Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-21, 21:20
  #1
Medlem
Hej,
har precis skaffat min första segelbåt. Båten har en rullfock (genua) och inget uv-skydd. Rätt jobbigt att dra på och av seglet varje gång man lämnar båten, så funderar på om man kan sy på ett UV-skydd som skyddar mot väder och sol. Båten är 24 for, så det är ett mindre segel vi pratar om.

Någon som vet någon i GBG-området och strax norröver som fixar detta till en rimlig peng? Vad kan det kosta? Eller kan man köpa material själv och sy på? Har googlat men hittar inte det jag söker riktigt..

Tacksam för svar.

Mvh
Citera
2014-09-21, 21:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88888
Hej,
har precis skaffat min första segelbåt. Båten har en rullfock (genua) och inget uv-skydd. Rätt jobbigt att dra på och av seglet varje gång man lämnar båten, så funderar på om man kan sy på ett UV-skydd som skyddar mot väder och sol. Båten är 24 for, så det är ett mindre segel vi pratar om.

Någon som vet någon i GBG-området och strax norröver som fixar detta till en rimlig peng? Vad kan det kosta? Eller kan man köpa material själv och sy på? Har googlat men hittar inte det jag söker riktigt..

Tacksam för svar.

Mvh
Kanske kan va nåt.
http://lundhsails.jetshopfree.se/kap...l-c-178-1.aspx
Citera
2014-10-11, 22:40
  #3
Medlem
Dejads avatar
Det finns en UV tålig spinnakertejp som man klistrar på som fungerar bra. Det ska gå att prata med den lokala båttillbehörsaffären (vi handlade från hjertmans) och kunde handla med meterpris.
Det är bara att tejpa på och sen sy igenom för säkerhets skull. Det var inte överdrivet svårt att tejpa en stor genua (till en 14 m hög mast) utan det gick bra i vardagsrummet efter lite stökande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback