2014-09-27, 00:16
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
Jag röstade på SD, ja jag stödjer Putin mer än väst, problem? Du/ni inser inte att vi är mumsbitar för västs imperialism. Putin är bara en sorglig man utan vänner för att han inte slickar USAs skinkor, därför vänder alla instanser, företag, myndigheter honom ryggen i västvärlden - därför matas du av lögner från media som du tyvärr tror på.

Nej,
jag matas av att Ryssland inte håller sina avtal med att försörja Ukraina med Gas, att de tagit mitt semester ställe (Krim), att de invaderat ett av mina land (Ukraina), att de förstört ekonomin för ett av mina företag (och marknader), och att de nu försöker gå vidare och ta allt.

Hur kan du stödja en ledare som detta?
Citera
2014-09-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlosson
Men det är ju två olika saker. Bara för att SVT är klart vänster vridet så betyder det ju inte att Ryssland inte är ett aggresivt land som just nu är styrt av en envåldhärskare.

Ukraina, som för övrigt har en kultur och värderingar som liknar de svenska (om man tar bort feminismen) är attackerat av en totalitär regim och ni stödjer det... Ledsen men bara för att ni blir attackerade av svensk media så ger det ju knappast Putin rätt att attackera Ukraina.
Saken är den, att med den information du fått från just svensk och väst-MSM, så har du rätt inställning.
Problemet är alltså att MSM ägnar sig åt hjärntvätt.

För att helt kort förklara grundproblemet: Ryssland har trängts in på sin bakgård av väst, och därför blir Ryssland aggressivt. Så agerar alla nationer.
Citera
2014-09-27, 00:26
Medlem
JohnSmith99s avatar
Jag är inget fan av USA eller EU men jag är inte så jävla korkad att jag tror att Soviet 2.0 är ett bättre alternativ. Vi behöver ett starkt Sverige som samarbetar med våra grannar.

Det är ju inte oväntat att kommunister och vänsterextremister beundrar Soviet, men jag hade aldrig kunna tro att folk som kallar sig patrioter gör det samma. Inse att det var ett historiskt svek av SD att rösta med Ryssland mot Ukraina i EU-parlamentet!

Ni som kallar EU för anti-demokratiskt, vad fan kallar ni Putins ryssland då?
Citera
2014-09-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSmith99
Jag är inget fan av USA eller EU men jag är inte så jävla korkad att jag tror att Soviet 2.0 är ett bättre alternativ. Vi behöver ett starkt Sverige som samarbetar med våra grannar.

Det är ju inte oväntat att kommunister och vänsterextremister beundrar Soviet, men jag hade aldrig kunna tro att folk som kallar sig patrioter gör det samma. Inse att det var ett historiskt svek av SD att rösta med Ryssland mot Ukraina i EU-parlamentet!

Ni som kallar EU för anti-demokratiskt, vad fan kallar ni Putins ryssland då?

enda motståndet mot EU och USA... tillsammans med Kina...

jag säger inte att dessa två länder är underbara eller perfekta.långt ifrån. men någon måste stå upp mot giriga globalister,kulturmarxister och idioterna som vill avskaffa nationalstater och avskaffa alla vita/västerländska kulturer

du kallar ryssland för kommunistiskt.. men faktum är EU är också kommunister.. EU försöker varje dag avskaffa nationalstaten genom att flytta mer makt till brussel
Citera
2014-09-27, 00:35
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Saken är den, att med den information du fått från just svensk och väst-MSM, så har du rätt inställning.
Problemet är alltså att MSM ägnar sig åt hjärntvätt.

För att helt kort förklara grundproblemet: Ryssland har trängts in på sin bakgård av väst, och därför blir Ryssland aggressivt. Så agerar alla nationer.

Om du kände mig bättre skulle du förstå att det är mer som att Putin slagit ihjäl en del av min familj och jag kommer att ge tillbaka. Så agerar jag och alla andra människor.

