• 1
  • 2
2005-09-07, 12:02
Medlem
TEOs avatar
Ja vad sger man? Skulle expressen skriva att man skall uppfostra kvinnor som hyndor vad tror ni hade hnt d?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=432345

Personligen tycker jag att det brjar bli nog med denna typ av phopp p mn nr det inte r tilltet att gra samma med kvinnor. Jag som trodde att vi hade jmlikhet i detta landet
Citera
2005-09-07, 12:59
Medlem
Megalomanias avatar
Om en kvinna r blst nog att frska behandla sin man som en hund s fr hon skylla sig sjlv om han gr ver helt till ett djuriskt beteende och spar skiten ur henne lite grann.
Citera
2005-09-07, 13:03
Medlem
yendors avatar
Det har redan gjorts... BB 2004 om jag minns rtt.
Citera
2005-09-07, 13:34
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Ja vad sger man? Skulle expressen skriva att man skall uppfostra kvinnor som hyndor vad tror ni hade hnt d?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=432345

Personligen tycker jag att det brjar bli nog med denna typ av phopp p mn nr det inte r tilltet att gra samma med kvinnor. Jag som trodde att vi hade jmlikhet i detta landet

Jmlikhet existerar bara nr det passar kvinnan.
.
Citera
2005-09-07, 13:40
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yendor
Det har redan gjorts... BB 2004 om jag minns rtt.

Vilket var orsak till att ett nytt uttryck myntades. Istllet fr frgan "r du man eller mus?" s skapades "r du man eller henrik?"

Hon var van att dressera pitbullar s det var inte konstigt att taxvalpen snabbt blev mkt vldresserad.
.
Citera
2005-09-07, 13:43
Medlem
yendors avatar
Ska jag vara rlig s kan man uppfostra folk p samma stt som man gr med hundar oavsett kn. Barn svarar bst p skarpa "nej" och mjuka glada "duktig".

Frgan r vad folk sger om det dessvrre ibland ndvndiga att ta hunden hrt i rat fr att f den att verkligen frst att det var totalt fel betende och inte skall upprepas.

Antar att alla jmfrelser mellan hyndor och kvinnor skulle gra att denna frfattare terskapar scener ur Exrsisten.
Citera
2005-09-07, 13:47
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Hon var van att dressera pitbullar s det var inte konstigt att taxvalpen snabbt blev mkt vldresserad.
.

Frolmpa inte taxarna. Trots att de r sm och bjbbiga r det 1000 gnger mer stake i dem n den dr fjollan Henrik...
Citera
2005-09-07, 14:59
Medlem
TEOs avatar
Var lite serisa tack.

Skall man bry sig eller bara skratta t elndet. Jag lutar t det senare. Men allvarligt nu. Skulle man kunna skriva ngot liknande om kvinnor. Tex. F din kvinna att sluta bete sig som den kacklande hna hon r utan att det skulle bli ett ramaskri frn de samlade feministerna?
Citera
2005-09-07, 15:14
Medlem
yendors avatar
Citat:
Skall man bry sig eller bara skratta t elndet. Jag lutar t det senare. Men allvarligt nu. Skulle man kunna skriva ngot liknande om kvinnor. Tex. F din kvinna att sluta bete sig som den kacklande hna hon r utan att det skulle bli ett ramaskri frn de samlade feministerna?

Varfr inte testa att skriva det om barn... det borde f nnu strre delar av befolkningen att reagera.
Citera
2005-09-07, 15:15
Medlem
Peter Harolds avatar
Citat:
Tex. F din kvinna att sluta bete sig som den kacklande hna hon r

Jag frstr att du stllde en frga, men det gr ven jag: N, hur br man sig t att f sin kvinna att sluta bete sig som en kacklande hna...? Jag tror att ett svar p den frgan skulle vara mer givande...

Tack fr ordet!
Citera
2005-09-07, 15:24
Medlem
Flinta82s avatar
Vilket jvla phitt.

Vart r vi p vg? Tack vare mnniskor som hon som skrev skiten knns knskampen n mer bisarr. Som ngon redan skrivit s skulle jag bra grna vilja veta vad som hade hnt om en man skrivit "behandla din kvinna som ett barn" eller liknande. Patetiskt r nog ordet jag r ute efter.
Citera
2005-09-07, 15:38
Medlem
oGGos avatar
Vnligen diskutera endast de journalistiska aspekterna i denna "artikel" och inte ngot annat... vill ni diskutera feminism s finns ett forum fr det redan.

/moderatorn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in