Citat:
Ursprungligen postat av
pjabas
Jag är osäker på hur du tänker kring ideologi. Alla politiskt engagerade människor har väl en ideologi?
Personligen är jag inte slav under någon ideologi - jag kommer alltid att vara öppen för förändring om jag blir övertygad.
Och framför allt kommer jag aldrig vara slav under någon fördummande 1-dimensionell vänster-höger eller väst-öst-skala.
Jag känner dig inte; har din familj kommit i kläm på något sätt mellan stormakters politik? All respekt för de som med rätta blir bittra av sådant.
Då är det inte lätt att se det i ett större perspektiv. Familjen kommer först, alltid.
Jag antar att du inte förstår (känner empati för) hur Ryssland behandlar sina invånare eller länder omkring.
Du står för din ideologiska kamp för ett bättre Sverige men du sväljer mycket, och enligt mig för mycket.
SD skulle kunna vinna på att som ånga andra konstatera att Svt är vänster, media generellt är vänster/grönt, skatteverket är statiskt, invandringpolitiken är driven av människor utan erfarenhet av kulturer (utom tolkarna och marknadsliberalerna), etc etc
MEN att stödja ett aggresivt Ryssland. NO way.