2014-09-22, 21:53
Medlem
Funderade på om det är okej att vara medlem i två stycken föreningar samtidigt inom samma idrott? Detta eftersom jag kommer vara bosatt på olika orter under en period och ingen av föreningarna verkar vara pigga på att ge en tillgång till lokalerna utan att vara medlem, vilket ändå verkar rimligt. Men är det tillåtet rent praktiskt? Kan jag välja att tävla för vilken jag vill? Blir det knas för dem med LOK-stöd etc? Vi pratar om individuell idrott ifall det har betydelse.
Citera
2014-09-22, 22:02
Citat:
Ursprungligen postat av Zaaba
Funderade på om det är okej att vara medlem i två stycken föreningar samtidigt inom samma idrott? Detta eftersom jag kommer vara bosatt på olika orter under en period och ingen av föreningarna verkar vara pigga på att ge en tillgång till lokalerna utan att vara medlem, vilket ändå verkar rimligt. Men är det tillåtet rent praktiskt? Kan jag välja att tävla för vilken jag vill? Blir det knas för dem med LOK-stöd etc? Vi pratar om individuell idrott ifall det har betydelse.

LOK-stöd får föreningen bara när du är där, så det kan inte vara något problem, eftersom du inte kan vara på två ställen samtidigt.
I de lagsporter jag känner till får du vara medlem i hur många föreningar som helst men endast tävla för en klubb. Men medlemsskap ger inte direkt tävlingsrättigheter.
Jämföra med golf som är en individuell idrott kanske går också, du kan vara medlem i hur många klubbar som helst, men får endast representera en klubb under en säsong. Om inte klubbyte registreras förstås.
Citera
2014-09-22, 23:00
Medlem
Tack för svaret! Då borde det ju inte vara några problem. Kom dessutom på att för tävlande krävs en tävlingslicens och då är det ju bara att jag löser det för den klubb jag vill representera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in