2014-09-26, 18:11
Medlem
Kasperskys avatar
Hej,

Jag behöver all hjälp jag kan få nu.

Av någon anledning så blir jag bombad av reklam när jag använder Google Chrome. Jag har tagit bort tillägget och tagit av inställningarna men efter en kort stund så är dessa jävla annonsjävlar uppe igen. Nu pratar jag inte om vanliga annonser. Nu är det annonser som gör texter röda, annonser som poppar upp, och hjälper Adblock? ...dessvärre inte!

Detta förjävliga skit kallas "OffersWizard" (och dem som uppfann det kan lika gärna ta sig grovt i röven).
Jag följde denna guide: http://utanvirus.se/offerswizard/

När jag väl ska ta bort programmet som tar tillbaka alla annonser fast jag tryckt bort inställningen så får jag upp en ruta:

Citat:
Du har inte tillräckliga åtkomsträttigheter för att kunna avinstallera Search Protect*. Kontakta systemadministratören.

* är vad programmet heter

Men jag har kollat upp detta, användarkontot jag använder har ju adminrättigheter. Det står ju klart och tydligt Administratör i kontrollpanelen.

Hur får jag bort detta program, utan att ladda ner ett annat program?

Tack för all hjälp!
Citera
2014-09-26, 18:37
Medlem
Andreasvbs avatar
Högerklicka på avinstallations-programmet och välj att köra som administratör.
Citera
2014-09-26, 18:56
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Högerklicka på avinstallations-programmet och välj att köra som administratör.

Finns inget sådant alternativ om jag högerklicka. Det står bara "Avinstallera". Och då kommer ju felmeddelandet upp.
Citera
2014-09-26, 19:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Hej,

Jag behöver all hjälp jag kan få nu.

Av någon anledning så blir jag bombad av reklam när jag använder Google Chrome. Jag har tagit bort tillägget och tagit av inställningarna men efter en kort stund så är dessa jävla annonsjävlar uppe igen. Nu pratar jag inte om vanliga annonser. Nu är det annonser som gör texter röda, annonser som poppar upp, och hjälper Adblock? ...dessvärre inte!

Detta förjävliga skit kallas "OffersWizard" (och dem som uppfann det kan lika gärna ta sig grovt i röven).
Jag följde denna guide: http://utanvirus.se/offerswizard/

När jag väl ska ta bort programmet som tar tillbaka alla annonser fast jag tryckt bort inställningen så får jag upp en ruta:

* är vad programmet heter

Men jag har kollat upp detta, användarkontot jag använder har ju adminrättigheter. Det står ju klart och tydligt Administratör i kontrollpanelen.

Hur får jag bort detta program, utan att ladda ner ett annat program?

Tack för all hjälp!

Eftersom du inte vill ladda ner några fler program så är det väl ingen idè att jag länkar till en sida som skulle kunna fixa det eftersom det innebär att du måste ladda ner fler .

Sidan vars guide du följt är inte direkt seriös - det skulle inte förvåna mig om den förvärrade din situation på något sätt .
Citera
2014-09-26, 21:51
Medlem
Polyklorfenols avatar
Har du letat efter Conduit bland dina installerade program i Kontrollpanelen? Det är de fula fiskarna som ligger bakom detta och minst 50% av alla malware/adware.

http://www.lavasoft.com/mylavasoft/c...by-conduit-ltd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in