2014-09-24, 20:18
Medlem
bloodbrothers avatar
Senast redigerad av bloodbrother 2014-09-24 kl. 20:46.
Citera
2014-09-24, 20:27
Medlem
dreggells avatar
Bryter du kontraktet så har även dom rätt till det.

bad bad bad
Citera
2014-09-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodbrother
Hej!

Sa upp mig ifrån mitt förra jobb på semestern då jag mådde psykiskt dåligt av det.
Hade 1 månads uppsägningstid men den struntade jag i då jag redan hade fått ett mycket bättre och betydligt mer välbetalt jobb.

Hade dock 5 semesterdagar och 32 timmars arbetstidsförkortning kvar, och som ni kan se på den sista lönespecen (September månad) så är utbetalningen endast ~800SEK. Min fråga är har dom räknat rätt? För jag vet att dom räknat vajsing förr.

Känns som jag iaf borde få ut mina semesterdagar + ATK'n?

Lön 1 (med sem+ATK):
http://www.ladda-upp.se/bilder/wvmrjtiyswavld/

Lön 2 (sista som landade i lådan idag):
http://www.ladda-upp.se/bilder/svcdiqwyuwntvg/

Mvh

är du på riktigt???
du tycker det var ok av dig att ej fullfölja ditt åtagande på jobbet dvs skita i jobbet en månad. och sedan gnäller du på att du ej får lön.....
vilket turbo pucko du verkar vara..

men som svar på frågan så skulle jag gissa på att den arbetsmånaden du uteblev har dom tagot från din semester och arbetstidsförkortning. och sen tog dom säkert lite extra för "sveda och värk". och det är ingen idé att du gör polis sak av detta då du själv kommer få en anmälan på dig från arbetsgivaren....

gissar på att du är förr på 1990 talet någon gång. det är den hittills mest upfuckade generationen som funnits.
Citera
2014-09-24, 20:42
Medlem
rolemodels avatar
Fan finns det inga moderatorer längre på forumet som kan låsa troll trådar?!

FÖr du kan väl på fullaste allvar inte ställa detta som en seriös fråga?

Vart tror du de tagit ersättning för från den månad du sket i att gå till jobbet?

Nää. Jag stämplar troll, om du är på riktigt, så ja, då är det rätt sorgligt :/
Citera
2014-09-24, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
är du på riktigt???
du tycker det var ok av dig att ej fullfölja ditt åtagande på jobbet dvs skita i jobbet en månad. och sedan gnäller du på att du ej får lön.....
vilket turbo pucko du verkar vara..

men som svar på frågan så skulle jag gissa på att den arbetsmånaden du uteblev har dom tagot från din semester och arbetstidsförkortning. och sen tog dom säkert lite extra för "sveda och värk". och det är ingen idé att du gör polis sak av detta då du själv kommer få en anmälan på dig från arbetsgivaren....

gissar på att du är förr på 1990 talet någon gång. det är den hittills mest upfuckade generationen som funnits.

Tragiskt men sant.
Senast redigerad av Penkaz 2014-09-24 kl. 20:57.
Citera
2014-09-24, 20:49
Bannlyst
Skillnaden mellan troll och 90-talisterna är att 90-talisterna menar allvar med sina, i andras ögon, trolltrådar.
Citera
2014-09-24, 20:52
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Skillnaden mellan troll och 90-talisterna är att 90-talisterna menar allvar med sina, i andras ögon, trolltrådar.

Dagens sannaste ord!

Nu har TS tagit bort sin post. Alltså var han fanimej på riktigt! Haha

Hur lyckas en sån person fungera överhuvudtaget? Har han/hon hjälp med att sätta ena foten framför den andra för att förflytta sig?
Citera
2014-09-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt

true story
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in