När man riktar lampan mot väggen ser man massor av damm som virvlar runt i luften. Små vita dammstrån. Jag har ganska lite prylar och få utrymmen där damm samlas. Dessutom dammtorkar och städar jag ofta. Slutligen har jag en luftrenare som står på dygnet runt och renar luften. Ändå virvlar det av damm!
Det dammar ju så fort du själv rör dig, eller gardinerna fladdrar eller när du sätter dig i soffan etc etc, så det är omöjligt att få bort allt damm såvida du inte bor i ett sterilt rum och knappt då.
Har du Heppafilter i dammsugaren så hjälper det till något.
Hjälper inte vissa luftfuktare? Har för mig att de joniserar ångan och blabla och binder till sig en del damm och pollen? Ska vara bra om man är allergiker/asmatiker har jag hört.
När man riktar lampan mot väggen ser man massor av damm som virvlar runt i luften. Små vita dammstrån. Jag har ganska lite prylar och få utrymmen där damm samlas. Dessutom dammtorkar och städar jag ofta. Slutligen har jag en luftrenare som står på dygnet runt och renar luften. Ändå virvlar det av damm!
Hur får man bort detta otyg?
Ett vanligt förekommande sätt är att städa regelbundet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!