• 1
  • 2
2014-09-23, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset strip
Så är det, om man ändå kunde vara bättre på att se saker och ting ut perspektiv, och inte bara dynga runt i sin egen tillvaro. Aldrig är man nöjd...men ingenting för mig kan vara allt för en annan.

Om du inte är nöjd kan du försöka rannsaka dig själv och dina begär. Vad är det du eftersträvar, egentligen? Och är det någonting du verkligen vill ha, som skulle göra dig eller andra lyckligare, eller på andra sätt förbättra situationen i tillvaron? Om inte så är det ju onödigt att inte vara nöjd p.g.a. begär man ändå inte har något större behov av att uppfylla.
Citera
2014-09-23, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Om du inte är nöjd kan du försöka rannsaka dig själv och dina begär. Vad är det du eftersträvar, egentligen? Och är det någonting du verkligen vill ha, som skulle göra dig eller andra lyckligare, eller på andra sätt förbättra situationen i tillvaron? Om inte så är det ju onödigt att inte vara nöjd p.g.a. begär man ändå inte har något större behov av att uppfylla.

Så är det rent logiskt, och en sådan tanke kan hjälpa en på traven. Samtidigt låter du som en självförverkligandebok, det finns såklart oändligt många nyanser i det där.
Citera
2014-09-23, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset strip
Samtidigt låter du som en självförverkligandebok (självhjälpsbok)

Det var inte min avsikt att göra!
Citera
2014-09-23, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Det var inte min avsikt att göra!

Ingen fara . Tråden gled iväg lite.
Citera
2014-09-23, 09:15
Medlem
Tänk också på att en burk kan vara mycket mer användbar än en krona. Du kan använda den som en kärl att förvara/äta mat i, du kan använda den för att samla in mer pengar, the sky is the limit. Det ända du kan göra med en krona är att singla slant och hålla i den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in