Jag antar att du är en del av din ideologi? Jag är inte ideologisk.
Citera
2014-09-27, 00:43
Medlem
Starvids avatar
Sverigedemokraterna stödjer inte Ryssland. Tråden kan nu låsas.
Citera
2014-09-27, 00:44
Medlem
Luzurs avatar
Är det här försök nr: 694879 till att få folk att inte rösta på SD?
Citera
2014-09-27, 00:52
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Är det här försök nr: 694879 till att få folk att inte rösta på SD?

Nu använder du det vanliga tricket. Att säga att jag startade tråden för att jag per se är emot SD vilket jag inte är. Däremot är jag emot att SD stödde Ryssland när de tog Krim. Du kan försöka hitta TVs visning av riksdagens första diskussioner när SDs utrikespolitiske talman tar till orda... Inget snack vad han hintar om... Intern konflikt...
Citera
2014-09-27, 00:53
Medlem
Citat:
Om du kände mig bättre skulle du förstå att det är mer som att Putin slagit ihjäl en del av min familj och jag kommer att ge tillbaka. Så agerar jag och alla andra människor.

Jag antar att du är en del av din ideologi? Jag är inte ideologisk.
Jag är osäker på hur du tänker kring ideologi. Alla politiskt engagerade människor har väl en ideologi?

Personligen är jag inte slav under någon ideologi - jag kommer alltid att vara öppen för förändring om jag blir övertygad.
Och framför allt kommer jag aldrig vara slav under någon fördummande 1-dimensionell vänster-höger eller väst-öst-skala.

Jag känner dig inte; har din familj kommit i kläm på något sätt mellan stormakters politik? All respekt för de som med rätta blir bittra av sådant.
Då är det inte lätt att se det i ett större perspektiv. Familjen kommer först, alltid.
Citera
2014-09-27, 01:13
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Jag är osäker på hur du tänker kring ideologi. Alla politiskt engagerade människor har väl en ideologi?

Personligen är jag inte slav under någon ideologi - jag kommer alltid att vara öppen för förändring om jag blir övertygad.
Och framför allt kommer jag aldrig vara slav under någon fördummande 1-dimensionell vänster-höger eller väst-öst-skala.

Jag känner dig inte; har din familj kommit i kläm på något sätt mellan stormakters politik? All respekt för de som med rätta blir bittra av sådant.
Då är det inte lätt att se det i ett större perspektiv. Familjen kommer först, alltid.

Jag antar att du inte förstår (känner empati för) hur Ryssland behandlar sina invånare eller länder omkring.

Du står för din ideologiska kamp för ett bättre Sverige men du sväljer mycket, och enligt mig för mycket.

SD skulle kunna vinna på att som ånga andra konstatera att Svt är vänster, media generellt är vänster/grönt, skatteverket är statiskt, invandringpolitiken är driven av människor utan erfarenhet av kulturer (utom tolkarna och marknadsliberalerna), etc etc

MEN att stödja ett aggresivt Ryssland. NO way.
Citera
2014-09-27, 01:17
Medlem
Citat:
Jag antar att du inte förstår (känner empati för) hur Ryssland behandlar sina invånare eller länder omkring.

Du står för din ideologiska kamp för ett bättre Sverige men du sväljer mycket, och enligt mig för mycket.

SD skulle kunna vinna på att som ånga andra konstatera att Svt är vänster, media generellt är vänster/grönt, skatteverket är statiskt, invandringpolitiken är driven av människor utan erfarenhet av kulturer (utom tolkarna och marknadsliberalerna), etc etc

MEN att stödja ett aggresivt Ryssland. NO way.

Ryssland kommer vara aggressivt så länge väst är det..sorgligt men sant.
Citera
2014-09-27, 01:40
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:

Här har du det större perspekivet... Ryssland vill bestäma allt. Även om du har en (historiskt) rysk familj. Kanske vill du inte att Putin bestämmer allt, eller tror du att Finländarna vill att Putin bestämmer deras utrikespolitik?

http://rt.com/business/190908-eu-association-agreement-putin/
Senast redigerad av Pavlosson 2014-09-27 kl. 01:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in