Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.ester
Jag tror vi underskattar dessa polska läkare. Letade efter vet. till min egen samt syrrans katt för kastrering och hittade ett ensamt telefonnr på någon ljusskygg sajt. Telefontid endast ons + fre 14-16.30 också.
Några dar senare står vi i en gammal tvättstuga i en villa och en polsk dam med knacklig svenska plockade bort bollarna på kissarna på 30min och 1000kr (2xfemhundringar, inget kvitto). Gick utmärkt

Och du tycker inte att det är någon skillnad på att göra ett cm-långt snitt igenom hud och underhud, ta fram två testiklar ur en pung, knyta av ett litet blodkärl och låta självläka,
eller att öppna bukhålan, ta bort ett stort blodförsörjt organ (livmodern) och äggstockar, även dessa med kraftiga blodkärl. Det är inte helt ovanligt att dessa ligaturer glider eller lossnar, med invärtes blödningar som följd. Nej förmodligen inte. Billigt är bra, gratis är bättre.
Och vad gör du om katterna får en infektion i såret för att den polska damen inte har tillgång till sterila instrument eller slarvar med aseptiken?
Tar du dom 400? kronor du sparat och köper antibiotika på någon nätsajt?