2014-09-25, 07:08
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Två tonårspojkar dog i ett skottdrama i en villa utanför Uppsala sent i går.
Polisen misstänker att de mördats.
En 16-årig pojke hittades allvarligt skadad i villan och en 17-åring hittades död.
Aftonbladet
Citera
2014-09-25, 07:14
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Onsdagen den 24 september kl. 23.14 larmades polisen till en gård i Västeråker – Dalby området söder om Uppsala med anledning av ett skottdrama i en villafastighet.

I fastigheten anträffades två pojkar, en 16-åring allvarligt skadad och en 17-åring som var död. 16-åringen fördes till Akademiska sjukhuset där han senare avled.
Polisen misstänker att en av pojkarna blivit bragd om livet, och att den misstänkte för brottet troligen själv kan ha berövat sig livet. I nuläget finns fortfarande oklara omständigheter kring händelsen.
Polisen
Citera
2014-09-25, 07:18
Medlem
von Hindenburgs avatar
Ute på landet alltså. Undrar om det är något behandlingshem eller om det handlar om något familjedrama?
Citera
2014-09-25, 07:32
Medlem
filofaxs avatar
"Villa i Västeråker-Dalby" enligt DN. http://www.dn.se/nyheter/sverige/tva...ama-i-uppsala/

Ah, redan nämnt. Förskräckligt.
Citera
2014-09-25, 07:34
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2014-09-25, 07:49
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ute på landet alltså. Undrar om det är något behandlingshem eller om det handlar om något familjedrama?

Jag har vänner som bor där ute. Och av det jag vet så är det enda hemmet som finns där ett äldreboende. Jag ska slå en signal ut idag om jag hinner och fråga vad i helvete som hände.

Känns lagom roligt då en av mina vänner har en tonåring i den åldern, så de lär gå på samma skola om ingen av dem bad att slippa Stenhagen eller Valsätra.
Senast redigerad av Bewnhur 2014-09-25 kl. 07:57.
Citera
2014-09-25, 07:51
Medlem
brajzillas avatar
Hm låter som att det handlar om pappas jaktvapen kanske?
Citera
2014-09-25, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Jag har vänner som bor där ute. Och av det jag vet så är det enda hemmet som finns där ett äldreboende. Jag ska slå en signal ut idag om jag hinner och fråga vad i helvete som hände.

Känns lagom roligt då en av mina vänner har en tonåring i den åldern, så de lär gå på samma skola om ingen av dem bad att slippa Stenhagen eller Valsätra.

Är det ett "sämre" område? Enligt radio var båda pojkarna kända av polisen.
Citera
2014-09-25, 08:08
Medlem
sätter mina slantar på att det är på dalbyhemmet, enligt hemsidan bedrivs det både äldreboende och psykiatrisk vård där.
http://vardochbildning.uppsala.se/sv...Dalbyhemmet-2/
Citera
2014-09-25, 08:13
Medlem
Bushsweedes avatar
Mord/självmord sa de på radionyheterna nu.. 16-åring sköt 17-åring sen sig själv, eller tvärtom..
Citera
2014-09-25, 08:14
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hösten
Är det ett "sämre" område? Enligt radio var båda pojkarna kända av polisen.

Absolut inte. De som bor där ute är barnfamiljer och bönder. Alla känner alla därute. Eftersom att polisen misstänker att det rör sig om först ett mord och sedan ett självmord så blir jag väldigt fundersam på det hela.

Det är inte omöjligt att de är kända av polisen för fylleslagsmål ute på vischan, det brukar kunna hända när tonåringarna kommer tillsammans.

Rattvisaebra kan kanske ha en poäng. Det vet jag inte ännu, men psykiska funktionshinder är ju en konstig beskrivning.
Senast redigerad av Bewnhur 2014-09-25 kl. 08:18.
Citera
2014-09-25, 08:16
Medlem
Bor i den västra delen av "Dalbyrundan" och märkte ingen ökad trafik igår kväll.
Bor så pass nära vägen att jag kan undgå eventuella blåljus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in