2014-09-27, 10:35
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBean
Personligen tycker jag det är onödigt att dom ska sova ett par timmar extra. Ju tidigare dom är uppe efter operationen desto bättre för både cirkulation och blodtryck. Ger man dom bara ordentligt med smärtlindring, opioider, så vaknar dom oftast både snabbt, lugnt och smärtfritt.

Fråga även om hunden är intuberad under ingreppet, och om den får syrgas och intravenöst dropp.

Är svaret nej på en av dessa frågor så skulle jag inte göra det.

Det är också trevligt att kunna övervaka syresättning, blodtryck och andra parametrar.
Hon pratade om något intravenöst; men jag fattar inte så mycket av dessa termer, så jag vet ju inte vad jag pratar om egentligen.
Citera
2014-09-27, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Hon pratade om något intravenöst; men jag fattar inte så mycket av dessa termer, så jag vet ju inte vad jag pratar om egentligen.

Sorry.

Fråga om hunden får en tub i luftstrupen.
Om den får andas extra syre när den är sövd,
och om den får något dropp.

Eller så struntar du i det och bokar in henne för operation. I de allra flesta fall går det ju faktiskt bra, det är bara jag som personligen vill ha det bästa för mina djur, även om det är lite dyrare. Jag skulle inte förlåta mig själv om något går snett.

Jag antar att du läst in dig på både fördelar och nackdelar med att kastrera din tik?
Citera
2014-09-27, 12:30
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBean
Sorry.

Fråga om hunden får en tub i luftstrupen.
Om den får andas extra syre när den är sövd,
och om den får något dropp.

Eller så struntar du i det och bokar in henne för operation. I de allra flesta fall går det ju faktiskt bra, det är bara jag som personligen vill ha det bästa för mina djur, även om det är lite dyrare. Jag skulle inte förlåta mig själv om något går snett.

Jag antar att du läst in dig på både fördelar och nackdelar med att kastrera din tik?
Jo, jag bokar in mig, det är rätt mycket pengar att spara.
För mig finns inget alternativ till kastration, dels har hon jobbiga löp, och dels har jag en kastrerad hanhund som är ett rent sexmonster, så det funkar inte som det är nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in