Volvos nuvarande reklam "Framtidens klassiker" är helt underbar, den där filmen där man visar två i princip identiska reklamfilmer parallellt, en från 50-talet (eller början av 60-talet?) och en modern version av samma film. En genialisk idé tycker jag. Har även sett tryckta annonser i samma stil.
Ja det är faktiskt riktigt bra. Annars gillar jag apotekets nya reklam, den som handlar om att de nu skickar hem grejjerna också. Skön dyster musik i den.
håller med om att nya festis reklamen är grymt bra.. musikslingan som går i bakgrunden är snarlik "my name is earl" musiktema. heineken reklamen är ganska bra också. till de allra sämsta hör usla billinge ost reklamen och sedan alla filmer där det flimrar gul bakgrund
Peugeot-reklamen där den typ 15-åriga dottern kommer hem med sin nya kille - en tatuerad tjock raggare/knutte i 35-årsåldern och familjen står som fågelholkar och stirrar på honom, ända tills den vattenkammade sonen säger:
"En glad nyhet är i alla fall att Peugeot bla bla...."
Den där reklamfilmen för Ford SportKa där bilen halshugger en katt som försöker krypa in genom solluckan eller där motorhuven skickar en nyss landad duva åt helvete är ju LYSANDE! Vet dock inte om de gills i sammanhanget, eftersom de aldrig visats/visats i ytterst begränsad omfattning.
Den där reklamfilmen för Ford SportKa där bilen halshugger en katt som försöker krypa in genom solluckan eller där motorhuven skickar en nyss landad duva åt helvete är ju LYSANDE! Vet dock inte om de gills i sammanhanget, eftersom de aldrig visats/visats i ytterst begränsad omfattning.
Peugeot-reklamen där den typ 15-åriga dottern kommer hem med sin nya kille - en tatuerad tjock raggare/knutte i 35-årsåldern och familjen står som fågelholkar och stirrar på honom, ända tills den vattenkammade sonen säger:
"En glad nyhet är i alla fall att Peugeot bla bla...."
Varje gång jag ser den tänker jag "Faaan, vad jag skulle kunna gjort den där mycket bättre/roligare."
Men den första reklamen som jag tycker är klockren är den när en gubbe sitter och matar änderna med brödsmulor, och så kommer en gubbe och sätter sig på bänken brevid och kastar ut hela limpor. Garvade som fan när jag såg den första gången. Kommer dock inte ihåg vilket företag det var som hade denna.
Den andra som också är helt klock är Wasa-reklamen om fullkornsbröd.
Det ligger en skiva med vitt bröd på ett bord. Så säger dom:
"Den här mackan innehåller inga som helst spår av fullkorn, men med ett bra pålägg så kan den bli hur nyttig som helst"
Och så dimper det ner en knäckebrödsmacka på det vita brödet.
SÅÅÅ UNDERBAR!