2014-09-26, 19:51
Medlem
anarchykids avatar
Halloj.

Går direkt på sak här, märker att min dator sänker musik/film när windows gör ljud eller någon t.ex skriver på skype, och efter ett par sekunder långsamt går upp till samma ljudnivå igen.
Detta har inget att göra med varken skype eller "Gör ingenting" inställningen i windows.

Har ett X99 mobo med Creative ljudkort, någon som vet vad jag kan göra för att lösa detta?
Citera
2014-09-26, 20:16
Bannlyst
Du får Mutea programmen / windows stänga av notiserna
Citera
2014-09-26, 20:18
Medlem
anarchykids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsten-Hinck
Du får Mutea programmen / windows stänga av notiserna

Jo det löser ju att windowsljuden inte förstör för mig, men om någon skriver i skype t.ex då? Man tycker ju att detta bör vara en inställningar jag kan slå på/av
Citera
2014-09-26, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anarchykid
Jo det löser ju att windowsljuden inte förstör för mig, men om någon skriver i skype t.ex då? Man tycker ju att detta bör vara en inställningar jag kan slå på/av

https://support.skype.com/en/faq/FA1...modern-windows
Citera
2014-09-26, 20:32
Medlem
anarchykids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsten-Hinck
https://support.skype.com/en/faq/FA1...modern-windows

Mjo om man använder skype appen, vilket jag inte gör. Aja får helt enkelt leva med det.
Citera
2014-09-26, 21:46
Medlem
Polyklorfenols avatar
Högerklicka på högtalarikonen i aktivitetsfältet, längst ner till höger på skärmen. Välj "Uppspelningsenheter". På fliken "Kommunikation" kan du välja vad som ska hända.
Citera
2014-09-27, 00:28
Medlem
anarchykids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Högerklicka på högtalarikonen i aktivitetsfältet, längst ner till höger på skärmen. Välj "Uppspelningsenheter". På fliken "Kommunikation" kan du välja vad som ska hända.

Du orkade inte läsa den väldigt korta texten jag skrev?
Citera
2014-09-27, 01:14
Medlem
anarchykids avatar
Verkar vara löst nu!
Citera
2014-09-27, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anarchykid
Verkar vara löst nu!

Man ska alltid berätta hur man löste det så att andra också får vet hur vad de ska kolla upp.
Citera
2014-09-30, 21:33
Medlem
anarchykids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Man ska alltid berätta hur man löste det så att andra också får vet hur vad de ska kolla upp.

Det jag löste där var bara att film/musik inte sänker sig när någon t.ex skriver på skype. Och det var en liten inställningar i mitt ljudkortsprogram (creative)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in