Svarar lite på frågor som vissa har här...
Bor inte i Stockholm eller Göteborg...
Ja, jag festar nästan aldrig, ungefär en gång om året i snitt...
Dricker alkohol kanske två gånger om året...
Röker inte...
Knarkar inte...
Snusar inte...
Fattar inte hur folk kan göra alla dessa ohälsosamma saker som kommer förkorta din livslängd...
Dricker kaffe och fikar kanske en gång i veckan...
Är heller inte är med i vare sig föreningar, någon nation eller kår och inte eller deltar ej på sittningar eller pubkvällar.
Gymkort kostar 214 kr i månaden på mitt närmaste gym 300 meter bort som är ett Friskis & Svettis.
Skor brukar vara i två och inte köper man en vinterjacka varje vinter?
I min månadshyra ingår allt, utöver eloch vatten, både bredband och kabel-TV.
Åker hem till hemstaden en gång per termin. Har inte tid för fler gånger. Har 6 timmar hem.
Kan också tilläga att jag bara har 300 m till skolan och 500 m till affären. Så noll transportkostnader.
På mitt program har skolan egen studenlitteratur som kostar några hundra.
Köksredskap kostar under tusen spänn som engångsbelopp.
Tandläkaren? Behöver inte, mina tänder fixade jag till när jag var barn. Varför skulle jag BETALA för att gå till tandläkaren och plåga sig själv?
Nöjen? Bio? Teater? Går aldrig på dessa. Film kollar jag på hemma vid datorn, mycket skönare att kunna käka glass eller något samtidigt utan att trängas bland en massa folk. Har en stor skärm och ett bra ljudkort och brukar ladda ner bluray versionen.
Min fritid består enbart till att hänga med min kompis eller sitta vid datorn på internet eller ta promenader då och då. En vanlig helg kan tillbringas vid datorn utan att gå ut en ända gång.
Men sådan är jag.