2014-09-26, 00:43
Medlem
Hej!

Ibland när jag använder min dator så märker jag att iTunes dyker upp i docken helt plöstligt utan att jag gjort något. Hur kan jag undvika detta? Vill inte ha något med iTunes att göra då jag hatar det och sen är det bara konstigt att den dyker upp helt random.
Citera
2014-09-26, 00:51
Medlem
Det startar automatiskt om du startar din dator eller kopplar in en iPhone.
Citera
2014-09-26, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamky
Det startar automatiskt om du startar din dator eller kopplar in en iPhone.

Aha okej då får jag avsluta det varje gång jag startar datorn eller går det att undvika vilka program som startas vid uppstart?
Citera
2014-09-26, 10:17
Medlem
skriv "msconfig" i startrutan, välj fliken autostart, bocka ur Itunes, done!
Citera
2014-09-26, 10:34
Medlem
Eller bara gå in på iTunes inställningar och bocka ur autostart där.
Citera
2014-09-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskabilar
skriv "msconfig" i startrutan, välj fliken autostart, bocka ur Itunes, done!

Det fungerar väl bara på Windows? Eller vart är startrutan?

Citat:
Ursprungligen postat av jamky
Eller bara gå in på iTunes inställningar och bocka ur autostart där.

Hittar inte iställningar på Itunes. Har öppnat programmet och kollat under menyn där uppe men hittar inget.
Citera
2014-09-26, 17:15
Medlem
iTunes > Preferences, General,
Citera
2014-09-26, 17:21
Medlem
om det startar varje gång du startar datorn så får du gå in på system inställningar > användare > start objekt och ta bort det där ifrån.

andra orsaker till att det startar kan vara att du ansluter ipod/iphone eller ipad med usb kabel, eller att du kommer åt F8/Play tangenten

Edit:

om du inte vill att det ska starta när du kopplar in iphone så kan du gå in på itunes > inställningar > enheter och klicka i "förhindra enheter från att synka automatiskt"
Citera
2014-09-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e.
om det startar varje gång du startar datorn så får du gå in på system inställningar > användare > start objekt och ta bort det där ifrån.

andra orsaker till att det startar kan vara att du ansluter ipod/iphone eller ipad med usb kabel, eller att du kommer åt F8/Play tangenten

Edit:

om du inte vill att det ska starta när du kopplar in iphone så kan du gå in på itunes > inställningar > enheter och klicka i "förhindra enheter från att synka automatiskt"

Okej nu hittade jag den och bockade Itunes Helper. Har fixat så F8 knapparna är windows tangenter eller vad man ska säga. Men det verkar fungera nu så tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in