Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMantana2
Tänkte inte så.

ska jag säja till han att jag skämtade eller ska jag fortsätta där jag stannade och bejära 250 kr till men säga att vi planerade att festen skulle gå på 2000 kr istället? då får jag rätt och han fel

Du ber såklart om ursäkt och lovar att du ska förbättra ditt beteende och tänka efter nästa gång. Du kanske ska gå över till honom med ett sexpack öl eller kanske tillochmed erbjuda 250:- tillbaka. Beror på hur pass hårda ord som sagts när ni bråkade.
Citera
2014-09-24, 18:08
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Det sägs att låna ut pengar förstör vän skapen, något jag tyvär också råkat för.

För ett par veckor sen skulle vi ha fetaste festen tillsammans, vi skulle dela på kostnaden. Jag la ner 1000 kr han la ner 500 han sa att han skulle betala tillbaka. Nu ger han mig bara 250 och säger att det räcker, efter tjaffs ber han mig dra åt helvete och jag ber honom ***** sin mamma. vi började bråka lite men våra polare kom emellan.

han vägrar svara nu och är fortfarande skyldig mig 250 kr, vad ska jag göra? Beställa massa saker onödiga saker på hans namn o adress så att han iaf får betala ngn 250 kr? Ta upp det med gemensamma kompisar?
tack för att du levandegör problemen med dagens skolsystem med betyg i sexan, surfande på iphone istället för att lyssna på läraren mm mm mm mm mm mm. gissar på att du fick IG i matte. du bjöd på ett gott skratt i alla fall!
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2014-09-24 kl. 18:12.
Citera
2014-09-24, 18:36
Medlem
BIRDIE13s avatar
Mirri, gå och rök lite spice, se över totalkostnaden på festen och räkna igen. Får du inte till det återgår du till spicet.
Citera
2014-09-24, 19:04
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Tänkte inte så.

ska jag säja till han att jag skämtade eller ska jag fortsätta där jag stannade och bejära 250 kr till men säga att vi planerade att festen skulle gå på 2000 kr istället? då får jag rätt och han fel

Du ska ju såklart berätta att du räknat fel, och sen ber du om ursäkt.
Citera
2014-09-24, 19:44
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Tänkte inte så.

Fega kräk som ljuger för sina vänner.

Om jag varit du skulle jag be om ursäkt och bjuda på middag. Efter det göra om mellanstadiematten.
Citera
2014-09-24, 20:52
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Tänkte inte så.

Nej, du ska vara en man och erkänna att du hade fel och be om ursäkt.

Det spelar väl ingen roll om det var planerat att festen skulle kosta 2000 kr, nu gjorde den inte det. Han är inte skyldig dig ett öre oavsett hur du vänder och vrider på det.
Citera
2014-09-24, 22:06
Medlem
Citat:
Det sägs att låna ut pengar förstör vän skapen, något jag tyvär också råkat för.

För ett par veckor sen skulle vi ha fetaste festen tillsammans, vi skulle dela på kostnaden. Jag la ner 1000 kr han la ner 500 han sa att han skulle betala tillbaka. Nu ger han mig bara 250 och säger att det räcker, efter tjaffs ber han mig dra åt helvete och jag ber honom ***** sin mamma. vi började bråka lite men våra polare kom emellan.

han vägrar svara nu och är fortfarande skyldig mig 250 kr, vad ska jag göra? Beställa massa saker onödiga saker på hans namn o adress så att han iaf får betala ngn 250 kr? Ta upp det med gemensamma kompisar?

Citat:
Tänkte inte så.

Du behöver nog inte oroa dig för att han vill bli din polare igen, beror ju lite på vilket ord på 5 bokstäver du bad honom att göra med sin mamma.
Du kan inte räkna, du ljuger hellre än ber om ursäkt, du ber honom att ***** sin mamma. Det är tre egenskaper som inte många tycker är helt ok, speciellt inte alla tre tillsammans!

Tycker du ska fokusera på att lära dig räkna och stava innan du skaffar fler "polare". Tyvärr går inte heder och ärlighet lära sig på samma lätta sätt!
Citera
2014-09-24, 23:02
Medlem
fiskmasen99s avatar
Citat:
Tänkte inte så.

Vet inte hur mycket du tjata på honom men det smartaste är att säga att du räknade fel och att ni hade betalt lika.
Citera
2014-09-24, 23:55
Medlem
Alkaloidens avatar
Jag ser det som så att om ni har kommit överens om att ni ska dela på en avgift.

Kostnaden blir 500 + 1000 = 1500

Så kan man sätta en brytpunkt på 750, då av dina 1000kr så lånar du ut 250kr.
Du har då 750kr, och din 'kompis' har 750kr, ni har för tillfället lagt lika mycket pengar och din vän är skyldig dig 250kr, som du nu har fått tillbaka?

Förstod jag dig rätt eller var planen att ni skulle lägga 1000kr vardera, du lade 1000kr han 500 och du lånade ut ytterligare 500kr varav han har givit dig hälften av den utlånade summan?
Citera
2014-09-25, 00:30
Medlem
sneakydudes avatar
Tror den första kandidaten till det för tillfället vilande projektet är klar.
Citera
2014-09-25, 07:15
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
Tänkte inte så.

Men fy fan va fittigt. Gör oss alla en tjänst och håll dig till dig själv.

Edit: För hade du varit min polare hade inte ett 6-pack öl räckt. Kommer ihåg när en polare skrek på mig när jag kom innanför dörren "FAN VA DU ÄR FITTIG. JAG HAR RINGT 10 GÅNGER MEN ÄNDÅ SVARAR DU INTE. JAG SÅG JU FÖR FAN ATT DU HÖLL PÅ O FIPPLA MED TELEFONEN NÄR JAG RINGDE (Stod utanför fönstret och ändrade låt)

Jag bad honom lugnt att kolla min telefon och telefonlistan, inget där. Han testade även ringa den för att "bevisa" att jag ljög. Inga signaler gick fram.

Han skämdes och bad om ursäkt men efter den dagen har jag inte pratat med honom. Detta var inte en enskild händelse som gjorde att jag slutade umgås med honom, utan detta var en historia bland 20 andra liknande. Men tycker du påminner om honom och jag blir förbannad när jag läser din tråd, din snåla j*vel
Senast redigerad av eilahtan 2014-09-25 kl. 07:20.
Citera
2014-09-25, 07:31
Medlem
Nog för att du verkar IQ-befriad men när du berättade det här för din farsa reagerade inte han heller på dina beräkningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in