• 4
  • 5
2014-09-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Jag tror att du är mattelärare som testar en av dina provfrågor på flashabck. Känner igen det där lite luriga sättet att skriva och att presentera problemet, från när jag själv gick i skolan. Återkom och berätta hur det gick i klassen. Vad svarade dina elever på frågan? Och är du på riktigt, vilket jag finner mindre sannolikt, behöver du förmodligen gå om grundskolan.

Inte särskilt troligt men måste säga att detta måste vara den bästa läsningen på ett par dagar. TS måste vara en rktig lirare haha.
Citera
2014-09-25, 16:05
Medlem
DirtyNorths avatar
Fyfan för TS, vilken fitta du är! Du har insett att du har gjort fel men du kan inte ta det som en man och be om förlåtelse för att du gjort fel utan du måste lura honom så han tror att han gjort fel fast det är du!?
Glad att jag inte har dig som vän!
Citera
2014-09-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Jack-Company
Du ber såklart om ursäkt och lovar att du ska förbättra ditt beteende och tänka efter nästa gång. Du kanske ska gå över till honom med ett sexpack öl eller kanske tillochmed erbjuda 250:- tillbaka. Beror på hur pass hårda ord som sagts när ni bråkade.
han har bara gett mig 250 kr om jag ger han 250 kr är jag back 250 totalt. då har jag betalat 1000 han 500

det blir också fel räknat
Citera
2014-09-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmasen99
Vet inte hur mycket du tjata på honom men det smartaste är att säga att du räknade fel och att ni hade betalt lika.
ska ligga lågt ett tag

bättre att få det som att han lurat mig än att erkänna felet. då blir det win-win, det blir rättvist för honom då han betalat som han skulle, inte mer, och det blir rättvist för mig då jag fortfarande kan skylla bråket och tjaffset på honom.

win-win
Citera
2014-09-25, 20:11
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper1891
Nog för att du verkar IQ-befriad men när du berättade det här för din farsa reagerade inte han heller på dina beräkningar?

Äpplet faller inte långt ifrån trädet, uppenbart.
Citera
2014-09-25, 20:38
Medlem
MsFortunas avatar
Haha jag dör
Citera
2014-09-25, 22:04
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMantana2
Tänkte inte så.

ska jag säja till han att jag skämtade eller ska jag fortsätta där jag stannade och bejära 250 kr till men säga att vi planerade att festen skulle gå på 2000 kr istället? då får jag rätt och han fel

Varför blev du helt plötsligt sämre på svenska?
Citera
2014-09-25, 22:17
Medlem
smutsomirs avatar
Fick ett privat mess från TS.

"bete dig som en männsika eller sluta skriv kuksugare "

Citera
2014-09-25, 22:49
Medlem
Citat:
han har bara gett mig 250 kr om jag ger han 250 kr är jag back 250 totalt. då har jag betalat 1000 han 500

det blir också fel räknat

Vad är viktigast när det kommer till rätt och fel i din situation? Matematik eller vänskap? Jag menade såklart att du erbjuder stryka 250:- för att betett dig som en idiot. I försoningens, halvt pinsamma kompiskärleks, stund som kan uppstå så kanske han tackar nej men kommer i alla fall att se din gest som ett ångertecken.

Huruvida det kan ses som att du köper dina kompisar beror givetvis vilken relation ni har. För mig hade det känts bra bara jag blev förlåten, men jag är väldigt säker på att ingen kompis till mig hade tagit emot pengarna. Kanske har ni stärkt banden efter det här och du har vuxit som människa.

Jag tror mest på några bärs och en redig ursäkt!

Citat:
ska ligga lågt ett tag

bättre att få det som att han lurat mig än att erkänna felet. då blir det win-win, det blir rättvist för honom då han betalat som han skulle, inte mer, och det blir rättvist för mig då jag fortfarande kan skylla bråket och tjaffset på honom.

win-win

Men sluta bete dig som en barnrumpa. Antingen hittar du bara på allt det här, annars så borde du inse att det är ditt fel och stå för konsekvenserna. Hur som helst så postar jag ändå mitt inlägg, med hopp om att någon annan i samma sits kanske tar mitt råd som vägledning.
Citera
2014-09-25, 23:33
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Tänkte inte så.

ska jag säja till han att jag skämtade eller ska jag fortsätta där jag stannade och bejära 250 kr till men säga att vi planerade att festen skulle gå på 2000 kr istället? då får jag rätt och han fel

Vill du göra vad du tror är macho så kan du insistera på att få mer pengar.
Vill du göra det som är macho på riktigt så kan du säga till honom att du tänkte fel.
Citera
2014-09-26, 17:35
Medlem
Citat:
ska ligga lågt ett tag

win-win

Du. Är. Dum. I. Huvudet.

Hur kan du ens ha vänner?
Jag slängde en fest i helgen där jag bjöd på kräftor, hyrde tält, pyntade, akvavit etc. för 11 personer...
11 PERSONER!!!
Inte krävde jag en krona utav någon och det var den bästa festen på länge (efter vad vi minns :P )

För att sätta det i perspektiv så har jag inget jobb utan lever på a-kassa och småjobb, att tjafsa om 250kr när polaren har det knapert är vidrigt i mina ögon...
Och om man DESSUTOM är efterbliven och inte kan simpel mattematik eller erkänna sina egna misstag så gör det ju bara saken än mer sorglig

Ska du ens försöka hamna i gott ljus hos någon av dina vänner så kirrar du en EPISK överraskningsfest på din bekostnad för din stackars vän när han fyller eller dylikt.
DÅ KANSKE folk ändrar uppfattning om dig såvida du inte lyser av falskt sken eller använder det som motargument i kommande tjafs...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in