• 1
  • 2
2014-09-24, 23:35
Medlem
dafis avatar
Jag har sedan ett tag tillbaka uppmärksammat att larran och Ågren inte längre gör några framträdanden tillsammans. Inte heller retweetar dom varandra eller ens följer varandra på varken insta, twitter eller fejjan.

Så sent som idag lyssnade jag till timbuktus senaste och hörde orgen lägga att mbma var slut och att han lämnat på samma perrong han började på.

Någon som vet något?

/ nyfiken och besviken
Citera
2014-10-07, 10:37
Medlem
dafis avatar
Någon måste veta något?
Citera
2014-10-08, 12:22
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
MBMA som grupp har ju varit typ nedlagd i flera år nu. Det närmsta man kommer är väl när både PST/Q och Organismen gästar på samma låt. Det finns ju mycket som DJ large inte producerat av dem på senare år om jag inte missminner mig.
Citera
2014-10-10, 12:53
Medlem
Stormakts avatar
Är väl nästan lika bra, organismen har väl inte gjort nåt bra sen versioner vol.2? Large kan gott ge sina beats till nån som faktiskt försöker göra bra texter
Citera
2021-11-26, 07:00
Moderator
evilhoneys avatar
Ordentlig bump, jag vet, men jag kom att tänka på detta när jag såg DJ Large på på Gatuslang Bars och det kändes lite stelt när baren han läste var Ågrens. https://youtu.be/9CVCayX1sTQ?t=215

Kom då att tänka på vad jag läste i Roffe Ruffs tråd där det framkom att även han och Organismen brutit. Börjar här (FB) Roffe Ruff aka Roffe the Ruffler.... Vem?
Citat:
Ursprungligen postat av JahappDetVarDet
Hmm surfade in på allvetande Twitter idag och verkar som Roffe raderat all musik han gjort med Organismen (iaf allt som låg upplagt på spotify), någon som har en aning om varför?!

Enligt Roffe själv på twitter så citerar jag:
"Alla låtar där jag gästar Organismen och vice versa är nedplockade på min begäran..."

Det är även så pass långt att Roffe lagt upp en ny version av låten "Dramastan" där gästversen bytts ut från Organismen till Rico Won.
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Alla i den kretsen, roffe, hela dbs-gänget utom marke och öris har klippt med ågren pga det han gjorde mot peshi när dom försökte igen. Att hon ens gav han en till chans efter sist är dårskap men hon lärde sig nog denna gången.
Den HÅRDA vägen.
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Kan du inte utveckla det där? Det måste väl vara över 10 år sedan isåfall? Han har väl haft sin nya hur länge som helst nu? Och mig veterligen höll DBS på några år efter det?

Han ska ju iallafall ha bråkat med Large 2014 om något som gjort att dom inte samarbetar längre. Men det känns som det du beskriver måste vara senare för annars väntar man ju inte så här många år och sen ber vederbörande att plocka ner låtar?
Vad hände då? Vad har hänt nyligen?
Citera
2021-11-26, 22:01
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Ordentlig bump, jag vet, men jag kom att tänka på detta när jag såg DJ Large på på Gatuslang Bars och det kändes lite stelt när baren han läste var Ågrens. https://youtu.be/9CVCayX1sTQ?t=215

Kom då att tänka på vad jag läste i Roffe Ruffs tråd där det framkom att även han och Organismen brutit. Börjar här (FB) Roffe Ruff aka Roffe the Ruffler.... Vem?

Vad hände då? Vad har hänt nyligen?

Det finns ett Q&A-klipp på Organismens Patreon där han pratar om det hela. Det är ganska så ytligt och inte ingående om vad bråket handlade om, utan bara att dom bråkat. Vore intressant att veta, men det är nog locket på från båda håll.
Citera
2021-11-28, 08:39
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det finns ett Q&A-klipp på Organismens Patreon där han pratar om det hela. Det är ganska så ytligt och inte ingående om vad bråket handlade om, utan bara att dom bråkat. Vore intressant att veta, men det är nog locket på från båda håll.
Verkar så, konstigt att det hålls då det verkar var flera som satt ner foten mot honom på sistone.
Citera
2022-03-07, 16:11
Medlem
Ulo2000s avatar
Känns som att alla gamla kollegor har tagit avstånd ifrån honom. Vad hände med DBS, Yemi, Daltone och ledighetsmaskinen egentligen? Måste röra sig om pengabråk eller något liknande? Skumt att inget sipprat ut ännu.
Citera
2022-03-29, 11:56
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Känns som att alla gamla kollegor har tagit avstånd ifrån honom. Vad hände med DBS, Yemi, Daltone och ledighetsmaskinen egentligen? Måste röra sig om pengabråk eller något liknande? Skumt att inget sipprat ut ännu.
Undrar över detta också. Synd att det alltid ska tjafsas om pengar och annat inom musiken hela tiden.

Vad hände mellan Organismen och Peshi?

Vad hände mellan Organismen och Roffe!?
Citera
2022-03-29, 13:11
Medlem
ost-e-knarks avatar
Jag vill minnas från en pod med pstq att det handlade om hur Johan organismen hade behandlat en tjej.
Citera
2022-05-23, 13:25
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Jag vill minnas från en pod med pstq att det handlade om hur Johan organismen hade behandlat en tjej.

intressant. vet du vilken pod?
Citera
2022-05-23, 15:25
Medlem
Minns deras gamla samarbeten och säkert kommande istället för att rota i småskit utan större betydelse. Alla utvecklas i sin takt och när allt stämmer kommer fruktsamma arbeten att blomstra, så chilla...

Tänk istället och lyssna på Organismen special i Kärleksattacken, bara njut.
https://www.youtube.com/watch?v=NXE74jmvnBY

Johans kanal har lagt ut det senaste och flera tidigare utgivna album, se videor och spellistor.
https://www.youtube.com/user/organismenTV/playlists
Senast redigerad av krumeluns 2022-05-23 kl. 15:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in