2014-09-23, 17:00
Medlem
Vindlings avatar
Håller på med en del försäljning och tänkte fylla på mitt lager med fällknivar av denna typen:
http://x.co/5Wcmz samt två andra snarlika modeller.
100 st av varje modell.

Som ni ser är priset för 1st $13
Kinesen som jag ska handla dessa av föreslog priset $11st om jag köper 300st, frakt ingår.

Jag vill veta hur mycket jag kan pruta ner detta pris. Hur långt ner tror ni kan jag pressa honom? Knivarna är alltså av ett okänt kinamärke och i basic 440C stål får man anta.

Uppskattar all hjälp!
Citera
2014-09-23, 17:05
Medlem
ex69-dtrs avatar
Runt 9$ styck vore väl rimligt.
Hur har du tänkt med tullen? Har svårt att tro att 300 knivar slinker igenom utan att dom reagerar.
Citera
2014-09-23, 17:16
Medlem
Ja, runt 9 borde du kunna få ned det till. Om han själv föreslog 11 så vet du att det finns en del marginal i det.
Citera
2014-09-23, 17:20
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Runt 9$ styck vore väl rimligt.
Hur har du tänkt med tullen? Har svårt att tro att 300 knivar slinker igenom utan att dom reagerar.

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ja, runt 9 borde du kunna få ned det till. Om han själv föreslog 11 så vet du att det finns en del marginal i det.

Har aldrig haft problem med tullen förr även vid liknande kvantiteter. Det är ju inga bajonetter.
Ska jag kanske föreslå $7 och se vad han säger?
Citera
2014-09-23, 17:25
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindling
Har aldrig haft problem med tullen förr även vid liknande kvantiteter. Det är ju inga bajonetter.

Ja, gör det. Du kan ju inte få så mycket mer än ett nej.
Citera
2014-09-23, 17:30
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Ja, gör det. Du kan ju inte få så mycket mer än ett nej.

Eller tror du jag kan gå ännu lägre? Man vill ju inte verka oseriös dock.
Citera
2014-09-23, 19:03
Medlem
Citat:

Jag hade tänkt $6. Men $7 + 20 extra knivar för garantiutbyte om någon av dessa 300 går sönder. Då har du täckning för din RMA hantering.
Citera
2014-09-23, 20:14
Medlem
IHateThisPlanets avatar
haha 110 spänn för en plastbit 17 kroner styck på sin höjd men d kommer den ju aldri gå me på då den vet att dom kostar 250 här. 57kr/styck kanske vore rimligt, 75?
Citera
2014-09-24, 21:56
Medlem
Vindlings avatar
Skrev detta till säljaren:

Citat:
Hello! I have considered your offer and came to the conclusion that for this quantity a total price of $2000 for all 300 knives would be suiting. This is taking into consideration my experience of prices offered from other sellers in the same area as well as the costs that will land on me if you send with FedEx (infamous for their high tax and handling charges here in Sweden). (Det med fedex är sant. Har flera gånger fått saltade och oväntade räkningar från dem )

If you can accept this price I am willing to proceed right away with the purchase.

Best Regards

[********]
Citera
2014-09-25, 11:40
Medlem
Vindlings avatar
Säljaren gick med på det direkt. Ger mig känslan av att jag nog kunde gått ner ännu mer.
Citera
2014-09-27, 12:42
Medlem
Vindlings avatar
Fick honom att sänka till $1500 (sa att jag fått kontakt med en annan billigare säljare). Kör på det nu även om jag kanske kunnat sänka priset ännu mer.
Citera
2014-09-27, 13:01
Medlem
Itons avatar
Citat:
Fick honom att sänka till $1500 (sa att jag fått kontakt med en annan billigare säljare). Kör på det nu även om jag kanske kunnat sänka priset ännu mer.

bra jobbat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in