• 1
  • 2
2014-09-22, 23:22
Medlem
Gav en tomburk till en hemlös som log stort, varför gjorde han det?
Citera
2014-09-22, 23:39
Medlem
Gridiots avatar
Pantpengar! PP!
Citera
2014-09-22, 23:45
Medlem
Shadowcrafts avatar
Skämtar du med mig? Ja, vafan tror du? Varför gav du han burken, för att göra han ledsen?
Citera
2014-09-22, 23:58
Medlem
Påminner om vilket forum vi befinner oss i. Hemlöshet är inte sammankopplat med glädje vilket ett stort leende är. Han kunde tagit emot burken utan att le?
Citera
2014-09-23, 00:20
Medlem
ex69-dtrs avatar
Antagligen för att han blev 1 kr mindre fattig. Varför gav du bort burken om du inte ens är medveten om varför han vill ha den?
Citera
2014-09-23, 00:31
Medlem
Förstår ju varför han behöver pengarna såklart. Är inte det jag är ute efter. Vad tror ni gör att orkar le i hans situation? Det finns folk som har "mycket mer" som inte orkar le alls
Citera
2014-09-23, 00:38
Medlem
Vikilitas avatar
Ett leende från en tiggare betyder Tack. Det är så man brukar göra när man inte pratar samma språk...
Och tacket/leendet betyder nog "Tack för att du ser mig!" snarare än "Ååh en krona!" .....
Citera
2014-09-23, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset strip
Förstår ju varför han behöver pengarna såklart. Är inte det jag är ute efter. Vad tror ni gör att orkar le i hans situation? Det finns folk som har "mycket mer" som inte orkar le alls
haha asså va
Citera
2014-09-23, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikilita
Ett leende från en tiggare betyder Tack. Det är så man brukar göra när man inte pratar samma språk...
Och tacket/leendet betyder nog "Tack för att du ser mig!" snarare än "Ååh en krona!" .....

"Tack för att du ser mig" biten tror jag du har helt rätt i. Tror inte ens man kan inbilla sig känslan av att inte vara värd något, känsla av misslyckande, skam osv. i att vara hemlös.
Citera
2014-09-23, 01:26
Medlem
Vikilitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset strip
"Tack för att du ser mig" biten tror jag du har helt rätt i. Tror inte ens man kan inbilla sig känslan av att inte vara värd något, känsla av misslyckande, skam osv. i att vara hemlös.

och därmed har du svarat på din fråga alldeles själv ;-)
Citera
2014-09-23, 01:32
Medlem
Enbart den självförsörjande eller på andra sätt oberoende personen kan unna sig att i alla sammanhang se surmulen ut! Ett leende är en indikation på uppmuntran och kontaktsökande; och tiggaren ville initiera kontakt för att eventuellt få en allmosa.

Tänk så bra vi människor kan kommunicera med varandra, ändå. Även utan verbala yttranden.
Citera
2014-09-23, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Enbart den självförsörjande eller på andra sätt oberoende personen kan unna sig att i alla sammanhang se surmulen ut! Ett leende är en indikation på uppmuntran och kontaktsökande; och tiggaren ville initiera kontakt för att eventuellt få en allmosa.

Tänk så bra vi människor kan kommunicera med varandra, ändå. Även utan verbala yttranden.

Så är det, om man ändå kunde vara bättre på att se saker och ting ut perspektiv, och inte bara dynga runt i sin egen tillvaro. Aldrig är man nöjd...men ingenting för mig kan vara allt för en annan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in