryssland. Att vända på steken brukar vara ett utmärkt sätt att granska saker objektivt: USA besväras av islamister på andra sidan jordklotet - Ryssland besväras av att NATO försöker bygga flygbaser strax utanför deras gräns. USA krigar för att försvara sina politiska och ekonomiska intressen på andra sidan jordklotet - Ryssland krigar för att försvara etniska ryssar och ekonomiska intressen några mil utanför sin gräns.Jag antar att du inte förstår (känner empati för) hur Ryssland behandlar sina invånare eller länder omkring.
Du står för din ideologiska kamp för ett bättre Sverige men du sväljer mycket, och enligt mig för mycket.
SD skulle kunna vinna på att som ånga andra konstatera att Svt är vänster, media generellt är vänster/grönt, skatteverket är statiskt, invandringpolitiken är driven av människor utan erfarenhet av kulturer (utom tolkarna och marknadsliberalerna), etc etc
MEN att stödja ett aggresivt Ryssland. NO way.
Du står för din ideologiska kamp för ett bättre Sverige men du sväljer mycket, och enligt mig för mycket.
SD skulle kunna vinna på att som ånga andra konstatera att Svt är vänster, media generellt är vänster/grönt, skatteverket är statiskt, invandringpolitiken är driven av människor utan erfarenhet av kulturer (utom tolkarna och marknadsliberalerna), etc etc
MEN att stödja ett aggresivt Ryssland. NO way.
Jag föredrar personligen USA framför Ryssland om vi måste välja sida, men att som du förenkla det till "ett aggresivt [sic] Ryssland" är kvällstidningsnivå. Precis som alla större nationer försvarar Ryssland sina intressen - om det krävs också via militära medel. Kina gör det, USA gör det och Ryssland likaså - vilken sten har du sovit under?
Att då SD nyanserar läget lite mer än "elaka Putin är dum" ser jag som ett plus - och jag skulle önska att övriga partier också problematiserade det faktum att Sverige nu i praktiken allierat sig med USA både genom militär och underrättelsetjänst utan att tillfråga det svenska folket. Mig veterligen har tanken värna vår neutralitet och egna intressen primärt.
Än en gång blickar jag mot Schweiz som istället för att bara låtsas faktiskt också agerar som ett neutralt land ska: genom att medla i båda läger.