2014-09-22, 13:56
Medlem
Jag dricker två till tre protien shakes om dagen och det blir ett jäkla blandande hela tiden, dricker det som extra måltider då jag annars bara äter två "riktiga" mål om dagen.

Iallafall, går det att typ köpa ett mjölkpaket och sedan blanda ihop proteinpulvret direkt i mjölkpaketet så att när man vill ta sig en shake så är det bara att öppna och hälla upp i ett glas?

Blir typ Whey 80 gammalt snabbt eller håller det några dagar?

Någon som vet?
Bara seriösa svar tack, skulle underlätta vardagen mycket om man slapp blanda shakes varje dag haha
Citera
2014-09-22, 14:04
Medlem
KukKluxKlans avatar
Är det inte bara pulver + vatten hur jobbigt är det på en skala? :-B
Citera
2014-09-22, 14:06
Medlem
Har aldrig testat själv, men tror mycket väl att det skulle kunna fungera. Testa att blanda en portion i en shaker och låt den stå i kylen över natten.

Angående att blanda i proteinet i mjölkpaketet så tror jag att det kan vara lite klurigt. Om nu protein är en sådan tillsats som ökar volymen på en vätska med vilken det blandas så kan det vara svårt att få i så mkt protein du vill ha. Dessutom tror jag att det är svårt att skaka om och blanda proteinet i en kartong.

Jag skulle ha satsat på att köpa två 700 ml shakar och blandat mjölk och protein i dem och låtit de stå i kylen.

Återkom gärna och berätta hur det gick!
Citera
2014-09-22, 14:13
Medlem
Riddarhusets avatar
Lite mjölkbaserad gör att den kanske inte håller sig mer än 7-8 dagar. Hur som helst avgör du det genom att smaka och lukta. Inget farligt
Citera
2014-09-22, 14:25
Medlem
ex69-dtrs avatar
Lär väl fungera men du kommer ju ändå få skaka. En del av pulvret kommer lägga sig på botten.
Tar ju ca 1 minut att göra en shake, så förstår inte riktigt hur det kan vara ett problem!
Citera
2014-09-22, 14:33
Medlem
Ska blanda ordning och låta stå över natten i en 700ml shaker nu, får se hur det blir och smakar imorgon!

Men proteinet blir inte gammalt om det är utspätt med vatten eller mjölk och står två tre dagar eller mer?

Brukar ju vara rätt viktigt att förvara proteinpulver i täta förpackningar/burkar osv när det är torrt?

@KukKluxKlan
det är kanske inte så jätte jobbigt egentligen men kräver endå sin lilla tid om man ska hålla rent efter sig och så
Har man det färdigblandat så är det ju bara att hälla upp i ett glas, dricka och klart!
Citera
2014-09-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Lär väl fungera men du kommer ju ändå få skaka. En del av pulvret kommer lägga sig på botten.
Tar ju ca 1 minut att göra en shake, så förstår inte riktigt hur det kan vara ett problem!

Jo men t.ex. man går upp på kvällen och vill äta/dricka något och orkar inte göra sig en macka så är det bara att hälla upp en shake, dricka den och gå och lägga sig igen

istället för att man ska behöva plocka med proteinpulvret, leta fram en shaker, hälla i mjölk och pulvret, skaka shakern, plocka undan allt och sen blir det ofta lite spill osv
blir mer jobb än vad man tänkt sig och sen all disk!
Senast redigerad av Palmborn 2014-09-22 kl. 14:41.
Citera
2014-09-22, 15:49
Bannlyst
Lär säga att det är en bra idé du har. Jag ska testa själv att köpa en mjölk och sedan ha i korrekt ratio pulver.

Grejen är dock att när man stänger en mjölkförpackning (iallafall tetrapak) så blir det inte 100% förseglat. Det blir lätt att pulvret möglar då (och då pratar vi om du lagrar det i veckor, typ 1-2).

Om du köper en mjölkliter, har i 3 skopor protein, blandar runt det, så kommer det vara klumpar, men det kommer räcka gott och väl under 1-5 dagar fräscht och bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in